2017-08-13, 13:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
De sista signalerna finns där telefonen var på senast, det är inte samma sak som att hon är där också.
Telefonen ligger nog på havsbotten.
Citera
2017-08-13, 13:18
Medlem
Detta kommer aldrig klaras upp!

Madsen kan nog vara personen som är envis och ljuger så att han tror sig själv. Han tar med sig storyn till graven(givet att det är han)

Säg att hon dog 20.00 på torsdagskvällen. Då har PM haft 15 timmar på sig att göra sig av med en kropp och skrubbat bort spår, som en sista säkerhet sänker han båten!

Brott av den här typen klaras normalt fall upp snabbt eller inte alls. Jag tror på det senare tyvärr!
Citera
2017-08-13, 13:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
De sista signalerna finns där telefonen var på senast, det är inte samma sak som att hon är där också.

Tror att detta är en sak som polisen även har frågat Petter om : Om du nu släppte Kim vid hamnen,
varför ser vi ej några telefonsignaler ?
Citera
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Allt är bara så väldigt skumt.. Om han har mördat henne varför gjorde han det?

Hon följde med ubåten för att göra ett repotage om honom och hans uppfinningar, även om han skulle vara sjuk i huvudet så har jag svårt och tro att han mördar en reporter på detta vis och sen hade tänkt komma upp till land och låtsas som ingenting.

Och frågan är ju Hur man "råkar" döda någon på en ubåt så att man isåfall av rädsla för att bli anklagad dumpar kroppen i havet.

Eftersom omständigheterna är så oerhört spektakulära kan man utgå ifrån att det är ett så kallat tillfällighetsbrott, det är alltså något som hände efter en situation som uppstod på plats, och att brottet inte var planerat. Hade det varit planerat hade ju GM naturligtvis gjort det enklare för sig.

Det troligaste är att det handlar om någon sorts form av sexualbrott som slutade med att han tog livet av henne. Han försökte sig antagligen på ett närmande, hon avvisade honom, han våldtog henne, hon gjorde motstånd som slutade med att han dödade henne.

Händelsen var inte planerad, men eskalerade väldigt snabbt och utan kontroll. När eftertankens kranka blekhet slår till står han mitt ute på havet med ett lik i en ubåt. Han far runt i 15 timmar och försöker hitta nånstans att dumpa kroppen, göra sig av med spåren, och försöker komma på en trovärdig efterhandskonstruktion.

Sjöräddningen hittar honom innan han har förberett sig tillräckligt, och han sänker båten på väg in mot land för att förstöra dom bevis han inte hunnit med att sopa bort. Jag finner det vara ett väldigt plausibelt händelseförlopp.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111

Madsen kan nog vara personen som är envis och ljuger så att han tror sig själv. Han tar med sig storyn till graven(givet att det är han)

Säg att hon dog 20.00 på torsdagskvällen. Då har PM haft 15 timmar på sig att göra sig av med en kropp och skrubbat bort spår, som en sista säkerhet sänker han båten!

Brott av den här typen klaras normalt fall upp snabbt eller inte alls. Jag tror på det senare tyvärr!
Om inte häktet knäcker honom, men fan trot.
Citera
2017-08-13, 13:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Kanske visades sig att hon är en han och han lackade? Jag bara spekulerar, allt är möjligt, inte minst 2017 i västvärlden.

Asian, queer and dancing defiance:
Chinese New Year was a chance to celebrate without ‘white nonsense’ and ‘toxic masculinity’ that felt all the more important in the age of Trump
By: Kim Wall
https://www.theguardian.com/us-news/2017/feb/12/asian-american-queer-lunar-new-year-party

Skulle inte vara första gången verkligheten överträffar dikten
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror att detta är en sak som polisen även har frågat Petter om : Om du nu släppte Kim vid hamnen,
varför ser vi ej några telefonsignaler ?
Telefonen laddade ur och var avslagen.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Den slutsatsen drog jag också. Men dessa fakta leder oss inte till kunskap om var hon finns nu.

Tyvärr tror jag som Trojan att det här fallet blir svårt att sy ihop. OM danska polisen ändå gör det ska dom ha en hel del tur skulle jag tro?
Det finns väldigt många faktorer kvar att reda ut. Och de få fakta som är kända är ytterst graverande för Madsen. Jag tror de kommer sy ihop det. Lögnen om avsläppandet vid piren, inget nödanrop samt sänkandet av ubåten räcker rätt långt.
Citera
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Det verkar extremt osannolikt att hennes försvinnande och att ubåten sjunker inte skulle ha något samband.

Så länge inte KW hade en hotbild mot sig, eller rörde sig i extremt olämpliga kretsar, så finns det ingen annan rimlig förklaring än att ubåten och Madsen har med hennes försvinnande / död att göra. Dvs att hon aldrig klev av.

Jag tror inte att man kommer hitta henne på någon övervakningskamera.
Citera
Medlem
Om det nu stämmer att den MGM uttalat tidigare att han vill skapa ett kriminellt drama. Kan hela denna historien vara ett samarbete mellan honom och journalisten KW och ett sätt för att skapa publicitet som dock helt tappat proportionerna? Lite grand som filmen Life och David Gale där de iscensätter ett mord som sedan visade sig ej ha skett för att markera mot dödsstraff.

Konspiration javisst men hela historien är just nu för märklig. Ett förhör med pojkvännen skulle vara intressant att höra, han kanske vet mycket mer kring KWs avsikter med Ubåtsresan eller har fått mer info efterhand. Kanske är det han som är skyldig till brott pga svartsjuka?

Ironiskt nog är just det faktum att Ubåten sjönk som just nu talar starkast för att andra gärningsmän inte är troliga då det skulle vara osannolikt att båda dessa skulle vara separata händelser och inte en där den ena är en följd av den andra.

Det skulle vara kul om KW och MGM fabricerat ihop det hela och KW återfinns välbehållen och allt bara är en markering mot hur samhället/media/rättsväsendet hanterar brott. Kanske inte så troligt dock.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111

48 hours brukar vara operationsfönstret.
Citera
2017-08-13, 13:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Men det måste ju tyda på att PM erkänt att KW är död och därmed tagit tillbaks sitt påstående om att han lämnat av henne vid restaurangen ? I så fall så förstår jag inte varför reportrarna fortsätter att berätta om det.

Nu följer jag inte tråden så nära men kan det vara att PM har en historia i hopp om att undvika ansvar/kännedom helt medan polisen genom någons uppgifter tror sig veta ganska säkert vad som hänt? Eller att man av utredningsskäl väljer en rubricering som ställer till minst oreda då man inte har skäl att tro att ett ev dödande varit uppsåtligt? Om en ubåt är inblandad och någon är försvunnen och onåbar vill man kanske inte heller sitta på runpan och hoppas att kW "dyker upp" av sig själv. Nåt måste man ju göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in