2017-08-13, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Undrar om det kan räcka att han ljugit om att ha släppt av henne för att lycjas fälla honom för dråp?

Att någon ljugit om en sak bevisar naturligtvis inte att de är skyldiga eller oskyldiga till nåt annat.
Citera
Medlem
Mantrams avatar
Saxar från AB:
"Nu är presskonferensen slut.
Gustaf Tronarp
1 min sedan
– Det verkar som det är en medveten handling som gjort att ubåten sjunkit, säger Jens Møller också.
Gustaf Tronarp
1 min sedan
– Vi genomför också en sökningar från luften. Därutöver uppmanar vi privatpersoner som vistas på vattnet att hålla uppsikt och höra av sig om de upptäcker föremål.
Gustaf Tronarp
5 min sedan
Jens Møller säger också att de nu ska söka i Kögebukten, alltså där ubåten sjönk.
Gustaf Tronarp
6 min sedan
Polisen betraktar fortfarande ubåten som en brottsplats.
Gustaf Tronarp
8 min sedan
– Kims familj är informerad om att ingen person har hittats i ubåten, säger Jens Møller på Köpenhamnspolisen."
Han har problem, denne Madsen....
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han kan ju ha lurat upp henne på däck och knuffat henne i sjön! Svårt att bevisa!
Känns som det mest troliga, att han skulle "släppt av henne" låter bara för otroligt. Hur skulle det ske, bara sladdat upp mot en brygga och fällt ner en trappa?
Citera
Medlem
kato85s avatar
Är jag den ende som får starka Cats Falck-vibbar i det här fallet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cats_Falck

1. Kvinnlig vacker, ung erkänd journalist.
2. Mystiskt försvunnen.
3. Hittas i vattnet efter en lång stund. (vet vi inte nu men troligtvis)
4. Ouppklarat fall. (tillsvidare)
5. Möjligen döljer journalisten på något viktigt, ett scoop eller vittnesmål och måste röjas ur vägen.
6. Möjliga kopplingar till sitt yrke som journalist.
Citera
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det hade väl varit mycket bättre att fästa tyngder på kroppen och dumpa den i havet?
med facit i hand - de e nog så det gått till . . .
Citera
2017-08-13, 11:47
Medlem
0xerxes0s avatar
Polisen meddelar att det verkar som om att u-båten sänktes medvetet.
Citera
2017-08-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Jag finner inget i situationen roligt, så missförstå mig inte snälla.

Men det är ju sjukt hur illa dom sköter detta när kamerorna är på, tex polisen som kastar repet i luften och missar flera gånger, och nu kommer en tekniker rökandes och dricker en kopp kaffe, samt fimpar.. Mycket olämpligt beteende i situationen, eller är jag orimlig i mitt tänkande?

Hur ska de bete sig enligt dig?
Får man inte ha rast och dricka kaffe?
Citera
2017-08-13, 11:48
Medlem
PhDSalanders avatar
Har det angetts var i Kögebukten de ska leta?
Märkligt att de inte redan satt igång dykningar där från början som han sa att han släppt av henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirFrankLucas
Finns det något konkret som tyder på att han är GM, eller är allt extremt lösa teorier?
Det som framför allt tyder på det är att han ljuger som en häst travar. Det finns enorma mängder bilder och vittnesmål från när de åkte ut med båten, men polisen har ännu inte hittat någon som sett dem komma tillbaka när han påstod att han satte henne i land.
Citera
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Känns som det mest troliga, att han skulle "släppt av henne" låter bara för otroligt. Hur skulle det ske, bara sladdat upp mot en brygga och fällt ner en trappa?

Det är väl mer sannolikt att de båda råkat i bråk av någon anledning och Raket-Madsen haft ihjäl henne inne i båten. Därefter har han på något sätt gjort sig av med liket eller likdelar och dumpat henne i kögebukten med hjälp av vikter. Det förfäktade jag under hela gårdagskvällen och tror jag får rätt.
Citera
Medlem
Lian.Vendls avatar
Nån form av sexgrej som gått fel?
Strypsex i en ubåt?
Hur har man annars ihjäl nån i en ubåt av oaktsamhet?
Citera
2017-08-13, 11:49
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Så då kom den klassiska FB-teorin om styckning som i alla kriminalfallstrådar på FB.
Är inte haj på u-båt men har förstått att styckning kräver styrka och utrustning. Så vad har man för utrustning på u-båt som man kan stycka med? Snickeriutrustning?!

Eventuellt svets? Men då snackar vi psykopat typ Buffalo Bill. Nä..

Raket-Madsen är allt annat än dum. Han kom säkert på något bra sätt. Finns säkert en hel del utrustning i u-båten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in