2017-08-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hon ringer snart från en satellittelefon i Afghanistan. "Vaddå Danmark? Jag har varit här i två veckor och vet inte vad ni pratar om"?
Troligt scenario!
Förutom att det finns bilder som placerar henne ombord på ubåten på torsdagskvällen när den var under gång på väg ut ur hamnen. Vad som inte finns är några bilder eller videoupptagningar som bekräftar MGMs påståenden om vart/när hon släppts av.

PM sitter jävligt illa till. Dansk lagstiftning är inte som Svensk och han kommer förmodligen fällas även om kroppen inte återfinns.
Citera
2017-08-13, 15:34
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Jaha, då kände hon alltså honom sen tidigare då? Det förklarar ju saken. Hon var helt enkelt pengagalen. Stackars man.
Båda två kan väl säga vara lite av "halvkändisar" i respektive land och mycket kända i deras yrkeskretsar.
Citera
2017-08-13, 15:34
Avslutad
Det blev trubbel med ubåten. Madsen hade inte längre tid med intervjun och Kim. Han fixade någon som kom och hämtade henne ute på sundet, för vidare transport dit han sagt att han lämnade henne.
Den som hämtade upp henne, är GM.
Citera
2017-08-13, 15:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
"Officers had been hoping to find the remains of 30-year-old Kim Wall on board the wreckage of the UC3 Nautilus submarine which was wrecked in Copenhagen harbour on Friday."

Undra vad som gjort att de trodde hon var i båten?
En hel del bilder finns i artikeln.
Det låter mest som den är skribenten som antar att det var polisens förhoppning att finna henne i båten.
Det är inget att ta på allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De extremister av feminismen du pratar om nu, menar på att alla män som är problemet.
Och inte bara de som begår övergrepp, för de verkar tro identifiera de som skapar problem inte kommer leda till minskade problem.
Men hur man kommer fram till att anklaga alla män skulle hjälpa med nått fattar dom inte.

Han måste väl inse ändra historien mitt i, att detta per automatik gör han x10 mer skyldig i allas ögon.
Och för en erfaren utredare, så måste detta vara julafton mot ett erkännande.

Det är väl annars rätt troligt att Dansken hamnade i affekt av någon anledning.
Och därefter har det eskalerat och slutat med hon låg där död.

Vad händer om man aldrig hittar kroppen, och all teknisk bevisning på själva ubåten är förstört.
Går det lagföra som dråp/mord ändå?
Eller är detta jävligt svårt och uppnå?

Det är troligt i detta scenario eftersom hela alltet är otroligt.

Erkänner han inte och ingen kropp hittas är det nog svårt att få honom dömd. En ändrad historia, speciellt gällande plats gör det dock mer sannolikt han far med osanning.

Jag är inte kunnig nog om danskt rättsväsende för att kunna avgöra om han kan dömas endast på indicier.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det "ni" måste förstå, är att vissa saker inte går att uppfostra bort. Om du bara visste hur många unga tjejer det är som dyker upp på Kvinnoklinikens våldtäktsmottagning, och snyftande berättar att de "bara skulle sova över hos sin killkompis efter en fest". Nej alla män tar inte tillfället i akt, men man måste ändå ha i åtanke att det KAN hända. Och särskilt om det är en vilt främmande man.

Angående Bang så kan du inte jämföra henne med lilla söta Kim, Bang var ju en bastant, manhaftig och ful lesbian.

Det är fullständigt bortkastad tid att svara på ett inlägg från dig och dessutom är det ofT. Jag hoppades att du skulle lämna detta allmänna feministsnacket och försöka hålla dig till ämnet.
Ja, allt kan hända.
På 50-60-talet var det inte så många kvinnor som hade körkort, jag hoppas du tycker det är okej nu. Går vi längre tillbaka i tiden var det oftast sönerna i familjen som fick utbildning, jag hoppas du tycker det är okej att kvinnor får det nu. Förr flyttade oftast kvinnorna direkt till sin man efter att de bott hemma, jag hoppas du tycker det är okej att de får flytta till egen lägenhet nu. På 50-talet var det svårt att skiljas eftersom kvinnan oftast var beroende av mannens inkomst och det sågs ofta ner på skilda kvinnor.
Vi kan hålla på såhär hur länge som helst. Allt kan hända men om vi låter rädslan styra oss då är vi vår egen fånge. Att du är fånge i din lägenhet råder det ingen tvekan om, men acceptera att vi andra som inte är så hysteriskt rädda är beredda att ta en liten risk för att få ett bra liv. Där vi lever i verkligheten och inte sitter klistrade framför filmer och romantiska böcker.
Senast redigerad av why123 2017-08-13 kl. 15:41. Anledning: .
Citera
Medlem
kanelipullas avatar
Ändrat sig och gett en ny förklarning? Okej.. och det betyder att han mördat henne eller?
Citera
2017-08-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det blev trubbel med ubåten. Madsen hade inte längre tid med intervjun och Kim. Han fixade någon som kom och hämtade henne ute på sundet, för vidare transport dit han sagt att han lämnade henne.
Den som hämtade upp henne, är GM.

Varför skulle han då sänka ubåten med flit & ändra sin berättelse om och om igen?
Citera
2017-08-13, 15:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Nej tror inte det heller, och det är väl tyvärr det som är det värsta som anhörig, att man får gravsätta en tom kista.

gravsätter men verkligen tomma kistor om kropp saknas ?
kenotaf ?
Citera
2017-08-13, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför skulle han då sänka ubåten med flit & ändra sin berättelse om och om igen?

Det var ju trubbel med båten. Som han kanske inte kunde lösa. Och så sänkte han den innan han lämnade den, för att kunna plocka upp den senare.

Vad jag hört, så har han bara ändrat den en gång?

Men min första teori är ändå den jag tror mest på. Och det är att excentriske Madsen ville ha sitt kriminella drama, och Kim, sitt scoop. Madsen har säkert klurat ut något, för att åstadkomma detta drama. Och Kim lever.
Citera
2017-08-13, 15:42
Medlem
pelotards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganjubas
Läste expressens förstasida idag i affären där stod det att kroppen hittats ombord, men på aftonblaskan bredvid stod det enbart att ubåten bärgats. Märkligt.

Inte alls. Om du läser hela förstasidan så ser du att det står först "Polisen misstänker:". Så gör de ofta när de ska få folk att köpa lösnummer - så en hel del av det du tror dig veta kanske är fel...
Citera
2017-08-13, 15:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Det klart att man kan ha sex på ubåtar, men när man följer med en känd, gift och ansedd forskare / uppfinnare för att göra ett reportage om honom, på en kort och till synes ofarlig sjöresa, är det knappast sex eller brott man har i åtanke.

Hade hon gjort reportage om somaliska pirater eller Köpenhamns hallickar hade det varit en annan sak.

Ja, vi har ett mycket stort problem med MENA-gäng som jagar kvinnor i flock. MEN för den skull ska vi inte glömma bort de ensamma galningarna. De existerar också och de kan vara av vilken nationalitet, etnicitet och hudfärg som helst. Och mycket av vad vi fått veta om Madsen nu stämmer in på "ensam galning"-profilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in