2017-08-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns väldigt många faktorer kvar att reda ut. Och de få fakta som är kända är ytterst graverande för Madsen. Jag tror de kommer sy ihop det. Lögnen om avsläppandet vid piren, inget nödanrop samt sänkandet av ubåten räcker rätt långt.
Jag hoppas verkligen att du har rätt! Jag kanske är allt för pessimistiskt lagd . . .
Senast redigerad av NurseRatched 2017-08-13 kl. 14:04.
Citera
2017-08-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Kan nog vara lite si&så med det.
Vet att där var en gubbe som tog livet av sig genom att hoppa från venbåten, i Öresund, förra sommaren. Han har vad jag vet inte flutit upp än. Kan ju iofs haft tyngder i fickorna eller liknande.

Ber om ursäkt för att jag ifrån ämnet, men har du mer info om det där? Kommer från området men har inte hört något om en sådan händelse senaste åren.
Citera
2017-08-13, 13:58
Medlem
Merwinnas avatar
Finns det ingen färdskrivare ombord på ubåten? Då skulle man ju kunna se om han varit in till kajen där han påstår sig ha satt i land Kim. Och även om ubåten stått still en stund någonstans, då kan man tänka sig att han dumpade kroppen där.

En annan tanke: kan det vara så att de haft sex, att hon ångrar sig och bara vill därifrån, att han sätter av henne där han säger att han satt av henne, att hon liftar eller tar taxi hem, bekänner för sin sambo - och HAN dödar henne? Han har ju en guldchans att både hämnas på henne genom att döda henne, och att hämnas på mannen som förfört henne genom att få honom i fängelse för mordet.

Att ingen har trätt fram och berättat att de gett henne skjuts behöver inte betyda någonting. Folk är rädda för att bli inblandade, att själva åka dit och bli oskyldigt dömda. Dessutom verkar denna kvinna ha haft många olika utseenden - på vissa foton ser hon tattaraktig ut precis som det redan skrivits i tråden, på andra ser hon helt svensk ut. Verkar som att hon lekte mycket med olika frisyrer, hårfärger och färgade kontaktlinser. Så det är inte ens säkert att den som skjutsade henne fattade att det VAR hon.
Citera
2017-08-13, 13:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Påstår vem, du?
Något torde ha hänt, eller tror du BO hoppade i sjön frivilligt och PM sänkte ubåten bara på kul?
Citera
2017-08-13, 14:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Källan till mitt inlägg:

Kameror täcker området
Snart kommer det vara stå klart om Kim Wall klev av på kajen. Polisen i Köpenhamn har tagit del av de övervakningskameror som finns i området. De täcker både stora delar av kajen och utsidan av den restaurang som Peter Madsen säger att han lade till i närheten av.
Om kvinnan gick av här har hon med stor sannolikhet fångats på övervakningsfilm. Det menar Bo Petersen, ägaren till restaurang Halvandet. Han förklarar att kamerorna täcker hela området och att materialet har lämnats över till polisen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8ygGw/overvakningsfilm-kan-losa-gatan-med-forsvunna-kim-wall

Vänligen visa källan som säger att ägaren inte visste om kameran täckte området. Jag har missat en sådan uppgift.
Det var en intervju med restaurangägaren på antingen BT eller Ekstrabladet (i form av film) där han sa att han inte visste om det aktuella området täcktes av kamerorna men här låter det ju som att han är rätt säker på att det gör det. Kanske han inte visst vilken plats det gällde tidigare men blev informerad om det och då blev mer säker på saken.
Citera
Medlem
Guzs avatar
Ligger nån livesändning ute som är värd att följa?
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Eller något statement i stil med: Nu skrev ni i media minsann, tänk om ni skulle bevaka alla stackars båtflyktingar på samma sätt, det försvinner ju flera hundra i veckan. Olika människor olika värden i media är härmed bevisat
Ja, i bisarro-media förvånar inte någonting längre. Går det att fantisera ihop det så är det nästan inte otroligt
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Finns det ingen färdskrivare ombord på ubåten? Då skulle man ju kunna se om han varit in till kajen där han påstår sig ha satt i land Kim. Och även om ubåten stått still en stund någonstans, då kan man tänka sig att han dumpade kroppen där.

En annan tanke: kan det vara så att de haft sex, att hon ångrar sig och bara vill därifrån, att han sätter av henne där han säger att han satt av henne, att hon liftar eller tar taxi hem, bekänner för sin sambo - och HAN dödar henne? Han har ju en guldchans att både hämnas på henne genom att döda henne, och att hämnas på mannen som förfört henne genom att få honom i fängelse för mordet.

Att ingen har trätt fram och berättat att de gett henne skjuts behöver inte betyda någonting. Folk är rädda för att bli inblandade, att själva åka dit och bli oskyldigt dömda. Dessutom verkar denna kvinna ha haft många olika utseenden - på vissa foton ser hon tattaraktig ut precis som det redan skrivits i tråden, på andra ser hon helt svensk ut. Verkar som att hon lekte mycket med olika frisyrer, hårfärger och färgade kontaktlinser. Så det är inte ens säkert att den som skjutsade henne fattade att det VAR hon.
Hon borde rimligen hört av sig till pojkvännen väl i land.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
KVP: GW:s teori: Madsen har dumpat kroppen i havet
Citat:
Peter Madsen nekar till brottsanklagelserna, och har i samband med häktningsförhandlingarna uttryck att han ser framemot att lämna sin version av det som hänt.
– Om det nu är som jag tror, att det är oplanerat, då tycker jag allt som har hänt är i någon mening logiskt, säger Leif GW Persson.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Ligger nån livesändning ute som är värd att följa?

Nej
Citera
2017-08-13, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki1984
Mer specifikt så ändrade han sitt uttalalande om "jag släppte av henne i hamnen vid 22:30"

Detta uttalande har dragits tillbaka och ändrats helt. Vilket polisen kommenterade gör honom "skyldig" till annans död vilket han fortsätter att förneka.

Att en olycka därmed skett och han agerat i desperation för att lösa sin situation är därmed högst trolig.
Ja vad ska han göra, om det nu är så att det framgår av filmen från övervakningskamerorna, att han aldrig släppte av henne?

Hoppas förhörsledarna sätter hård press på honom.
Citera
2017-08-13, 14:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man skulle kunna kasta i ett grislik med gps och se vart den hamnar...

Hon kanske snubbla pga klänningen och ramla i vattnet, shit tänkte han nu får jag skit för detta och så drog han bara för han har annat att göra än att tramsa med hennes snubblande i polisförhör...
Relingen går upp till axelhöjd på båda två när de stod i tornet. Hur lyckas hon ramla ur då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in