2017-08-13, 11:49
Medlem
Dom verkar enligt Jens Møller i alla fall ha
fått belägg för att ubåten sänktes på flit:
Citat:
Det virker som om det er en bevidst handling, at ubåden er sunket, siger han.
http://ekstrabladet.dk/112/article6776940.ece
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Känns som det mest troliga, att han skulle "släppt av henne" låter bara för otroligt. Hur skulle det ske, bara sladdat upp mot en brygga och fällt ner en trappa?

Hur menar du nu? Ubåten kan naturligtvis lägga till vid en kaj, så att folk kan gå av och på den. Det lär finnas en lejdare på sidan. Och Kim var ju ung och frisk, hon behövde nog ingen landgång, hon kunde hoppa 50 cm om det var så...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Är rädd för att hon kommer bli svår att hitta då MG borde ha stora kunskaper om Öresund och vart det är lämpligt att dumpa kroppen.
Har han varit smart har han under natten tagit sig iväg utanför Öresund och sänkt henna på djupare vatten med tyngder på havets botten.

Utan kropp blir det svårt att döma mannen då hans historia om att hon satts i land inte kan uteslutas till 100%.

Just att han har haft gott om tid, talar för att han kan ha sänkt henne med tyngder, på ett noga utvalt ställe.
Vad han sen har för förklaring, som kan verka kränkande för de anhöriga, skulle vara intressant att veta.
Citera
2017-08-13, 11:50
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det är väl mer sannolikt att de båda råkat i bråk av någon anledning och Raket-Madsen haft ihjäl henne inne i båten. Därefter har han på något sätt gjort sig av med liket eller likdelar och dumpat henne i kögebukten med hjälp av vikter. Det förfäktade jag under hela gårdagskvällen och tror jag får rätt.

Ja, det är nog det troligaste.
Citera
Medlem
Liknar Cats Falck historien
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Återkommer till häktningsförhandlingen och det som sas angående "hänsyn till anhöriga". Det måste innebära någon form av beskrivning, som inte är den första tänkbara. Olycka ombord är väl ett av flera självklara alternativ. Madsen måste ha uppgivit något annat, en orsak, som inte var tänkbar i första hand. Vad?

Något är det , sett till faktorer som lagts fram. Även det påtalade sms:et han tidigare ska ha skickat till en person om att ställa in nästa färd.
En olycka av det märkligare slaget? Med oväntat innehåll?
Ett utsläpp på båten tex, som förorsakat olycka?
Såg nu hur garderade Polisens tekniker var när dom gick in i båten med gasmasker & vad jag noterade vara elektroniska mätinstrument - Det kan tyda på någon slags sådan händelse.

Det som Peter Madsen dagligdags pysslar med kräver väl stora anslag, finansiärer. Fattade han en rad klantiga beslut när denna slags olycka uppkommit, i syfte att bevara sina finansiella intressen?
Det är ju inte bara hans hobby/jobb att greja med vad han gör, det är hans kall?
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, om han inte var säker på att han skulle hållas icke ansvarig för döden, om hon hängt sig eller liknande.

Ingen vet vad som hänt, så att hon hängt sig är/var fullt möjligt!
Citera
2017-08-13, 11:51
Medlem
Kan det vara så enkelt att den misstänkta bjöd på sprit och journalisten blev så förbaskat full att hon ligger o sover ruset av sig i dagarna tre?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantram
Saxar från AB:
"Nu är presskonferensen slut.
Gustaf Tronarp
1 min sedan
– Det verkar som det är en medveten handling som gjort att ubåten sjunkit, säger Jens Møller också.
Gustaf Tronarp
1 min sedan
– Vi genomför också en sökningar från luften. Därutöver uppmanar vi privatpersoner som vistas på vattnet att hålla uppsikt och höra av sig om de upptäcker föremål.
Gustaf Tronarp
5 min sedan
Jens Møller säger också att de nu ska söka i Kögebukten, alltså där ubåten sjönk.
Gustaf Tronarp
6 min sedan
Polisen betraktar fortfarande ubåten som en brottsplats.
Gustaf Tronarp
8 min sedan
– Kims familj är informerad om att ingen person har hittats i ubåten, säger Jens Møller på Köpenhamnspolisen."
Han har problem, denne Madsen....

Hittar polisen spår i ubåten, till exempel KW blod, kombinerat med att PM sänkte ubåten avsiktligt, så blir det antagligen raketfart till åtal och dom.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Det är väl mer sannolikt att de båda råkat i bråk av någon anledning och Raket-Madsen haft ihjäl henne inne i båten. Därefter har han på något sätt gjort sig av med liket eller likdelar och dumpat henne i kögebukten med hjälp av vikter. Det förfäktade jag under hela gårdagskvällen och tror jag får rätt.
Jo, kritiska frågor och hot om att avslöja något eller närmande som gått snett känns som två troliga motiv.
Citera
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Så då kom den klassiska FB-teorin om styckning som i alla kriminalfallstrådar på FB.
Är inte haj på u-båt men har förstått att styckning kräver styrka och utrustning. Så vad har man för utrustning på u-båt som man kan stycka med? Snickeriutrustning?!

Eventuellt svets? Men då snackar vi psykopat typ Buffalo Bill. Nä..

Man behöver en kniv... Är du en idiot? Jag säger inte att jag tror på några teorier utan följer bara utvecklingen, men vafan menar du med ditt inlägg ens? Tror du båten är byggd utav trä eller att man i en ubåt skulle ta risken att stycka någon med en svets? Är du svagbegåvad?
Citera
2017-08-13, 11:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag finner inget i situationen roligt, så missförstå mig inte snälla.

Men det är ju sjukt hur illa dom sköter detta när kamerorna är på, tex polisen som kastar repet i luften och missar flera gånger, och nu kommer en tekniker rökandes och dricker en kopp kaffe, samt fimpar.. Mycket olämpligt beteende i situationen, eller är jag orimlig i mitt tänkande?

Detta är en rätt vanlig dag på jobbet för dessa herrar och damer. Brottsplatsundersökning, eller möjlig brottsplatsundersökning. Skulle de vara hypomaniska på något sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in