2017-08-13, 16:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han hade säkert ventiler i ubåten för att länspumpa den om den skulle sjunka, så han lätt får upp den sen.

Jo men då är det inte mycket till försäkringsbedrägeri, batterierna måste bytas motorn plockas ner och tömmas på vatten ny olja en del instrument. Hundra till tvåhundra tusen, Inte mer.
Citera
2017-08-13, 16:34
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Denna förklaring skulle jag köpa rakt av om det inte vore för det sista- att han sänker ubåten.
Han hade kunnat irra runt och leta, ringa på hjälp och/eller tagit sig iland men varför sänka den om det inte finns spår av brott att dölja.

Han åker runt och kommer förr eller senare på idén att han ska säga att han släppt av henne tidigare på kvällen. Båten sänker han i ett desperat försök att förstöra teknisk utrustning som bevisat att han inte befunnit sig där han påstår sig släppt av fröken Wall. Det lär finnas olika typer av GPS på båten, något han förstår att polisen direkt kommer titta på för att försöka hitta henne.
Citera
2017-08-13, 16:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han tillbringade i och för sig mycket tid i sin ubåt. Han till och med sov där, och en vän sa att han BOR på sina ubåtar för att spara in hyra och lägga dom pengarna på sina uppfinningar i stället. Så DET var inte så konstigt.
Du spar inga pengar på att bränna diesel i ytläge.
Citera
2017-08-13, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Eller så tappade PM konceptet när KW inte kunde skilja på olika tekniska lösningar och ställde i hans tycke korkade frågor.

- Naaaj di er ein insektnyckelen for hilvitee, din dumme skuer, no ska du dö din kone.

Sen stryper han den tekniska idioten och hystar henne över relingen.

Haha fast han hade inte sagt insektnyckelen. Insexnyckelen....jag lärde mig det ganska nyligen efter att ha sagt fel ett halvt levt liv med måååånga insexnyckelanvändningar så jag är väldigt stolt över att få komma in här och rätta nu. Kan nog vara det mest feluppfattade ordet i svenskan. Insex....inte insekt!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Insexnyckel

mvh / dagens besserwisser.
Citera
2017-08-13, 16:36
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Snack. Han är häktad och får således ingen information förutom den som hans ombud eller polisen väljer att delge.
PM har en grandios självbild och tror således att han vet så mycket om ubåtar att hans förklaring skulle stå sig oemotsagd. När han valde att sänka ubåten var han inte medveten om att Polisen skulle misstänka honom och bärga båten. Han sänkte den för att INTE bli misstänkt. Sjödrama, buhu båten sjönk osv. Problemet är att den förklaring han givit inte stämde överens med förloppet eller den tekniska undersökning som gjorts. Således ljuger PM.

Han kommer åka dit så det sjunger om det på ett eller annat sätt. Danmark är sån tur är inte som Sverige.

Många har släppts fria efter att ha suttit i häkte. Häktet är ett tortyrredskap ämnat att de ska erkänna. Utan erkännande, inga bevis, ingen rättegång. Så kommer det att bli i det här fallet.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
precis. varför sänka båten och skapa ännu mer kontrovers om hon nu bara fallit i? Skulle heller inte finnas anledning till att fabulera ihop en onödig historia om ett tekniskt fel.

Mmm, olyckor händer både på land och till sjöss och då anmäler man det och ber om hjälp. Man ljuger inte ihop en story och ler framför media för att sedan bli pulveriserad när lögnerna nystas upp en efter en.
Så gör rimligtvis bara en som är skyldig till brott och som vill dölja det. Karldjäveln får helt enkelt erkänna nu så det blir en ände på allt för anhöriga.
Citera
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Min hypotes om att Madsen ville bli först i världen i "minus 10-metersklubben" har fortfarande inte vederlagts. Det måste vara den förnämsta av punkter på en bucket list att vara den förste att lägra en kvinna så djupt under havsytan. Möjligen föll inte förslaget KW på läpparna så att säga, och sedan följde det ena på det andra.

