Citat:
Ursprungligen postat av
SCANIAvsVOLVO
Allt är bara så väldigt skumt.. Om han har mördat henne varför gjorde han det?
Hon följde med ubåten för att göra ett repotage om honom och hans uppfinningar, även om han skulle vara sjuk i huvudet så har jag svårt och tro att han mördar en reporter på detta vis och sen hade tänkt komma upp till land och låtsas som ingenting.
Och frågan är ju Hur man "råkar" döda någon på en ubåt så att man isåfall av rädsla för att bli anklagad dumpar kroppen i havet.
Eftersom omständigheterna är så oerhört spektakulära kan man utgå ifrån att det är ett så kallat tillfällighetsbrott, det är alltså något som hände efter en situation som uppstod på plats, och att brottet inte var planerat. Hade det varit planerat hade ju GM naturligtvis gjort det enklare för sig.
Det troligaste är att det handlar om någon sorts form av sexualbrott som slutade med att han tog livet av henne. Han försökte sig antagligen på ett närmande, hon avvisade honom, han våldtog henne, hon gjorde motstånd som slutade med att han dödade henne.
Händelsen var inte planerad, men eskalerade väldigt snabbt och utan kontroll. När eftertankens kranka blekhet slår till står han mitt ute på havet med ett lik i en ubåt. Han far runt i 15 timmar och försöker hitta nånstans att dumpa kroppen, göra sig av med spåren, och försöker komma på en trovärdig efterhandskonstruktion.
Sjöräddningen hittar honom innan han har förberett sig tillräckligt, och han sänker båten på väg in mot land för att förstöra dom bevis han inte hunnit med att sopa bort. Jag finner det vara ett väldigt plausibelt händelseförlopp.