2017-08-13, 14:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fromoutoftown
Thomas Quick blev dömd i åtta fall, dock var det i Sverige.

Två fall, Johan Asplund och Therese Johannesen.
Citera
2017-08-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja....det var ju en teori som jag inte hört tidigare och som dessutom inte låter helt omöjlig...

Då håller jag det för troligare att han ville fortsätta färden men hon vill av, till slut så hoppar hon i av rädsla/panik över att han inte hörsammar hennes önskemål
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
Kanske ville han knulla henne som du säger men hon valde att hoppa i vattnet självmant för o slippa bli våldtagen?
Men om han nu får en gäst som vill åka med hans egenhändigt byggda ubåt, klart han känner sig hedrad och vem vill inte i en sån situation glänsa med sin skapelse och vara glad att andra uppskattar det man byggt... Att han skulle tänka på sex känns lite helt fel.
Om nån byggt ett fint häftig hus som man vill visa upp och är stolt över, inte fan tänker man på att få besökarna i säng, ( möjligen om man är en ensamkommande av okänt ursprung, men de gör ioförsig inga stordåd värda att se ).

Tycker man kan söka efter mer troliga scenarion, om man nu vill finna lösningarna på den aktuella dramat.
Citera
Medlem
Handgemäng uppstår nere i båten och en stund senare ligger kvinnan avsvimmad med ett blödande sår i huvudet.
Snubben tar ett långt rep och samlar på sig några tunga saker från båten och knyter i ena ändan och kvinnan i den andra och kastar i tyngderna i vattnet,på så sätt får han hjälp av tyngderna att lyfta kroppen ur båten och sen hålla nere kroppen på botten.
Sen åker han långt från platsen och sänker båten medvetet för att skölja bort blod och diverse annat.
Citera
2017-08-13, 14:54
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Kan det vara såhär:

KW ska ta en bild av PM när han står och blickar ut över havet när han är i tornet. PM tillåter henne går ner på fördäck trots att det är en risk att vistas där vid färd och ute på öppet vatten. KW halkar/snubblar till och slår i huvudet så illa att hon blir medvetslös och halkar ner i vattnet. Han försöker leta efter henne men hon sjunker och det blir mörkare och mörkare och svårare att leta. Han tänker att han aldrig skulle ha tillåtit henne gå ner på fördäck och utsätta henne för en uppenbar risk och "detta kommer jag få fan för och dålig PR." Han tänker kanske att han ska få mindre skuld om han råkar vara med om ett haveri så att även han blir ett offer. Han sänker därför ubåten när han ser att han kan bli räddad. Varför han inte larmar över VHF eller mobiltelefon är dock väldigt märkligt.

En annan förklaring skulle kunna vara att tanken var att sätta henne i land och hon råkat hamna mellan båt och kaj så att han konstaterar att hon är uppenbart död, får panik och sticker ut på sjön igen.

Detta är bara spekulationer utifrån att han troligen medvetet sänkt båten och att brottsrubriceringen inte är mord utan vållande till annans död.
Låter bara väldigt märkligt om det skulle vara så. Har det hänt en olycka så säger man nog det istället för att bli misstänkt för både det ena och det andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Det saknas mordmotiv. Olycka är ett mer sannolikt alternativ. Han hade ändrat sig men på vilket punkt har vi inte fått veta. Kanske stod hon i tornet när han var nere i ubåten, när han kommer upp igen är hon försvunnen. Men det är bara ett av många tänkbara alternativ.

Att han skulle sänkt ubåten själv kan de ju hävda om de inte hittar något fel. Han kan ha glömt en ventil då är det oskickligt men inte medvetet. Ytterst osannolikt att de får till något annat än det vi på svenska kallar vålande till annans död.

Mord förutsätter en kropp sargad på så sätt att den utan rimlig tvivel har förorsakats av någon annan.

Utredarna har redan konstaterat att han sänkte ubåten med flit. Så på den punkten finns inga frågetecken. Mord det mest troliga i detta fall av flera orsaker.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveB
Det kanske redan avhandlats men jag gissar att polisens "bevis" för att KW inte klivit av båten är mobiltelefonpositionering som visar att KW befunnit sig på Öresund efter påstådd avstigning.
Troligen ser de även att hennes telefon "försvunnit" till havs.
Han är väl inte vilken korkskalle som helst. Om han dödat henne har han även garanterat löst mobiltelefonen på ett trovärdigt sätt. Han (telefonen) borde befunnit sig i Köpenhamnsområdet kring 22.30 om mobilen inte stängts av tidigare.
Han hade ju gott om tid att tänka.

Ett alternativ kan vara att de faktiskt hade ihop det och han släppt av henne bra mycket senare någonstans, och inte ville röja förhållandet. I så fall skulle han möjligen varit omedveten om att hon ens var försvunnen när man började ställa frågor.
Citera
2017-08-13, 14:55
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
1. Tror inte hon styckades. Inte sannolikt att det hela var planerat, och antagligen finns det inte såg etc. i båten.

2. Möjligt, men jag vet inte hur enkelt det är att gå i land från en u-båt på avsides plats? Krävs det inte någon form av kaj eller brygga iaf?

1) Precis.

2) Precis, det är där den teorin blir pannkaka..
Citera
2017-08-13, 14:55
Medlem
Kan man inte testa PMs kuk och se om där finns DNA från KW? Hur svårt kan det vara.... då blir han misstänkt för att ha våldtagit henne och sen resten kan ni räkna ut.... han kastade henne i vattnet för att hon annars skulle tjallat...
Men PM känns inte som en typisk mördare? Han lär väl ha ett ganska ordnat liv, en hel del pengar? någon sa att han var miljardär?

Varför skulle han mörda enbart för hon inte vill ha sex? fast det enda motivet jag kan komma på är något sexuellt.

Nu kommer jag aldrig mer lita på danskar
Citera
2017-08-13, 14:56
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Vem menar du är säker på det?
Han har blivit häktad för att ha orsakat hennes död.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Ser inte direkt kopplingen hårfärg/ögonfärg som trigger till något överhuvudtaget men tvärtom är det ganska vanligt att grönögda personer har rött hår.

Ja, jag kollade upp och det är tydligen BLÅ ögon och rött hår som är ovanligast... Tvärtemot min erfarenhet där alla rödhåriga jag känner har blå ögon. Så visst kan PM sett sig sur på detta, på något vis - eller så har det ingen relevans över huvudtaget. Som med så många andra teorier i den här tråden, flickstackaren saknas alldeles oavsett hennes sexuella böjelser, hårfärg, politisk agenda osv.

Den självlärde "ingenjören" vars målsättning är att bli den förste dansk till månen i hemmasnickrad raket däremot bör synas i sömmarna, vilket polisen nu gör, trots PMs vänners bedyrande att han aldrig skulle kunna göra något sådant, även om han kunde bli väldigt arg ibland. Väldigt. Ofta. Så väldigt och ofta att han tangerar gränsen för vem vi annars skulle beteckna som rättshaverist...
Senast redigerad av konstit 2017-08-13 kl. 14:58. Anledning: grammatik, obegriplighet
Citera
Medlem
RedXs avatar
Varför tror så många på ett sexmord? Är det inte troligare (om hon nu mördats) att hon upptäckt något ombord som PM inte vill att omvärlden ska få veta -> handgemäng uppstår, varpå KW utsätts för dödligt våld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in