2017-08-13, 17:43
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Den kan ju ha anslutit till en eller två master och således inte kunna positioneras. Oavsett vilket så är det ju inget speciellt att man kan bevisa att han varit ute till havs,vilket han har hävdat själv hela tiden.
Om den kopplar upp sig bara när han är ovan hav så kan den informationen vara rätt användbar om du tänker efter.
Citera
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Ja det är ett understatement. Ofta är de hänsynslösa också.

man hade ju önskat att det varit scenariot i det här fallet men tror inte konstprojekt är Kim Walls bag, även om hon i sina reportage uppenbarligen tar till en del extrema metoder för att komma närmare in på miljön hon studerar.

Det hade varit mycket underhållande om de fejkat allt.
Inte så troligt att han skulle offra sin u-båt dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Jo, men har hon noterats i Sverige innan det här?

jag erkänner att hon är ett helt nytt namn för mig, men så verkar hon också ha sysslat med reportage som är lite speciella till sin karaktär.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Lite OT, men finns det nåt tecken på att svenska journalistkåren haft pejl på Kim Wall alls innan det här?

Jag gjorde en snabb googling på tidsspannet aug 2007- aug 2016 och fick ingen egentlig träff på henne på .se-sajter. (Jag fick några som gällde den aktuella händelsen, vilket väl beror på att bassidorna - med den uppdaterade nyheten - publicerats tidigare. I sökningen uteslöt jag artiklar med ord som "försvunnen" och "Köpenhamn".)

T.ex. Expressen har nu kallat henne "en av Sveriges internationellt mest kända journalister". Och det kan ev. stämma, och bevisligen har hon skrivit mycket t.ex. för Guardian - nåt av det mest ansedda i journalistväg - men lite intressant att man här hemma verkar ha missat henne helt.

Inga intervjuer i branschmedia under åren, t.ex.?

Det verkar som att hon mestandels varit stationerad i bland annat Peking och USA vad jag sett, så det är inte alls konstigt att hon inte är så känd här, men kändare bland större publikationer utomlands.
Citera
2017-08-13, 17:44
Medlem
midvintermorkers avatar
Man måste bara älska Expressen. Nu hävdar idioterna att ubåten "i praktiken har varit osynlig" eftersom den inte var utrustad med AIS-systemet Det ska enligt dem "vara omöjligt.. OOOOMÖJLIGT att se ubåten!!"

Har de hört talas om kustradar? Jävla riksmongon. Källkritik någon?

"Fartyg som inte vill vara med i AIS-systemet syns ändå, på Försvarets kustradar, som den här som står på Gotlands södra udde. Masten till höger har en radiolänkantenn som strålar in informationen till Visby."

Källa: https://www.idg.se/2.1085/1.376546/sjobasis-battre-an-stalmannens-rontgensyn
Senast redigerad av midvintermorker 2017-08-13 kl. 17:49.
Citera
2017-08-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Det hade varit mycket underhållande om de fejkat allt.
Inte så troligt att han skulle offra sin u-båt dock.

Känns inte troligt nej.
Citera
2017-08-13, 17:45
Medlem
Låter som att det kan ha kommit fram någon typ av erkännande!

De söker alltså i ett specifikt område nu mot bakgrunden av att PM har ändrat sin historia och lämnat nya uppgifter!
Citera
2017-08-13, 17:46
Medlem
Guzs avatar
Funderar fortfarande på om PM kan försöka komma undan med förklaringen att han sänkte ubåten för att dölja tecken på att de haft en sexuell affär - då han insåg att ubåten efterspanades, och att det måste betyda att KW var försvunnen vilket skulle betyda att ubåten kommer att finkammas.

Det skulle koppla ihop sänkningen med försvinnandet (och slumpen utraderas), samtidigt som PM kanske kunde hävda att eventuellt slirande på sanningen angående när han lämnade KW vid kajen berodde på att han ville dölja deras affär (och utdragna träff).
Citera
2017-08-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Låter som att det kan ha kommit fram någon typ av erkännande!

De söker alltså i ett specifikt område nu mot bakgrunden av att PM har ändrat sin historia och lämnat nya uppgifter!

Låt oss hoppas så att anhöriga får ett slut på historien.

Såvida inte strömmarna hunnit ta henne förstås. Men hon kan ju som sagt ha sänkts med rejäla tyngder.
Citera
Medlem
Intressant fall. Gissar på en kommande artikel i Nordisk Kriminalkrönika.

Den misstänkte beskrivs som att vara hetsig med ett varmt temperament. Men bara verbalt. Har aldrig varit våldsbenägen.

Undrar vad som utlöst det hela om det nu är som så att reportern blivit tagen av daga.

Sexualbrott följt av mord...?
Citera
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Enl Marinetraffic så letar dem efter KW mellan Kastrup & Saltholmen
Det hör till de grundare delarna av Öresund om jag inte har fel för mig. Har man någon välgrundad indikation på att leta just där så är det inte helt omöjligt med ett fynd.
Citera
2017-08-13, 17:48
Medlem
wwrs avatar
Citat:
T.ex. Expressen har nu kallat henne "en av Sveriges internationellt mest kända journalister".
Ursäkta att jag upprepar min fråga. Kan någon ge länkar till henner artiklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in