2017-08-13, 15:01
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
1) Men en styckning efterlämnar mängder med spår. Det borde vara rätt svårt att sanera en ubåt efter ett sådant scenario. Därför han sänker den? Möjligt, men då borde man kunna hitta spår fortfarande. Blod torkar relativt fort etc och han har ju varit borta i typ tolv timmar.

2) Givetvis menar jag inte att dom varit på en restaurang. Jag tänker lite avsides, grillning etc. Fast har noll koll på hur såna möjligheter ser ut där. Men då ubåten var borta i tolv timmar så kan man ju hunnit iväg en rätt bra bit?

Lite blod bevisar ju inte att någon dött, än mindre mord. Men även om sannolikheten är liten att hon blött/förblött i båten hoppas jag man sparat några vattenprover av det som pumpats ut ur båten. Genom att mäta andelen blod i det vattnet kanske det går att göra en uppskattning av mängden blod i hela ubåten.

Men som sagt, inte troligt att hon blött i sådana mängder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur ofta blir folk dömda för mord, dråp, vållande till annans död, när det saknas en kropp?
Så gott som aldrig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Och vad skulle motivet till mord vara?

Det är självklart att Madsen har med hennes försvinnande att göra. Alla indicier och märkliga påståenden och halvlögner pekar på det, men av vilken anledning hon inte dök upp vet vi ju inte. Än. Han kommer att erkänna som jag skrev igår, och ändra sin historia till sin fördel med ånyo invecklade påhitt.

Vi tar det igen;

1. PM och KW lämnar hamnen tillsammans (vilket är bevisat via foto och ögonvittnen )

2. KW dyker inte upp senare på kvällen enl pojkvännen - till den plats som var överenskommet att
hon skulle bli hämtad av honom som då larmar polis och räddningstjänst.

3. Plötsligt står PM och viftar med händerna mot en helikopter i Kögebukten
- och minuten senare "drunknar" ubåten, väl i tid för en räddnings-auktion från en civil båt.

4. PM blir direkt intervjuvad av media och uppger på frågan - att det bara är han som åkt och befunnit
sig på båten. ( enligt mig ett märkligt svar - då det egentligen inte stämmer. Han nämnde inget om
KW överhuvudtaget. Detta för att inte få frågor som kan vara besvärliga. Alltså - han låtsas som
ingenting.)

5. Han messar sin kollega ( på torsdagskvällen) att en förestående seglats med mediamöte - ställs in
på fredagen. Utan att svara på anledningen.

6. Han påstår att han lämnade av KW på Refshaleøen vid 22:30 på torsdagen - vilket ingen har sett
eller ens uppmärksammat båten i närheten - på en plats nära inlopp till Köpenhamn som dessutom
inhyser båtägare som är aktiva kvällstid.

Sedan har vi allt det orimligt tekniska med ubåten - huruvida den bara sjönk så snabbt.
Därtill också hela rutten. Det är ganska kort avstånd ( förhållandevis ) mellan Kögebukt och Refshaleøen ( om han nu befunnit sig där som han påstår )

övrigt borde Saltholm vara av intresse i eftersökningen av KW.
Senast redigerad av Din farsas tand 2017-08-13 kl. 15:02. Anledning: .
Citera
Medlem
Är han singel? Har han levt i relationer?
Har han barn?
Vem är han privat?
Citera
2017-08-13, 15:02
Medlem
Evaristos avatar
Så mycket spekulationer, så jag kan väl pröva nåt mindre halsbrytande.

Nåt tekniskt kan ha hänt som gjorde att hon greps av panik, det blir tumult och han får också panik och skadar henne illa när han försöker hantera både ubåten och henne. Nåt i den stilen. Inte svårt att föreställa sig situationen att försöka hantera ubåten med en panikslagen passagerare som enda sällskap.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Och så ringer han Raket-Madsen och säger: "Skulle du kunna ta och sänka ubåten innan du når hamn igen? Jag förklarar senare." Eller?

Jag har inget emot spännande hypoteser, men vi kan väl komma överens om att vi i alla fall försöker förklara hur hypoteserna hänger ihop med det vi redan vet.

Det krävdes ju inte att Madsen sänkte ubåten, för att han skulle bli misstänkt för att ha våldtagit kvinnan och sedan dumpat henne överbord. Att Madsen hela tiden planerat att sänka ubåten p.g.a. ekonomiska problem, var en oväntad bonus.
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Statistik.

Kvinnor försvinner inte helt spårlöst utan anledning. Sexuella motiv är då i särklass största orsaken.

Fast det här är ju ett hyfsat speciellt fall, så jag vet inte hur mycket statistik från "ordinära" försvinnanden egentligen säger.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Själv tror jag att han har använt sin ubåt och våldtagit och mördat flera i den.

Ja, vad är det som säger att detta är den första?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Var skulle hon ha hoppat av?

Jag skrev inte att det var det för mig troligaste scenariot men jag skulle tro mer på det scenariot än att hon hoppat av pga våldtäktsförsök

Jag är helt förbryllad över vad som kan vara ett troligt scenario men min känsla lutar mer åt olyckshändelse som PM får panik över än någon form av sexualbrott
Citera
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Varför tror så många på ett sexmord? Är det inte troligare (om hon nu mördats) att hon upptäckt något ombord som PM inte vill att omvärlden ska få veta -> handgemäng uppstår, varpå KW utsätts för dödligt våld?

När unga kvinnor är inblandade tycks vissa alltid tro att det måste finnas ett sexuellt motiv. Inte minst sexister och misogyna så att de kan torgföra sina mossiga åsikter om att "kvinnor inte kan lita på främmande män", eller "män alltid är ute efter sex".

*kräks*

Om hon mördats kan det vara ett sexbrott lika gärna som något annat. Men betydligt troligare är att det har skett någon form av olycka. Och att Madsen därefter agerade i panik.
Citera
2017-08-13, 15:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Det kanske har tagits upp tidigare, men jag kan inte se det.
Vad var orsaken till att journalisten Kim var ombord?
Citera
2017-08-13, 15:03
Medlem
barkeepers avatar
Polisen säger att dom hoppas hitta henne vid liv, men förbereder sig på att det kanske inte blir så. Dom är alltså inte säkra på att hon är död, men har ändå häktat honom för vållande/dråp. Ytterst märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in