2017-08-13, 12:38
Medlem
Är det vanligt att man rubricerar någon som död i media, trots att personen bara är försvunnen? Man blir aldrig klok på om de faktiskt har hittat henne, eller om hon fortfarande bara är försvunnen.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror Madsen innan häktningsframställan frångick storyn med att han släppte av henne vid piren, kanske pga att polisen kunde snabbt presentera bevis på att ubåten aldrig befann sig där. Jag tippar att han påstår att Wall på något sätt ramlat över bord och drunknat, att det rörde sig om en olycka.
Men allt talar mot honom. Varför ljög han först om att han släppte av henne? Varför kontaktade han inte hjälp? Varför sänkte han ubåten?

Fast om så är fallet så borde ju polisen startat att söka av vattnet.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Framför allt är väl PM uppfinningsrik.

Jag tror tyvärr inte att KW kommer att hittas, någonsin.

Nä har han paketerat henne väl och sänkt henne med vikter är det en snudd på omöjlig uppgift att lokalisera henne.
Och bottentrålning i Örsesund är förbjudet så ingen fiskare kommer hitta henne heller.
Citera
2017-08-13, 12:39
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Fortsatt ingen som kommit fram till vad min fetning kan vara ?
Madsen har ju rakt genom förhören nekat till att ha någonting med hennes död att göra

Ja, det är väldigt mystiskt och jag har också funderat över den detaljen. Polis och åklagare har ju hanterat fallet mer eller mindre som ett mord från början, och man undrar vad som gör att dom reagerar så hårt. Dom måste med andra ord ha information som gör att dom misstänker att något hänt.

Om ett vittne sett henne trilla i vattnet så skulle ju sökinsatsen varit annorlunda så det kan vi utesluta, däremot kanske hon försökt signalera till någon från båten; genom vinkningar eller liknande.

Om olycksteorin stämmer kanske något vittne sett dom uppe på däck, och att hon försökt signalera, men att han kört iväg utan att invänta hjälp eller nåt.

Man kan även tänka sig att det finns info sedan tidigare som gör att anhöriga varit oroliga; att PM agerat märkligt eller på ett vis som gör att dom reagerat direkt när hon inte släppts av vid utsatt tid.
Kanske en kombination av detta tillsammans med PM's märkliga färd ett halvt dygn efter försvinnandet gör att man från polisens sida misstänker foul play direkt.
Citera
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick1001
För att gå till Köpenhamn centrum så är en av tre möjliga vägar att gå genom Christiania.
Hon kanske har hamnat på en flummig fest där.

Vänner och anhöriga önskar fortfarande livstecken från den försvunna Kim Wall. Se efterlysningarna på Facebook!

Efterlysning från Eva Prag:

"Min kære veninde, Kim Wall, har været forsvundet siden torsdag aften"

Efterlysning från Christopher Harress:

"My Sweet friend Kim has gone missing."

Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Vad vet vi om pojkvännen? Har vi namn och yrke?

Pojkvännen skulle kunna vara Niels Christian Konrad Nielsen.

Efterlysning från Niels Christian Konrad Nielsen:

"Has anyone seen Kim Wall? Er der nogen omkring København og omegn der har set Kim?"
Senast redigerad av kafu 2017-08-13 kl. 12:42.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Varför sänka ubåten?

- om hon dött genom en olycka finns ingen anledning alls.

- om han slagit ihjäl henne utan större blodspillan hade han inte behövt sänka u-båten eftersom klädfibrer, dna mm efter henne var fullt naturligt. Hon hade ju varit ombord. Han kunde hävdat olycka.

- har han då haft ihjäl henne med mycket blodspillan? Möjligt är det förstås. Men verkar inte det rätt osannolikt? Han verkar inte vara den typen.
Citera
2017-08-13, 12:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Om vi utgår från att han har gjort sin av med kroppen. Hur vet jag inte, men han har i alla fall haft väldigt mycket tid på sig.
Vad kan det finnas i ubåten som kan bevisa detta? Vilka bevis har vattnet förstört? Vilka bevis kan ha klarat sig?

Jag vet inte hur bra Bluestar och Luminol är när blod har utsatts för saltvatten, men det är väl inte omöjligt att blodspår kan finnas och även kan hittas med hjälp av dessa medel?
Citera
2017-08-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Är det vanligt att man rubricerar någon som död i media, trots att personen bara är försvunnen? Man blir aldrig klok på om de faktiskt har hittat henne, eller om hon fortfarande bara är försvunnen.
Hon är inte hittad!! Tycker därför det verkar konstigt att de svenska reportrarna å ena sidan talar om Kims död, orsakat Kims död osv osv, å andra sidan säger att de anhöriga har fortsatt hopp om att finna henne i livet !
Senast redigerad av Regnflingan 2017-08-13 kl. 12:46.
Citera
2017-08-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Framför allt är väl PM uppfinningsrik.

Jag tror tyvärr inte att KW kommer att hittas, någonsin.

Håller med.
Han har erfarenhet och intellekt över det normala så har han bara gjort dumpningen genomtänkt och inte drabbats av panik är jag övertygad om att hon aldrig kommer hittas och Madsen gå fri.
Det möjliga området är enormt med tanke på tiden och ligger hon väl förankrad på botten blir det nästan en omöjlighet att hitta henne, hon kommer långsamt förtvina i vattnet.

Nu tror jag inte detta är planerat, men att ta med sig salpetersyra eller liknande för att förgöra kroppen i och sedan hälla ut i havet vore det optimala sett hur hans perspektiv.
Citera
2017-08-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Jag klurade lite i det igår och hittade info om att maxhastigheten var 9 knop, ca 14.5km/h. Detta kan såklart vara ythastighet.
På 15~ timmar hinner han långt, nästan till Bornholm och tillbaka egentligen.
Om han kört i ytläge vill säga.
Gott om tid att hinna till djupare platser i så fall. Personligen hade jag nog valt öster om Ven med tanke på att det är ganska strömt där med flöde norrut. Men med tanke på var han hittades så verkar det snarare ha varit söderut ut eller möjligen åt sydost.
Citera
2017-08-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Polisen säger nu att ubåten verkar ha sänkts med vilje! Lite märkligt att man redan nu kunnat konstatera det!
Inte alls. PM har lämnat en förklaring till varför ubåten sjönk i form av tekniskt fel på en dykventil. Om så inte är fallet så har PM sänkt båten med vilje.
Citera
2017-08-13, 12:45
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Varför sänka ubåten?

- om hon dött genom en olycka finns ingen anledning alls.

- om han slagit ihjäl henne utan större blodspillan hade han inte behövt sänka u-båten eftersom klädfibrer, dna mm efter henne var fullt naturligt. Hon hade ju varit ombord. Han kunde hävdat olycka.

- har han då haft ihjäl henne med mycket blodspillan? Möjligt är det förstås. Men verkar inte det rätt osannolikt? Han verkar inte vara den typen.
Han skulle möjligen haft koll på att det letades efter honom och att han misstänkte att föreningen efterlyst båten varvid han tjurade till och sänkte den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in