2017-08-13, 13:23
Medlem
Hur tror ni PM klarar tiden som häktat? Jag tror han flippar fullständigt och kommer med galnare och galnare förklaringar. Han verkar inte speciellt psykiskt stabil i dokumentärerna
Senast redigerad av mgn 2017-08-13 kl. 13:26. Anledning: stavning
Citera
2017-08-13, 13:24
Medlem
En kropp dumpad i Öresund flyter inte "till havs" utan kommer snart att återfinnas utmed kusten i typ Skåne eller Halland.
Notera också att polisen nu säger att misstanken är "vållande till annans död".
I morgon kommer det hela visa sig vara en reklamkupp.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
PM blev kåt, närmandet spårade ur. PM stryper henne.
Kroppen dumpas i sjön.
PM har flera timmar på sig att fundera vad han skall ta sig till.
Det var väldig vad du strider för att PM skulle ha knullat KW
det tror jag inte ett ögonblick på. Även om PM är gift så tror jag mer att han får sin tillfredsställelse över de uppfinningar han resterat genom åren
Upprepar igen då, jag är av den tron att han inte har ett pillevitten med KW försvinnande och ev dräpande att göra
(om du så gärna vill skiva om knullande i olika situationer så kan du ju pröva att göra inlägg under erotik och sexualitet)
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Telefonen ligger nog på havsbotten.

Förmodligen.
Jag vet inte hur långt ubåten körde, men risken är ju att de höll i sig i närheten och att hennes telefon då endast kopplade upp sig på en max två master.
Är en av de masterna dessutom den som finns där hon enligt PM blev avsläppt så försvårar det saken.
Om det nu inte går att triangulera den mot flera master.
Citera
2017-08-13, 13:25
Medlem
Citat:
PM blev kåt, närmandet spårade ur. PM stryper henne.
Kroppen dumpas i sjön.
PM har flera timmar på sig att fundera vad han skall ta sig till.

Varför sänka ubåten då? Det är ju det som gör att ALLA uppmärksamhet dras till Peter. Polisen letar inte ens aktivt efter henne då de tror inte på slumpen.
Citera
2017-08-13, 13:26
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns väldigt många faktorer kvar att reda ut. Och de få fakta som är kända är ytterst graverande för Madsen. Jag tror de kommer sy ihop det. Lögnen om avsläppandet vid piren, inget nödanrop samt sänkandet av ubåten räcker rätt långt.
Om nu hon fotades ombord, radarbilder/positionsutrustning visar att båten aldrig var i land.
Ja vart är hon? PM's lögner sätter honom då i klistret. BO lär knappast valfritt hoppat i sjön.
Sålunda har PM slängt i henne, död/levande.
Kan räcka till fällande dom på indicier för vållande.
Citera
2017-08-13, 13:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arushthe
Varför sänka ubåten då? Det är ju det som gör att ALLA uppmärksamhet dras till Peter. Polisen letar inte ens aktivt efter henne då de tror inte på slumpen.
Det kan finnas blod, sekret, sperma, urin, hudavskrap etc.

Då kan de bevisat att ett brott begåtts utan kropp, jmf Marinafallet.

Sänker han båten sköljs spåren bort.
Citera
Medlem
PM verkar vara en mycket speciell person. I min åsikt är det mycket troligt att han erkänner inom mycket kort tid. Max en dag eller två. Det är troligt att PM hävdar att Kim dog genom en olyckshändelse. Och att PM sedan panikerade och dumpade kroppen.

Kan han verkligen ha varit så dum att han inte tänkte på att det fanns kameror där han påstods ha lämnat av Kim?
Citera
Medlem
Så enligt ekstrabladet.dk http://ekstrabladet.dk/112/mysteriet-om-ubaadsdrama-fortsaetter-raket-madsen-har-aendret-forklaring/6776991 så har raket-madsen nu ändrat historia avseende att han hade lämnat henne iland. Oklart vad han nu säger.

Polisen säger också att man uppfattar förlisningen som skapad av raket-madsen och ej av ett tekniskt fel.

Motiv vet ingen annan än raket-madsen men i övrigt är en gissning att offret ligger sänkt på havsbotten och att uc3 sänktes och vattenfylldes för att förstöra brottsplatsen.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu följer jag inte tråden så nära men kan det vara att PM har en historia i hopp om att undvika ansvar/kännedom helt medan polisen genom någons uppgifter tror sig veta ganska säkert vad som hänt? Eller att man av utredningsskäl väljer en rubricering som ställer till minst oreda då man inte har skäl att tro att ett ev dödande varit uppsåtligt? Om en ubåt är inblandad och någon är försvunnen och onåbar vill man kanske inte heller sitta på runpan och hoppas att kW "dyker upp" av sig själv. Nåt måste man ju göra.
Rubriceringen saknar betydelse, och tjänade endast som ett skäl att häkta honom.
Citera
2017-08-13, 13:28
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

I morgon kommer det hela visa sig vara en reklamkupp.
Den tanken har också slagit mig
Citera
2017-08-13, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att detta är en sak som polisen även har frågat Petter om : Om du nu släppte Kim vid hamnen,
varför ser vi ej några telefonsignaler ?
Förmodligen svarade Raket-Madsen något korkat som: "Det var lite problem med Kims telefon. Inget allvarligt, men när jag försökte laga den blev det plötsligt mycket allvarligt."

Eller något annat lika befängt som polisen omedelbart fattar är lögn. Han känns inte som den typen som bara kan säga att han inte vet, utan måste kläcka ur sig en "listig" förklaring. Precis som med det påstådda problemet i ballasttankarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in