2017-08-13, 21:06
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Och hur får du det till att han blir häktad hursomhelst? Kims senaste livstecken är från Peters ubåt.

Klart att man kan häktas delgiven misstanke om brott innan en kropp hittats.

Därför att om kroppen inte hittats vet man inte ens säkert utifall gon var med honom och ännu mindre om han var ensam med henne eller den siste som sågs med henne.

Men som sagt han måste ha sjungit en del i förhör som gör att man kan peka ut honom med henne under hennes sista timmar
Citera
2017-08-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Det kan nog fan vara så. En kille som kan göra en ubåt har fan råd att knulla utan att våldta.

Verkar vara vanligt förekommande på Flashback att man tror att precis alla VILL köpa sex. Man har svårt att tänka sig att det finns folk som t.om tycker flirtar och så vidare är en del av "spelet" som man inte vill vara utan genom att slå en pling till närmaste gatflicka.
Citera
2017-08-13, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kan nog fan vara så. En kille som kan göra en ubåt har fan råd att knulla utan att våldta.
Så rika våldtar inte.
Citera
2017-08-13, 21:08
Medlem
Hon kanske hoppade i när han var där nere..
Citera
2017-08-13, 21:09
Medlem
Citat:

Det är inte det som driver honom.. hur mycket cash han har.. fattar du inte!?
Citera
2017-08-13, 21:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Därför att om kroppen inte hittats vet man inte ens säkert utifall gon var med honom och ännu mindre om han var ensam med henne eller den siste som sågs med henne.

Men som sagt han måste ha sjungit en del i förhör som gör att man kan peka ut honom med henne under hennes sista timmar

...eller kommit med motstridiga uppgifter som förstärker misstankarna.
Ändrade berättelser/förklaringar m.m.

Jag är hyfsat säker på de haft en relation av någon sort, som inte deras respektive kände till, under några månader/år. Har jag fel ber jag om ursäkt på förhand.
Citera
2017-08-13, 21:10
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Visst var det en dörr i sidan av skrovet, en dörr som sen svetsades igen.

http://i.vimeocdn.com/video/53987985_1280x720.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3049/2450544334_29475610fd_z.jpg
Ett vanligt och fullt normalt sätt att skära upp ett hål i utsidan som sedan svetsas igen för att kunna få in maskiner och andra större tyngre delar i ett fartyg i stället för att gå genom överbyggnad och inredningar.
Citera
2017-08-13, 21:11
Medlem
supreme100s avatar
Kanske har redan denna teori stötts här, men med tanke på att polisen säger sig söka i Köge bukt med anledning av den nya förklaring som framkomit vid häktningsförhandlingen, samtidigt som de fortfarande hoppas att hon eventuellt ska hittas vid liv, kan kanske tyda på att han tvingat henne av farkosten och hävdar att senast han såg henne "var hon vid liv och simmade"?
Citera
2017-08-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
De kommer att hitta henne i den bärgade U-båten död. Rättsläkaren kommer vid obduktionen hitta sperma i henne.

Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Dansk polis har tydligen andra misstänkta :O

http://ekstrabladet.dk/112/article6776940.ece

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det var ju dock en bra mycket mindre ubåt, å andra sidan är väl mekaniken ungefär densamma kan tänkas.

Nu är ju inte denne byggare vem som helst, Erik är extremt smart och jag va förbi många gånger under byggtiden av denna mini ubåt. När han va 8-10 år bygde han en koja med rinnande vatten och centralvärme och belysning där endast hans pappa kontrollerade då Erik kopplade ihop elen. Nu gör han en stor jäkla pool som är 4 meter djup bla 😁

Men men detta fall kommer bli knepigt att lösa då det inte kommer att hittas något lik, tror på våldtäkt som slutat med strypning sedan sänkt med tyngden typ batteri el verktygslåda eller liknande
Citera
2017-08-13, 21:14
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Har hans fru gjort något uttalande? Reportrar brukar ju vara ganska hänsynslösa och snabba, precis som många anhöriga gärna sjunger ut. Jag har inte lyckats hitta något iaf, vet ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
När folk konfronterar dina absurda påståenden med fakta är de inga besserwissers. Sug i dig den där jävla stoltheten och svälj eller förbli ett klappmongo. Är du intresserad av radar, läs på. Det här landet behöver fler som kan/vill.

På dig låter det som man följer varje rörelse i Öresund. Försvaret, kustbevakning, tull. Alla har skurit ner. Vakna upp. Han skulle utan problem ha kunnat köra in och parkerat denna ubåt i Dockan i Malmö utan någon reagerat.

De vet inte ett skit om var denna ubåt varit. Men om det kommer fram fakta som säger jag har fel ska jag be dig ödmjukast om ursäkt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så rika våldtar inte.

Det skall sägas i början trodde jag på våldtäktsspåret som blir till mord. Meeenn...är inte så säker mera på detta. Stod ju tidigare (ikväll i tråden) om en Dansk kvinnlig TV2 reporter som var med på en tur. Han var tämligen humorlös.., hon hade retat upp honom "med något" tolkade hon det som, stod inte att hon hade fått några sexuella inviter.

Något gick snett på resan, Kim kunde inte "läsa" faran hon var i, när hon i misstag klampat i klaveret med att säga något.., och sedan svartnade för honom.

Så tror jag, just nu skall tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in