2017-08-13, 14:49
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför kan det inte vara mord? Jag är övertygad om att det är mord. Jag tror hon har mördats och styckats i ubåten och han har slängt ut delarna i vattnet så hon blivit fiskmat. Om det var vållande, varför skulle han då gömma kroppen och sänka ubåten? GM är inte trovärdig överhuvudtaget. Han är en lögnare och troligen psykopat.

Det saknas mordmotiv. Olycka är ett mer sannolikt alternativ. Han hade ändrat sig men på vilket punkt har vi inte fått veta. Kanske stod hon i tornet när han var nere i ubåten, när han kommer upp igen är hon försvunnen. Men det är bara ett av många tänkbara alternativ.

Att han skulle sänkt ubåten själv kan de ju hävda om de inte hittar något fel. Han kan ha glömt en ventil då är det oskickligt men inte medvetet. Ytterst osannolikt att de får till något annat än det vi på svenska kallar vålande till annans död.

Mord förutsätter en kropp sargad på så sätt att den utan rimlig tvivel har förorsakats av någon annan.
Citera
2017-08-13, 14:49
Medlem
Ni som kan fysik och matte. Vänsterspektaklet vägde 56 pannor. Hur tung vikt var Madsen tvungen att finna för att ge KW permanent ståplats i öresundsviken?

GW har vi hört tidigare i tråden, någon som vet om Snicksnacki är inne på samma linje?
Senast redigerad av ThinkTank111 2017-08-13 kl. 14:51.
Citera
2017-08-13, 14:50
Medlem
Kan det vara såhär:

KW ska ta en bild av PM när han står och blickar ut över havet när han är i tornet. PM tillåter henne går ner på fördäck trots att det är en risk att vistas där vid färd och ute på öppet vatten. KW halkar/snubblar till och slår i huvudet så illa att hon blir medvetslös och halkar ner i vattnet. Han försöker leta efter henne men hon sjunker och det blir mörkare och mörkare och svårare att leta. Han tänker att han aldrig skulle ha tillåtit henne gå ner på fördäck och utsätta henne för en uppenbar risk och "detta kommer jag få fan för och dålig PR." Han tänker kanske att han ska få mindre skuld om han råkar vara med om ett haveri så att även han blir ett offer. Han sänker därför ubåten när han ser att han kan bli räddad. Varför han inte larmar över VHF eller mobiltelefon är dock väldigt märkligt.

En annan förklaring skulle kunna vara att tanken var att sätta henne i land och hon råkat hamna mellan båt och kaj så att han konstaterar att hon är uppenbart död, får panik och sticker ut på sjön igen.

Detta är bara spekulationer utifrån att han troligen medvetet sänkt båten och att brottsrubriceringen inte är mord utan vållande till annans död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Han har ju inte erkänt mord eller dråp då kvinnans anhöriga ännu hoppas hon lever.

Man kan väl dö av att sätta i halsen. Om han nu sagt det vetifan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
När var det tänkt att KWs tur med u-båten skulle vara klar?

Det har ännu inte framkommit
Citera
Medlem
cossinuss avatar
Om hennes kropp inte jar hittats hur kan man va så säker på att hon är död och ännu mindre säkert hur kan man veta han har orsakat hennes död?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
1) Men en styckning efterlämnar mängder med spår. Det borde vara rätt svårt att sanera en ubåt efter ett sådant scenario. Därför han sänker den? Möjligt, men då borde man kunna hitta spår fortfarande. Blod torkar relativt fort etc och han har ju varit borta i typ tolv timmar.

2) Givetvis menar jag inte att dom varit på en restaurang. Jag tänker lite avsides, grillning etc. Fast har noll koll på hur såna möjligheter ser ut där. Men då ubåten var borta i tolv timmar så kan man ju hunnit iväg en rätt bra bit?

1. Tror inte hon styckades. Inte sannolikt att det hela var planerat, och antagligen finns det inte såg etc. i båten.

2. Möjligt, men jag vet inte hur enkelt det är att gå i land från en u-båt på avsides plats? Krävs det inte någon form av kaj eller brygga iaf?
Citera
2017-08-13, 14:51
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
Kanske ville han knulla henne som du säger men hon valde att hoppa i vattnet självmant för o slippa bli våldtagen?
Ja....det var ju en teori som jag inte hört tidigare och som dessutom inte låter helt omöjlig...
Citera
2017-08-13, 14:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ja, men går det att bevisa? Även om han erkänner det var bluff blir straffet litet i jämförelse med dråp.

Edit: Ytterligare ett scenario kan vara att hon ville försvinna och kontaktade honom. Hon beskrevs som rotlös och bodde i flera länder. Detta är ett storstilat sätt att gå ur historien.

Jag tror dock mer på ren iscensatt bluff som snart kommer avslöjas.

Jag har undrat över det där att hon har så olika utseenden på olika foton. Är det ens samma person? Om det är någon som har utgett sig för att vara Kim, så var det ju inte svårt för den kvinnan att gå i land, hastigt ta ut de färgade linserna, släppa ut håret och sköja bort hårfärgningen, kasta bort tröjan som hon hade på fotot (hon hade säkerligen en top under) - ta en taxi och försvinna.
Citera
2017-08-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
Om hennes kropp inte jar hittats hur kan man va så säker på att hon är död och ännu mindre säkert hur kan man veta han har orsakat hennes död?

Vem menar du är säker på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror de flesta som befinner sig i u-båtar, är inte vana att ha sex med varandra där. Det finns tusentals u-båtar i världen.

Det har du nog rätt i, men i detta fall handlar det om en gränsöverskridande pajas som byggt ubåtar för att ha som kukförlängare. Jag har bara sett en dansk kuk i mitt liv, men den hade i alla fall storleken av en prinskorv. Skulle inte förvåna mig om denna "forskare" har något liknande mellan benen. Om KW, mot förmodan, skulle ha frivilligt sex med honom så kan hon ju ha börjat gapflabba när han tog av sig byxorna och visade sin prinskorv. Då slog det slint för denne pajas. Nu tror jag iofs inte att hon frivilligt haft sex med honom.
Citera
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
1. De flesta människor i detta land växer inte upp med mantrat att man inte ska lita på polisen, tvärtom att man ska berätta allt för polisen

2. En häktad person har sällan tillgång till media och har således ingen aning om vad omvärlden vet, tror sig veta eller inte vet alls. Det är medvetet så så att polisen ska kunna kontrollera situationen helt och försöka knäcka MGM för att få fram sanningen

3. De flesta normala människor som växt upp under normala omständigheter och utan att ha tränats i uppgiften har förhållandevis låg motståndskraft mot polisens förhörstekniker. Det vanligaste är att det börjar med att detaljer som återges inte hänger ihop, sen börjar olika versioner av en händelse komma fram vilket polisen använder mot den förhörde ("vi vet ju att du ljuger") för att till slut knäcka den

Håller med. Vilka kretsar rör man sig i om man är uppfostrad till att inte lita på polisen och aldrig "snacka"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in