2017-08-13, 14:57
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Då håller jag det för troligare att han ville fortsätta färden men hon vill av, till slut så hoppar hon i av rädsla/panik över att han inte hörsammar hennes önskemål
Var skulle hon ha hoppat av?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Två fall, Johan Asplund och Therese Johannesen.

Fel uttryckt av mig. Ville bara visa på att det inte är omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Han har blivit häktad för att ha orsakat hennes död.

Nej, han sitter häktad misstänkt för att ha orsakat hennes död.
Citera
2017-08-13, 14:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Kan man inte testa PMs kuk och se om där finns DNA från KW? Hur svårt kan det vara.... då blir han misstänkt för att ha våldtagit henne och sen resten kan ni räkna ut.... han kastade henne i vattnet för att hon annars skulle tjallat...
Men PM känns inte som en typisk mördare? Han lär väl ha ett ganska ordnat liv, en hel del pengar? någon sa att han var miljardär?

Varför skulle han mörda enbart för hon inte vill ha sex? fast det enda motivet jag kan komma på är något sexuellt.

Nu kommer jag aldrig mer lita på danskar

Det sexuella motivet är det som rent statistiskt är det som det här pekar mot.

Skulle dock kunna vara en olycka också och att han fått panik och dumpat kroppen. Det har ju faktiskt hänt förr det också.
Citera
Medlem
wwrs avatar
Nu har jag inte hängt med alla detaljerna. Men om han har mördat henne, borde han inte enklast sagt något i stil med: "Hon ville gå ned på fördäck och ta en bild men halkade, slog i huvudet, föll överbord och drunknade"?
Finns det länkar till artiklar som hon skrivit? Hon är (förhoppningsvis inte "var") tydligen en hyllad journalist
Citat:
I dag är hon en frilansande journalist och har jobbat för bland andra New York Times och The Guardian. Hennes artiklar har blivit översatta till många språk och hon har arbetat över stora delar av världen. Hon har också fått flera priser för sitt arbete.
http://www.kristianstadsbladet.se/trelleborg/journalisten-kim-wall-forsvunnen-i-ubatsdrama/

Det gamla sjömanstalesättet om "kvinnor ombord" kanske tyvärr kan komma att besannas igen.
Senast redigerad av wwr 2017-08-13 kl. 15:07.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Skitsnack, alla dessa sexbrottspekulationer är enbart löjliga. Visst KAN det vara så, men betydligt troligare är att det är en olycka, eller att något annat gick snett, och att han gjort sig av med kroppen i panik.

De flesta män våldtar aldrig och varför skulle en ansedd och tidigare ostraffad (om än lite "udda") uppfinnare försöka tvinga sig på en reporter ombord på sin ubåt? En reporter som han offentligt bjudit in för att skriva om honom och hans uppfinningar? Det skulle ju vara ett sanslöst illa valt tillfälle.

Ville han pippa finns det betydligt bättre tillfällen och ställen. Han var väl gift? Eller bjud reportern på en drink i land, eller köp en hora eller vad som helst.

Sånt här händer nästan aldrig, det här fallet är extremt ovanligt. Sexbrott sker oftast på andra sätt, mord också. Hon hade ingen anledning att frukta för liv eller hälsa. Hon har gjort reportage över hela världen, men sällan riskfyllda reportage och detta var inte heller ett sådant. Det var ju inte som att hon skulle kartlägga extremister eller Köpenhamns undre värld.

Var det inte? Var är hon nu då?
Citera
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Varför tror så många på ett sexmord? Är det inte troligare (om hon nu mördats) att hon upptäckt något ombord som PM inte vill att omvärlden ska få veta -> handgemäng uppstår, varpå KW utsätts för dödligt våld?
Statistik.

Kvinnor försvinner inte helt spårlöst utan anledning. Sexuella motiv är då i särklass största orsaken.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu berättar inte polisen allt som han har sagt. Han kan mycket väl redan ha gett fler än 2 olika versioner om var han släppte av hon. Hon är mördad och dumpad i havet. Därefter sänkte han ubåten med flit. Det är ett stort sökområde och chansen att hon hittas är liten. Jag tror att hon blev mördad efter halva tiden från det att hon klev i ubåten tills den sänktes.

Lite lurt det där exakt VAD det är för uppgifter PM har ändrat på:
anledningen till att han satte av henne
vilken tidpunkt han satte av henne
Vilken plasts han satte av henne

Är fortsatt intresserad av varför fästmannen slog larm på natten. har fått uppfattningen av att detta är en brutta som klarar sig själv i de flesta situationer och som prioriterar ett bra scoop framför en trånande karl hemma
Citera
2017-08-13, 14:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Handgemäng uppstår nere i båten och en stund senare ligger kvinnan avsvimmad med ett blödande sår i huvudet.
Snubben tar ett långt rep och samlar på sig några tunga saker från båten och knyter i ena ändan och kvinnan i den andra och kastar i tyngderna i vattnet,på så sätt får han hjälp av tyngderna att lyfta kroppen ur båten och sen hålla nere kroppen på botten.
Sen åker han långt från platsen och sänker båten medvetet för att skölja bort blod och diverse annat.
Det låter som ett rimligt scenario. Frågan är väl då vad som utlöste handgemänget? Ville Madsen sätta på kvinnan och det slutar i slagsmål?
Citera
2017-08-13, 15:00
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Nej, han sitter häktad misstänkt för att ha orsakat hennes död.

Ja då har man väl en del på fötterna. Folk som inte har någon alls kriminell bakgrund blie inte häktade hursomhelst...

Varför häktar dem för misstanke om orsakat död innan de ens hittat kroppen? Människorov isånafall. Måste varit kim som sjungit som en fågel i förhör.
Citera
2017-08-13, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
Kan man inte testa PMs kuk och se om där finns DNA från KW? Hur svårt kan det vara.... då blir han misstänkt för att ha våldtagit henne och sen resten kan ni räkna ut.... han kastade henne i vattnet för att hon annars skulle tjallat...
Men PM känns inte som en typisk mördare? Han lär väl ha ett ganska ordnat liv, en hel del pengar? någon sa att han var miljardär?

Varför skulle han mörda enbart för hon inte vill ha sex? fast det enda motivet jag kan komma på är något sexuellt.

Nu kommer jag aldrig mer lita på danskar

Själv tror jag att han har använt sin ubåt och våldtagit och mördat flera i den.
Citera
2017-08-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast NurseRatched levde upp till sitt namn i det inlägg till mig, som Dricksglas 55 besvarade här. Hon går ofta till personangrepp. Jag tror att hon är en feminist med rabies.
Med tanke på att du är en tidsresenär från medeltiden som tycker att kvinnor inte bör lämna hemmet utan att eskorteras av en manlig släkting så behöver man inte vara en feminist med rabies för att gå i polemik med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in