2017-08-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fan vad märkligt och oproffsigt. "Dörren till "hangaren" är för liten", miniliften orkade inte lyfta, stegbil inkallad. Man borde såklart baxat in den i hangaren och rest en byggnadsställning. Söndag förmiddag i Köpenhamn...

Exakt, och byggställningen hade redan kunnat vara på plats innan dom kom till platsen.
Men nu är vi i danmark och dom jobbar helst inte efter lunch på fredagar.

Expressen verkar ha gått ner för tillfället....verkar var många som tittar....
Citera
2017-08-13, 10:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitestripe
Hon verkade väldigt höjdrädd men jag är mest fundersam över hur hon ska ta sig ur igen.

Jag tror att de är tämligen säkra på att det inte finns en kropp i u-båten för annars hade de täckt båten.

Det smidigaste de hade kunnat göra hade varit att slå upp en byggställning runt båten. då behövs inga saxlyftar eller stegbilar och man de kunnat klätt utsidan för att förhindra insyn.
Det tror jag knappast, de kan sätta upp ett skynke när kroppen tas ut.
Citera
2017-08-13, 10:48
Medlem
Man ska inte stödja Aftonhoran. Här är en länk där GP livesänder.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ub%C3%A5ten-unders%C3%B6ks-av-polis-sista-sp%C3%A5ret-efter-kim-1.4527525

Frågan är varför de springer fram o tillbaka. Nu är det två stycken nere i ubåten. Ska man plocka upp en kropp?
Citera
2017-08-13, 10:49
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ub%C3%A5ten-unders%C3%B6ks-av-polis-sista-sp%C3%A5ret-efter-kim-1.4527525

Frågan är varför de springer fram o tillbaka. Nu är det två stycken nere i ubåten. Ska man plocka upp en kropp?

Finns ingen kropp i båten. Tro mig.
Även SVT sänder live. Utan reklam.
Citera
2017-08-13, 10:49
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Även SVT sänder live.

https://www.svtplay.se/video/14785668/svt-nyheter-direkt/svt-nyheter-direkt-tekniker-undersoker-danska-ubaten
Citera
2017-08-13, 10:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur får man upp en kropp? 56 kilo vägde hon enligt uppgift. Måste väl nästan hissas upp genom tornet? Eller tar dom ut henne genom en lucka upp genom däck.

Transportstyckning av logistiska skäl.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Finns ingen kropp i båten. Tro mig.
Även SVT sänder live. Utan reklam.
Hur fick uppfinnaren ut den ensam? Känns trassligt ute på havet i en rullande ubåt?
Citera
Medlem
Man tycks försöka dra upp något tungt ser det ut som.
Citera
2017-08-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Är de rädda för att träffa på ett vattenlik eller är de nervösa inför kameror, eller vad beror tafattheten och inkompetensen på?

Tror inte det är så vanligt med kriminaltekniska undersökningar i ubåtar.
Antagligen den första i världen. Kanske den sista också.
Men visst, lite mer struktur och ordning kanske man skulle vilja se, vi är ju trots allt i Danmark.
Citera
Medlem
Eftersom dom ändrat från mord till oaktsamt dråp eller vad dom nu kallade det, så tror jag mer att raketforskaren har låst in henne på toaletten efter en dispyt och när han sen sänkte farkosten i djupet så kunde hon inte ta sig ut. Han säger till polisen att hon mådde dåligt och gick för att bajsa och plötsligt så skedde "olyckan". Hon är inte våldtagen, ihjälslagen eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Sant
där fick både Kim och Peder plats och det såg till och med ut som om det fanns ett bra tilltaget utrymme mellan dem
Tornet är långsmalt - innebär alltså att flera kan stå i bredd. Men tittar man i längdriktningen på ubåten så blir det inte så väldigt mycket utrymme för någon som har skyddsdräkt och tuber på sig. Och det stora problemet är att hålet ner är mindre än öppningen där man står.

Så rejäla problem att klättra ner med tuber på ryggen - blir nog att någon anna håller firar ner tuberna medan personen klättrar. Och även då blir det otrevlig klättring för fryntliga personer.
Citera
Avstängd
Jag måste säga att den danska polisen är helt osannolikt oprofessionell.

Klarar danska Kling och Klang att lösa den här mordgåtan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in