2017-08-13, 16:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det brottsliga kan ju vara att han åkt runt på öppet vatten och låtit passageraren stå i tornet utan flytväst medan han kör båten där nere. Säg att han suttit en halvtimme där nere själv och undrat varför hon inte kommer ner igen. Det ser inte bra ut.

Jupp, kan vara en olyckshändelse där det brottsliga ligger i att han som ansvarig varit oaktsam. Det kan jag köpa.
Men just hans handlande efter detta, gör mig tveksam.
Citera
2017-08-13, 16:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det brottsliga kan ju vara att han åkt runt på öppet vatten och låtit passageraren stå i tornet utan flytväst medan han kör båten där nere. Säg att han suttit en halvtimme där nere själv och undrat varför hon inte kommer ner igen. Det ser inte bra ut.
Hur kör han ubåten i ytläge om han inte är i tornet? Gissar på att ubåten i princip bara kan gå i uläge när den har besättning. Att det normala för ett hembygge är att gå i ytläge.
Den verkar inte ha någon radar vad jag kan se av bilderna.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-08-13 kl. 16:47.
Citera
Medlem
Citat:

På bild ser det dock inte lätt ut att falla ned ifrån tornet...men kanske ubåten krängde till...eller att den råkade gå i uläge när hon stod i tornet....
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Javisst men hur ofta händer det att män våldtar kvinnliga journalister när de arbetar? Unheard of . . . .

Nu menar jag i civiliserade länder och inte nåt babbeland . . .
Det händer inte, men det här är undantaget som bekräftar regeln.
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur fungerar det med syre under dyk?

Får för mig att herr Madsen mixtrat med syret för att få KW medvetslös med syfte att begå ett övergrepp. Ubåten är ju inredd med sängar, toa och kanske också dusch.

Eller så har de dykt för länge och syret tar slut, ett mycket förrädiskt tillstånd då du själv inte känner av vad som håller på att hända.

Han kanske han rädda sig själv med någon nödutrustning.

Sen blev allt fel och han stod där med en död kvinna.

Då borde väl kroppen varit kvar i ubåten?
Citera
2017-08-13, 16:46
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Detta har enorm potential enligt mig att bli ett OJ Simpson- eller JonBenet Ramsayfall. Alla vet vem som gjorde det men det finns inte bevis nog att döma skyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Som jag förstår det har han bara byggt en ubåt och den har "legat i träda" i ca tio år.
Artikeln upprepar påståendet en gång till och skriver också att han byggt tre ubåtar. Förvisso, det är daily mail vi talar om...

Tycker att båten ser ut att ha lite väl mycket spår av sjön för att vara jungfrufärd. Visst, jungfrufärd innebär inte att båten inte har testats förr, osv, men tillväxten på skrovet tycker jag spontant ser ut som mer än en säsongs vattenvistelse...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur fungerar det med syre under dyk?

Får för mig att herr Madsen mixtrat med syret för att få KW medvetslös med syfte att begå ett övergrepp. Ubåten är ju inredd med sängar, toa och kanske också dusch.

Eller så har de dykt för länge och syret tar slut, ett mycket förrädiskt tillstånd då du själv inte känner av vad som håller på att hända.

Han kanske han rädda sig själv med någon nödutrustning.

Sen blev allt fel och han stod där med en död kvinna.
Håller PM andan då menar du, eller hur undgår PM att inte drabbas av syrebrist?
Citera
2017-08-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Att han SMSat kollegan var mest troligt på grund av att han inte ville att denne skulle kommit till hamnen. Resan till Bornholm var planerad under Fredagen och på Fredagens morgon var han ju fortfarande ute till havs. Tid behövdes därmed för att förstöra eventuella bevis. Att ta in båten till hamnen där väntande kollega/kollegor som skulle vilja komma ombord och förbereda resan hade avslöjat honom.

När det började dyka upp båtar samt helikopter och han insåg att kvinnan var eftersökt fick han panik. Om någon skulle kommit ombord hade spelet varit slut (dvs någon form av bevis finns/fanns i ubåten vid den tidpunkten). Enda sättet att hindra någon att komma ombord var att få det hela att se ut som en olycka och sänka båten.

Jag tror inte att PM planerat att sänka ubåten, ögonstenen, från början utan han hade planerat att återvända till hamnen och där slutgiltigt sanera den. Hade kvinnan inte anmälts försvunnen så pass tidigt hade han troligen kommit undan med det hela. PM är inte särskilt bra på att tolka andra människor och hade säkerligen inte en tanke i världen på att kvinnan hade en sambo som larmat.

Med det sagt tror jag inte dådet var planerat från början utan ett tillfällighetsmord.

ja jag tycker dina tankar låter vettiga. Är inne på samma linje.
Citera
2017-08-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det händer inte, men det här är undantaget som bekräftar regeln.
Ja det kan det väl vara men några bevis för att det ligger till på det viset, finns inte.
Citera
2017-08-13, 16:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
ja jag tycker dina tankar låter vettiga. Är inne på samma linje.
Iofs skrivs det i media, att Bornholmstrippen ställdes in redan på onsdagen och att PM hade till uppgift att meddela de övriga att den var inställd.
Citera
2017-08-13, 16:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du spar inga pengar på att bränna diesel i ytläge.

Nej, men han låg väl still på botten när han sov. Eller så låg han för ankar. Jag utgår ifrån att han betalade för en kajplats i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in