2017-08-13, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är min gissning också. Han kommer hävda något som att hon föll och slog i huvudet och var död. Sedan fick han panik, dumpade kroppen någonstans där den aldrig kommer att hittas. Utifrån det kommer han ju slippa att bli åtalad för mord. Dråp kommer det väl stanna till som högst max 5 år i finkan. Även om han nu kanske då våldtog henne för att sedan slå ihjäl henne. Vilket om så aldrig kan bevisas utan kropp eller andra spår. Sedan rent spekulativt så kan det ju vara som han då kommer säga är helt sant också. Att hon dog utanför hans handlande och att han faktiskt då är oskyldig. Men att han fick lite panik bara och dumpade kroppen och kom upp med en lögn.

Summa summarum är väl att kvinnliga journalister ska akta sig för att åka ut på äventyr ihop med excentriska miljardärer...
Troligt scenario. Om man nu dumpar en kropp så blir den väl snabbt uppäten av fiskar etc. Eller? Om PM hävdar att Kim föll över bord så undrar man varför han inte rapporterade detta. Om han sänkte henne med tyngder på botten så är även det ytterst misstänksamt. Vad han än säger och gör så sitter han i en rävsax.

Ett erkännande kommer närsomhelst.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Blir ett cold case!?
Citera
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
G.W. uttalar sig i Expressen:
http://www.expressen.se/kvallsposten/gws-teori-madsen-har-dumpat-kroppen-i-havet/

Vi är alltså många som spontant kom till samma slutsats direkt.
Citera
2017-08-13, 14:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Vilken jäkla soppa detta är.
Hur skall PM kunna förklara att KW försvann utan att för den delen erkänna att han bragt henne om livet?

"jag ville sätta på kärringen men hon vill bara spela Yatzy sa jag gav ultimatumet att antingen knullar vi eller så får du simma hem. Hon gav inte med sig så jag gick upp i ytläge och pjucka'na i röven så hon for med huvet före ned i Öresund. Så går det - vill man inte knulla får man simma"
Citera
2017-08-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki1984
Mer specifikt så ändrade han sitt uttalalande om "jag släppte av henne i hamnen vid 22:30"

Detta uttalande har dragits tillbaka och ändrats helt. Vilket polisen kommenterade gör honom "skyldig" till annans död vilket han fortsätter att förneka.

Att en olycka därmed skett och han agerat i desperation för att lösa sin situation är därmed högst trolig.

vilken källa säger att han dragit tillbaka uttalandet om att han släppte av henne i hamnen 22:30?
Citera
2017-08-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
G.W. uttalar sig i Expressen:
http://www.expressen.se/kvallsposten/gws-teori-madsen-har-dumpat-kroppen-i-havet/

Ja men jag håller med GW han försökte nog våldta KW och sen har han gjort av sig med kroppen i havet och därefter sänkt ubåten för att undanröja bevis i saltvattnet.
Citera
2017-08-13, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Relingen går upp till axelhöjd på båda två när de stod i tornet. Hur lyckas hon ramla ur då?
Om hon var på väg att klättra upp på kajen men då snubblade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Han erkänner att han inte släppte av henne som han påstod. Dessutom erkänner han tydligen att han sänkt båten. Han erkänner sig inte skyldig till vållande till annans död, men enligt polisen gör hans egen berättelse honom skyldig.

Det är ju väldigt smart att erkänna sig skyldig till "vållande" det kommer att bli svårt att få honom fälld för ett grövre brott även om så är fallet.
Är det din Teori/spekulation eller du har läst dem i tidningar?
Citera
Medlem
Guzs avatar
PM:s agerande vid intervjun direkt efter att han räddades - finns det några psykologer här som kan säga nåt om hur väl han kan bortförklara sitt mentala tillstånd där med att han var i chock?
Citera
Medlem
Hur var vädret den aktuella tidpunkten?
Tänkte om snubben ville ha lite mysigt i solnedgången sittandes utanpå skrovet,och som den feminist hon verkar vara så känner hon sig äcklad och kränkt att en manlig gris visar intresse och ryter ifrån och pratar om anmälan som är så hippt nu varpå han klappar till henne och hon trillar i och han kliver ner och stänger om sig och drar.
Eller något i den stilen.
Dock förklarar det inte sänkningen om det nu var medvetet,om det nu inte fanns blod som skulle sköljas bort någonstans.
Citera
2017-08-13, 14:08
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Är det din Teori/spekulation eller du har läst dem i tidningar?

Nej, det är inte min teori. Jag hörde det på Aftonbladet. Men iofs förstod jag och många andra det redan igår.

Det är obegripligt att de fortfarande tror att de kan hitta henne levande.
Senast redigerad av why123 2017-08-13 kl. 14:12. Anledning: .
Citera
2017-08-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns det ingen färdskrivare ombord på ubåten? Då skulle man ju kunna se om han varit in till kajen där han påstår sig ha satt i land Kim. Och även om ubåten stått still en stund någonstans, då kan man tänka sig att han dumpade kroppen där.

En annan tanke: kan det vara så att de haft sex, att hon ångrar sig och bara vill därifrån, att han sätter av henne där han säger att han satt av henne, att hon liftar eller tar taxi hem, bekänner för sin sambo - och HAN dödar henne? Han har ju en guldchans att både hämnas på henne genom att döda henne, och att hämnas på mannen som förfört henne genom att få honom i fängelse för mordet.

Att ingen har trätt fram och berättat att de gett henne skjuts behöver inte betyda någonting. Folk är rädda för att bli inblandade, att själva åka dit och bli oskyldigt dömda. Dessutom verkar denna kvinna ha haft många olika utseenden - på vissa foton ser hon tattaraktig ut precis som det redan skrivits i tråden, på andra ser hon helt svensk ut. Verkar som att hon lekte mycket med olika frisyrer, hårfärger och färgade kontaktlinser. Så det är inte ens säkert att den som skjutsade henne fattade att det VAR hon.

Media uppger att polisens tekniker nu försöker rädda den tekniska utrustningen som finns ombord coh förhoppningen är att kunna spåra ubåtens färd innan den sjönk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in