2017-08-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Jag tror heller inte man har någon som helst täckning med militär radar 24/7 i öresund. Finns ju inget hot här

Jo det har man. Man delar dem med kustbevakningen.
Citera
2017-08-13, 19:17
Medlem
Tråden är snart 350 sidor lång!

Tror ni att vi(utan att veta) i något/några inlägg har prickat ungefär vad som har hänt.

Eller tror ni att det som verkligen har hänt är något vi inte alls berört?
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Tror jag med..🖒

Och varför vill man ha ihjäl en ung journalist?

EDIT: Dvs, planerat ha ihjäl.
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Körde inte ryssarna nån stor ubåt där nyligen?

Nix: Den gick genom Bälten; Öresund är för grunt för ubåtar i Typhoon-klassen
Citera
2017-08-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Där ser man. Hade ju varit smartare att radera den infon då och skylla på "tekniskt fel". Det kanske han har gjort också? Han är ju inte dum.
Han är nog inte dum. Men samtidigt inte geni. Kan vara så att sänkningen inte har med blodspår att göra, utan att PM sänkte ubåten just för att han hade förhoppningen att han därmed skulle få styrdatorn att rasa ihop och tappa minnet. Men varken SSD eller HDD tappar minnet av att ubåten vattenfyllts - med SSD räcker det nog att skölja i destillerat vatten och sedan läsa ut informationen. Med HDD får man troligen lämna in disken till firma som öppnar den och läser av direkt från skivorna.

Att mördare så ofta åker dit är inte för att de saknar intelligens, utan för att normala personer inte förväntas ha alltför djupt kunnande i kriminalteknik.
Citera
2017-08-13, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Körde inte ryssarna nån stor ubåt där nyligen?

Nej den gick via Stora Bält. Säkrare väg. Passagen mellan Helsingör och Helsingborg är världens mest trafikerade område. Du har alla fartyg som passerar sen en jäkla massa färjor som går på tvären över. Kan vara de inte fick gå den vägen med all risk det innebär.
Citera
2017-08-13, 19:19
Medlem
4yoonlys avatar
Ok, jag förstår att han sänkte båten för att bli av med så mycket bevis som möjligt...

Men om han nu inte gjorde sig av med henne och sänkte henne med tyngder...

Vad finns det för olika syror i denna båt man skulle använda sig av för att bli av med en kropp på 1 dag typ?
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Okunskap att stora ubåtar inte kan gå genom Öresund för det är för grunt. Visa mig en ubåt som går djupare än 7,2 meter i ytläge? Däremot är det hårt trafikerat och inte lämpligt för ubåtar.
Dimitri Donskoj tog vägen genom Stora Bält isf Öresund.
Förvisso en stor luns: https://en.wikipedia.org/wiki/Typhoon-class_submarine
Citera
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Varför tror så många att det krävs en abnormt hög IQ för att bygga en ubåt?

"Bara vanligt bondförnuft" http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=109&artikel=5605214
Citera
2017-08-13, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Han passerar en hårt trafikerad farled i mörker utan lanternor. 30 meter framför ett större fartyg. Sånt gör man bara inte.

Stämmer uppgifterna från handelsfartyget ska de söka i detta området.

55°40'32.3"N 12°44'47.6"E och bort mot 55°39'58.2"N 12°47'39.4"E och ner mot 55°37'15.0"N 12°48'33.7"E.

Här i närheten sänktes ubåten. 55°32'5.5"N 12°25'18.3"E. Letar man där förstår ni att man inte kommer hitta henne om ni tittar på de angivna koordinaterna jag beskrev ovan.

(man kan slå in koordinaterna på gula sidornas kartfunktion för se var det är)

Lägg där till en nordlig ström i tre dagar. Dock ligger hon i lä för den strömmen bakom Saltholmen och behöver inte ha rört sig mycket.

Edit:
Jag börjar tro att detta har varit väl planerat.

En meteorolog har uttalat sig om att just den aktuella perioden i det området har det varit syd-sydvästliga strömmar i ca 3-4km/h
Citera
2017-08-13, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det finns knappast någon fädrskrivare på en sådan båt annat än rutthistorik på GPSen, men det minnet är ju kokt nu.

Och knappast någon videoinspelning heller. Inte en chans.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Spekulation: Han har tilltvingat sig sex i alla dess former, då han har kontrollen över allt i djupläget. Hon har nekat och han förgriper sig på alla sätt och vis samtidigt som han stryper henne. Han far vidare med sin tub, går upp i ytläge någonstans, lyfter upp henne via luckan i fören, inte tornet. Med vikter av något slag sänker han henne och far vidare och därefter så sänker han sin ubåtssten för att själv bli räddad. Historian som han drar är givetvis genomtänkt men ohållbar. Frågan är om de någonsin hittar henne. Case closed!

Ja är han så smart som det sägs lär polisen aldrig hitta något lik, förmodligen är hon nedsänkt med tyngder på havets botten är min känsla. Man hoppades på att han inte hade hunnit dumpa henne och nu har väl alla digitala bevis också försvunnit med sänkningen av ubåten.
Citera
2017-08-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Definitivt en absurd historia. Men det har noll betydelse för samhället i stort och nyhetsrapporteringar ska omfatta viktigare saker.

(Nog om detta här. Är redan off-topic..)

Vet inte riktigt vilka nyheter du tycker är "viktiga" för att platsa i rapporteringen.

Eller ska den bara handla om kriget i Syrien, svält i Afrika eller pensionsfrågan?

Visst, jag kan förstå om Lill-Babs har köpt en ny tröja på Dollar Store, men brottsfall tillhör fan nyhetsrapporteringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in