2017-08-13, 16:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det behöver ju inte vara oberoende. Madsen kan ha förfört henne, Kim kan ha erkänt för sin pojkvän, och denne kan ha slagit ihjäl henne. Att sedan mannen som förförde henne får skulden och blir inlåst är en bonus.
Ockhams lag ger den teorin underkänt.
Citera
2017-08-13, 16:42
Medlem
Bara inte detta blir ett nytt Mats Alm-fall! Orkar inte..

Kan han bara fortsätta ljuga utan konsekvenser? Har man inte bevis eller erkännande måste han få gå fri såsmåningom?
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-13 kl. 16:47.
Citera
2017-08-13, 16:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Om allt det du säger stämmer skulle PM just nu sitta häktad för mord/dråp, inte vållande till annans död Åklagaren ändrade de facto brottsrubriceringen till vållande när PM hade förklarat sig, något som väcker en del frågor:

Om åklagaren fäster tilltro till PM:s historia borde man väl ha återfunnit KW vid det här laget? Varför väljer man annars att lita på PM och ändra brottsrubriceringen så snabbt? Hade PM exempelvis hävdat att han hade ihjäl henne av misstag och därefter dumpade kroppen skulle åklagaren ÄNDÅ välja att häkta honom för mord/dråp tills dess att saken är utredd. En åklagare väljer alltid den grövsta brottsrubriceringen om han/hon kan.

Alternativet (och här kommer min tes in) är att åklagaren har fått uppgifter från PM som pekar på någon ANNAN och att man just nu bedriver en bunkerutredning mot denne. Åklagaren väljer då att ha kvar misstankarna mot PM för att inte höja garden hos den riktiga GM. Även det faktum att "omständigheter har kommit fram som inte kan offentliggöras" talar för att man har uppgifter som pekar åt ett annat håll.
Varför då?
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Stämmer detta med GPS (vilket är troligt) så verkar det rimligt att han sänkte ubåten. Då behöver det inte ens handla om blod i båten. Han kan ha strypt henne och sedan dumpat henne, men GPS:en får inte avslöja var.

Eller så han hon helt enkelt bara ramlat i och drunknat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
En märkligt formulering under en bild: "Miss Wall, 30, (left) had gone along for the submarine's maiden voyage to report on Peter Madsen (right), who built it himself. He is under investigation for negligent manslaughter"

Då ubåten väl sjösattes 2008 kan det väl bara betyda att antingen har Daily Mail fel (vilket inte skulle förvåna någon) eller att hon även var med på jungfruresan för snart 10 år sedan? Eller, finns det två amatörubåtar som Madsen har varit inblandade i?

Som jag förstår det har han bara byggt en ubåt och den har "legat i träda" i ca tio år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Undrar just om något så tungt att det skulle kunna sänka ett lik saknas på ubåten ?
Om PM knutit detta runt fotleden så lär Wall flyta upp , även om det tar tid.
Har inget knutits fast alls, så lär hon flyta upp under den närmaste tiden och då gäller det att det då finns folk på plats, innan liket sjönker igen.
Han MÅSTE ha fyllt ubåtens köl med barlast, så nog fanns det säkert saker att använda, men vad han använt vet jag inte, men blytackor är väl rimligt? Om de har värmt bly och hällt smällt bly i kölen är det svårt att använda, men...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det brottsliga kan ju vara att han åkt runt på öppet vatten och låtit passageraren stå i tornet utan flytväst medan han kör båten där nere. Säg att han suttit en halvtimme där nere själv och undrat varför hon inte kommer ner igen. Det ser inte bra ut.

Nej, han har låst ute henne och dykt, om hon levde då skulle hon bankat på skrovet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Instämmer, det kan vara något mer trivialt som fått honom att spåra. Men å andra sidan är sexualdriften stark.
Javisst men hur ofta händer det att män våldtar kvinnliga journalister när de arbetar? Unheard of . . . .

Nu menar jag i civiliserade länder och inte nåt babbeland . . .
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Utredarna har redan konstaterat att han sänkte ubåten med flit. Så på den punkten finns inga frågetecken. Mord det mest troliga i detta fall av flera orsaker.
Hur har de kunnat konstatera det?? En öppen ventil betyder inte att han gjorde det med flit. han glömde den helt enkelt. Borrhål vore ett mer av ett indicium. Kanske hon borrade hålet, han jagade upp henne på däck hon slant och trillade i.
Det rimliga är att man har kunnat upptäcka att han har talat osanning om hur ubåten sjönk. Och om han har kunnat beslås med lögn om hur ubåten sjunkit, är det en rimlig, om än inte alldeles självklar, slutsats att han har sänkt den med avsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Ytterligare ett foto på Wall och Madsen som jag inte sett tidigare 13 fotot av 14 i artikeln.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4786410/Body-missing-journalist-not-board-sunken-submarine.html
Nu får jag upp foto som nummer 2 på sidan. Så korrigerar min tidigare info.

På bilden tycker åtminstone jag att det är kvälls/eftermiddagssol så bilden kan ju inte vara tagen på fredag em/kväll eftersom båten sjönk/sänktes fredag fm.
Citera
2017-08-13, 16:44
Medlem
goofers avatar
Hur fungerar det med syre under dyk?

Får för mig att herr Madsen mixtrat med syret för att få KW medvetslös med syfte att begå ett övergrepp. Ubåten är ju inredd med sängar, toa och kanske också dusch.

Eller så har de dykt för länge och syret tar slut, ett mycket förrädiskt tillstånd då du själv inte känner av vad som håller på att hända.

Han kanske han rädda sig själv med någon nödutrustning.

Sen blev allt fel och han stod där med en död kvinna.
Citera
2017-08-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mmm, olyckor händer både på land och till sjöss och då anmäler man det och ber om hjälp. Man ljuger inte ihop en story och ler framför media för att sedan bli pulveriserad när lögnerna nystas upp en efter en.
Så gör rimligtvis bara en som är skyldig till brott och som vill dölja det. Karldjäveln får helt enkelt erkänna nu så det blir en ände på allt för anhöriga.

Det håller jag med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in