2017-08-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
En likhund borde väl kunna avgöra om det funnits avliden människa i ubåten? Även fast det varit rejält vattenfylld?
Nja det beror nog på det. Många biologiska markörer försvinner snabbt i saltvatten, dessutom är det nog avgörande hur länge kroppen funnits på platsen och även hur pass nedbruten den hunnit bli. Visserligen börjar, exempelvis, kadaverin bildas bara minuter efter det att döden inträtt men sammantaget gör nog förhållandena i ubåten (temperatur och salthalt) det svårt för en hund att kunna avgöra frågan.
Citera
2017-08-13, 14:23
Medlem
snapphonas avatar
Fan vad tragiskt när man läser om Kim Wall :-(

En ung, seriös och ambitiös journalist med en imponerande meritlista för att bara vara 30 år. Internationellt erkänd och har skrivit för stora tidningar, om än relativt okänd i Sverige. Med hela livet framför sig och i början av en lysande karriär.

Och så händer detta :-(

För att en exentrisk dansk uppfinnare får flipp eller klantar till det!?

Förstå mig rätt, det hade varit lika hemskt om det hade gällt en skräpjournalist eller en prostituerad som han dumpat i havet. Men det blir extra smärtsamt när man läser om KW och vem hon var.

Jag skriver VAR, för jag tror tyvärr inte att hon kommer att hittas levande.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här bevisar ju det som flickor fått lära sig av sina mödrar i alla tider, att de ska aldrig sätta sig i en situation ensam med en man, för män vill bara en sak. (Om man inte själv vill samma förstås.) Idag har förstås många unga kvinnor fått lära sig av sina feministmorsor att de "ska" kunna följa med män till deras lägenheter, hotellrum, ubåtar, whatever... för män "ska" inte våldta. Och då går det ju så här. För 50 år sedan hade det här inte kunnat hända, för då hade en kvinnlig reporter alltid med sig en manlig fotograf på sina uppdrag, och han fungerade även som förklä och bodyguard om det blev nödvändigt.

Fast om jag hade en ubåt så kunde kvinnliga journalister följa med utan att riskera något. Det tror jag gäller nästan alla svenska män också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Knappast överspelat. Har han avsiktligen sänkt ubåten kan det vara fråga om flera olika brott.

Ja, men går det att bevisa? Även om han erkänner det var bluff blir straffet litet i jämförelse med dråp.

Edit: Ytterligare ett scenario kan vara att hon ville försvinna och kontaktade honom. Hon beskrevs som rotlös och bodde i flera länder. Detta är ett storstilat sätt att gå ur historien.

Jag tror dock mer på ren iscensatt bluff som snart kommer avslöjas.
Senast redigerad av Snobird 2017-08-13 kl. 14:28.
Citera
2017-08-13, 14:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja men jag håller med GW han försökte nog våldta KW och sen har han gjort av sig med kroppen i havet och därefter sänkt ubåten för att undanröja bevis i saltvattnet.

GW tror fortfarande inte tror att Krister Pettersson mördade Palme. Han kan ju kosta på sig en och annan rättshaveristslutsats och ändå behålla en sin status som gud tack vara sina böcker.
En ordinär besserwisser.

Vad som helst kan ha hänt men inte mord och nu letar de på fel plats.
Citera
2017-08-13, 14:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Tror också på sexuellt motiv, behöver inte vara krångligare än så. Men vissa idioter i denna tråd ser ju det som ett helt omöjligt scenario.

Nej, det är mycket troligt att det är ett sexuellt motiv, när det handlar om en man och en kvinna i fertil ålder.

"When a man and a woman are alone together, the Devil is the third".

Det här har folk vetat i alla tider fram till 1970 någon gång, då det blev modernt att tro att män och kvinnor kan "vara bara vänner" och sova över hos varandra utan risk...
Citera
2017-08-13, 14:25
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var bara ett tänkbart scenario om han säger sanningen att han lämnat av henne, men ljugit om att hon fallit i och han sket i att försöka få upp henne om hon drev iväg. Finns det bevis att han inte varit vid den omnämnda kajen?
Egentligen sa han ju bara att han släppt av henne på Refshaleøen.
Polisen bekräftade det i sitt första uttalande, men verkar senare fått någon exaktare position av Peter som man aldrig gått ut med vad jag kan förstå.
Citat:
Sigtede har til os givet forskellige forklaringer, siger Jens Møller og tilføjer:

- Vi valgte i den første pressemeddelelse at sige, at han havde forklaret, at han havde sat hende af klokken 22.30 på Refshaleøen, og i og med at jeg så siger, der er givet forskellige forklaringer, så er det rigtigt, at så har vi siden fået en anden forklaring, sagde han.
http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9783837/ambitioes-svensk-journalist-det-ved-vi-om-forsvundne-kim-wall/
Citera
2017-08-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Då kunde han väl dragit utan journalisten bara??

Kan det möjligtvis vara så att planen hela tiden var att sänka sin ubåt (som han tydligen gjorde med sin första) som hämnd på ubåtsföreningen som åkt (i hans tycke) snålskjuts på hans kunnande.

Han bjuder med journalisten för att dokumentera detta och för att ge henne ett scoop med hans syn på saken. Hon vet såklart inte om detta förens de är ute på öppet vatten. Kanske smsar hon tillochmed pojkvännen och berättar att han ska sänka ubåten.

I hans egna ögon så agerar han ju helt normalt och rationellt, bara omvärlden skulle känna hans motiv så skulle de ta hans parti.

Men något går fel, och typiskt kvinnor så förstår hon inte hans rationella agerande utan försöker stoppa honom när han ska sänka båten och handgemäng och panik uppstår?
Citera
2017-08-13, 14:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är klart som fan att de kan ha haft sex. Det är lika jävla klart att den inte haft det, det vet vi inte ett jävla dugg om. Vi vet heller inte om hon är utsatt för en alien abduction, det vore i så fall mer troligt än den smörjan du ljuger ihop.

.

Är det mer troligt att en kvinna blir bortrövad av rymdvarelser, än att hon blir ihjälslagen av sin man/pojkvän för att hon varit otrogen? Eller bara för att mannen misstänker att hon varit det? Om det vore så väl! Nu får du nog läsa på lite:

http://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Ja, han säkerligen var inte van med att vara ensam med en tjej under vatten och nekas till sex!

Vem är van att nekas sex i en ubåt?
Senast redigerad av Snobird 2017-08-13 kl. 14:31.
Citera
Medlem
De kommer aldrig lyckas att få honom fälld om de inte hittar kroppen. Varför han fortfarande är häktad är en gåta. I ett sånt här tillfälle borde det vara mer lyckosamt att släppa honom fri (man har så att säga inget att förlora) men då naturligtvis ha hemlig övervakning avlyssning spaning etc. Det är nog det enda sättet att hitta henne på. Och utan kropp inget brott. Hade kanske kunnat bevisa brott ändå om man hade en intakt brottsplats med spår men inte ens det har man ju.
Citera
Medlem
Gretzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rajrajmf
https://goo.gl/MihiQq

Är det bara jag som tycker att hon ser ut att vara inklippt?

Jag tycker det ser ut som att de bägge är inklippta, men så är det nog inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in