Jag tror som dig att han ville ligga men inte hon och något gick fel.
Hon ligger på havets botten och han får panik och handlar inte helt klart och sänker ubåten.
Tror inte hon hittas men att spår i ubåten förhoppningsvis sätter dit honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
precis. varför sänka båten och skapa ännu mer kontrovers om hon nu bara fallit i? Skulle heller inte finnas anledning till att fabulera ihop en onödig historia om ett tekniskt fel.

Om man nu tänker att han mördat henne, då funderar jag på varför han inte sa att hon föll i och råkade drunkna, är det för att han är rädd att de i så fall ska börja genomsöka havet frenetiskt efter kroppen och då upptäcka att hon t ex är strypt? Kanske han resonerar som så att det är bättre att "lägga ut spår" mot land, för att rikta sökandet dit istället och minimera risken att kroppen hittas?

Nu hamnar han ju i en väldigt konstig sits pga att han sänkte ubåten med vilje. En ubåt han kämpat med näbbar och klor för att få ha i sin ägo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Min hypotes om att Madsen ville bli först i världen i "minus 10-metersklubben" har fortfarande inte vederlagts. Det måste vara den förnämsta av punkter på en bucket list att vara den förste att lägra en kvinna så djupt under havsytan. Möjligen föll inte förslaget KW på läpparna så att säga, och sedan följde det ena på det andra.
Av alla mer eller mindre fantasifulla idéer som bygger på att alla män alltid vill ha sex med alla kvinnor.

Begrunda att PM sannolikt är behäftad med någon defekt, högfunktionerande autism eller asperger,psykopater, för att nämna några. Så är det omöjligt att förstå något motiv, räcker med att reportern har sagt något som skulle kunna väcka vrede/ilska. Kritiserat färgen på en ventil eller liknande, så startar en storm av tankar inom PM.

Innan jag får en föreläsning av alla med olika diagnoser, så vill jag påpeka att vi har gott om exempel av sanslösa mord/dråp utförda av personer med asperger, andra diagnoser.
I den dokumentär jag såg om mannen kring raketprojektet så säger ju flera av de andra med i projektet att han har stora samarbetssvårigheter med vissa personlighetstyper, särskild de som inte delade hans egen personlighetsuppfattning.
Citera
2017-08-13, 16:37
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Han åker runt och kommer förr eller senare på idén att han ska säga att han släppt av henne tidigare på kvällen. Båten sänker han i ett desperat försök att förstöra teknisk utrustning som bevisat att han inte befunnit sig där han påstår sig släppt av fröken Wall. Det lär finnas olika typer av GPS på båten, något han förstår att polisen direkt kommer titta på för att försöka hitta henne.

Ja och det indikerar att han gjort något brottsligt som orsakat hennes död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hade han varit smart så hade han efter att ha gjort sig av med kroppen, gått in till hamn och legat en stund. Gjort sig rätt säker på att någon sett ubåten vid hamnen. Slängt lite kläder och hennes mobil ( igång) på kajen. Sen gått till havs igen. Dock hade han haft svårt att förklara sänkningen av båten.

Men det hade stärkt hans ihop fabulerade historia.

Det var kanske mycket blod i ubåten som han försökte rengöra till han hittades?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Kan alla bara skippa tugget om att pojkvännen eller någon annan okänd har orsakat Kim skada? Två sådana här saker sker inte av varandra oberoende.

Politin är ju såklart hundra på att PM inte har rent mjöl i påsen, han vet något som ingen annan vet. Allt vittnesmål tyder på det!

Det behöver ju inte vara oberoende. Madsen kan ha förfört henne, Kim kan ha erkänt för sin pojkvän, och denne kan ha slagit ihjäl henne. Att sedan mannen som förförde henne får skulden och blir inlåst är en bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in