2017-08-13, 15:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveB
Det kanske redan avhandlats men jag gissar att polisens "bevis" för att KW inte klivit av båten är mobiltelefonpositionering som visar att KW befunnit sig på Öresund efter påstådd avstigning.
Troligen ser de även att hennes telefon "försvunnit" till havs.

Men DET bevisar ju inget. Hon kanske inte fick med sig den, när hon krävde att bli ilandsatt i panik. Eller så tappade hon den i vattnet.
Citera
Medlem
Hur är man funtad som kvinna egentligen om man ensam åker ut i en ubåt tillsammans med en okänd man? Hon måste vara riktigt pengakåt. Räckte inte lönen där borta i USA? Förmodligen ville hon ha mer, hon bodde ju inte ens här. VI får väl se om det här var den första och sista ubåten hon gick ner i.
Citera
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var det inte? Var är hon nu då?

Om du åker skidor och ramlar och slår ihjäl dig, så betyder inte det att skidåkning är en livsfarlig sport.

Hon var ingen krigsreporter och hon verkar inte ha umgåtts i olämpliga kretsar. Så sett tog hon inga stora risker.

Men visst, det kan vara farligt att åka ubåt. Det kan vara farligt att åka båt. Man kan ramla i vattnet och drunkna. Men i så fall är det farligt att gå över gatan också.
Citera
2017-08-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Man kan väl dö av att sätta i halsen. Om han nu sagt det vetifan.

De anhöriga sägs ännu hoppas hon lever vilket utesluter någon form av erkännande angående hennes frånfälle.
Citera
2017-08-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det låter som ett rimligt scenario. Frågan är väl då vad som utlöste handgemänget?

Var hon mer än normalt feministisk så kan det ha varit precis vad som helst,såna kan ju brusa upp för saker som normala människor inte ens höjer på ögonbrynen åt.

Men svårt veta hur BO och MGM beter sig i olika situationer.
Citera
2017-08-13, 15:07
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fast det här är ju ett hyfsat speciellt fall, så jag vet inte hur mycket statistik från "ordinära" försvinnanden egentligen säger.

Jo det är en udda brottsplats men motiven är ofta desamma.
Citera
2017-08-13, 15:07
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Hur är man funtad som kvinna egentligen om man ensam åker ut i en ubåt tillsammans med en okänd man? Hon måste vara riktigt pengakåt. Räckte inte lönen där borta i USA? Förmodligen ville hon ha mer, hon bodde ju inte ens här. VI får väl se om det här var den första och sista ubåten hon gick ner i.

Okänd? Han var inte okänd och hon hade ingen anledning att inte lita på honom. Han är gift och hon skulle göra ett reportage. Och han är dansk, ingen klanman söderifrån med värderingar från medeltiden. Som vissa här...
Citera
2017-08-13, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det saknas mordmotiv.

Hur vet du det?

Citat:
Olycka är ett mer sannolikt alternativ.

Vad bygger du det påståendet på?

Citat:
Ytterst osannolikt att de får till något annat än det vi på svenska kallar vålande till annans död.

Varför skulle det vara det? Du vet inte ens dödsorsaken och tillvägagångssättet. Eller du sitter inne med mer fakta än t.o.m danska polisen?

Du är medveten om att du snackar rätt mycket skit?
Citera
2017-08-13, 15:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Det skulle t.o.m. kunna finnas en bår avsedd för att hissa upp en medvetslös kropp genom luckan, olyckor kan ju ske och övriga i ubåtsföreningen kanske är mer säkerhetsmedvetna. Sådana finns ombord en del av svenska marinens fartyg.

Bra tänkt! Och det var ju en LITEN tjej också (60 kg?), ingen 120-kilos-klunsa!
Citera
2017-08-13, 15:09
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Jag skrev inte att det var det för mig troligaste scenariot men jag skulle tro mer på det scenariot än att hon hoppat av pga våldtäktsförsök

Jag är helt förbryllad över vad som kan vara ett troligt scenario men min känsla lutar mer åt olyckshändelse som PM får panik över än någon form av sexualbrott

Jo jag menar bara att i undervattensläge är det svårt att komma ut. Var i så fall? Nära land och inte för långt att simma?
Citera
2017-08-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det var helt osannolikt att hon skulle försvinna överhuvudtaget, från ett journalistuppdrag, men när hon nu ÄR försvunnen så... måste ju något osannolikt ha hänt.

Kom ihåg vad Sherlock Holmes alltid sa till Dr Watson, när de stod inför en osannolik lösning på en gåta: "När den osannolika lösningen är den enda som återstår, så måste den vara den rätta hur osannolik den än är". Eller words to that effect, det är 20 år eller så sedan jag läste de berättelserna.

Mycket bra skrivet men att det är ett iscensatt bedrägeri är ännu mer osannolikt. Vilket i samband med denna osannolika historia kanske gör det sannolikt.

Fast man kan även gå efter lagen om minsta motstånd. Att hon skulle mördats i ubåten, kastats av eller liknande kräver att en massa faktorer. Att hon bara gått av båten men håller sig undan kräver mycket mindre.
Citera
2017-08-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det kanske har tagits upp tidigare, men jag kan inte se det.
Vad var orsaken till att journalisten Kim var ombord?

Göra reportage om honom. Om intervju med papper och penna eller filmkamera vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in