2017-08-12, 00:06
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Rekommenderar verkligen folk att se dokumentären där han medverkar.

Inte frisk alls. Är inte ett dugg förvånad att han är gripen.
Citera
2017-08-12, 00:08
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne

Ska vi spekulera så där ordentligt så kan det ju varit ett svartsjukt ex som simmade ut och borrade hål i ubåten så att den sjönk. Eller så gick kvinnan på en trampmina ifrån WW2 och blev till atomer ( Jo det fanns minerade områden i Danmark under WW2 ). Ubåten gick på en mina ute i havet och sjönk som en sten.

Eller så kan det varit så att kvinnan vart hämtad av ryska Spetznaz-grodmän, medans ubåten sjunker. Till en annan väntande rysk miniubåt. Och att hon dyker upp hos Snowden och Putin nästa vecka, alive and kicking...

Annars så kan det ju vara Bilderbergare, Trumpister (Trumpeter), Illuminati, Sionister, Kapitalisthögern, Mossad, CIA, SD, NMR, Klimatförnekare, F!, 87 %-are, Värdegrundare, HBTQXYZzz-Vänstern, Yetis eller Rymdödlorna som varit framme och dels gömt undan kvinnan och sänkt ubåten.

Jag bara tänkte att polisen satt rubriceringen dråp för att kunna avsätta resurser att undersöka saken. Jag har förstått att det kan gå till så.
(Jag känner inte Peter Madsen och har inte ett egenintresse att oskyldigförklara honom.
OCH han får verkligen inte komma undan om han gjort något sånt här och tror att han är oövervinnerlig, samtidigt så tycker jag ändå att det är lite tråkigt om han är skyldig. Har inte känt till honom tidigare, men vilken INSPIRATÖR samtidigt som han verkar lite galen.)
Citera
2017-08-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Förvisso, men det känns ju märkligt att mörda henne för det? Såg nån annan artikel från 2013 eller något tidigare där någon ung tjej var med, och hon verkar ju leva.

Jag tror dock fortfarande att han dumpat henne tidigare och att hon således inte är kvar i ubåten.
Ännu värre då. Han verkar svag för unga snygga tjejer. Såna där brukar kunna ta för sig och skrämma till tystnad dessutom. Såg en bild på journalisten och jag tror inte hon med sin utbildning och förhållande var pigg på gubben. Kan räcka och säkert inget planerat mord om det nu är ett sånt.
Citera
2017-08-12, 00:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Dock behövs det sådana som han. Att de gör saker utan att någon tror på dom. Galna ja, nödvändiga för att föra människan som ras vidare ja till det också. Utan sådana som han skulle vi liksom fortsatt skita i torr toaletter. Ingen ursäkt dock om han nu mördat någon.
Citera
2017-08-12, 00:13
Medlem
fermions avatar
Han kanske inte blev "räddad" utan "upptäckt" när han sänkte ubåten. Mot det talar förstås det ringa djupet.
Citera
2017-08-12, 00:14
Medlem
Tekkys avatar
Ang luckan, han behöver ju inte valt att stänga den, kan den inte varit öppen fram tills den sjönk och då av inströmmande vatten stängts så den nu ligger halvfull med vatten och trycksatt så den ej går att öppna?
Är inte någon expert på manluckor på ubåtar men känns inte helt orimligt?
Citera
2017-08-12, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funnyfence
Njae.... om luckan är öppen kanske han kan ta sig in och koppla slang, öppna ventiler etc för att få upp båten. Den är dock rätt förstörd inombords i det läget.
Är luckan stängd gäller det att det finns en anslutning på däck som är direkt kopplad till ballasttankarna, vilket är tveksamt. Tror inte tankarna har någon snabb koppling för utombordsblåsning.
Han kanske har snabbkopplingar utvändigt för att kunna bli räddad utifrån.
Annars kan man kanske ansluta slangen på något av utblåshålen med vanlig slangklämma beroende på hur det ser ut. Han är ju uppfinnare så han har säker någon speciallösning för detta.
Citera
2017-08-12, 00:16
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Ännu värre då. Han verkar svag för unga snygga tjejer. Såna där brukar kunna ta för sig och skrämma till tystnad dessutom. Såg en bild på journalisten och jag tror inte hon med sin utbildning och förhållande var pigg på gubben. Kan räcka och säkert inget planerat mord om det nu är ett sånt.

Nä, det är förstås sant. Lite Lisa Holm:igt. Men man blir så disträ nät man inte ser konkreta motiv. Som att man rycker efter halmstrån.
Citera
2017-08-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Han kanske inte blev "räddad" utan "upptäckt" när han sänkte ubåten. Mot det talar förstås det ringa djupet.
Det ringa djupet kan tala för att han har tänkt bärga ubåten själv.
Citera
2017-08-12, 00:18
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomannen
Att hon skulle jobbat för en amerikansk tidning verkar komma från pojkvännen. Dessutom verkar det inte vara sant.
http://gizmodo.com/swedish-journalist-missing-after-crowdfunded-submarine-1797750907

Svartsjuka? Pojkvännen plockade upp henne i köpenhamn och sen spårade det ur? "Varför i helvete följde du med honom?!" typ.

Vad vet vi om pojkvännen? Har vi namn och yrke?

Scenariet som mongomannen beskriver är faktiskt fullt möjligt. Och då är Raket-Madsen oskyldig och pojkvännen den skyldige!
Citera
2017-08-12, 00:18
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt

Har du möjligen en länk till den? Letat halva kvällen men hittar ingen fungerande länk...
Citera
2017-08-12, 00:19
Medlem
Flor-Idas avatar
Kanske det hela är en gemensam pr-kupp av något slag? Precis som Ann Heberlein som "försvann" i samband med ett boksläpp. Fick ju enorm uppmärksamhet, och boken sålde som smör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in