2017-08-13, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Jajamän det stämmer men med tillägg att masken är tät och skyddar mot eventuella gaser.

Finns skyddsmasker för både vanligt filter och för tillförsel av extern syrekälla.
Ja jag uttryckte mig kategoriskt. Men att man väljer tub när man skall in i detta trånga utrymme måste handla om att man bedömt just syre tillförsel som behövligt. Ett enkelt gristryne eller en sk friskluftsmask tar mindre plats och är smidigare.
Citera
2017-08-13, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tycker också det verkar konstigt att medierna får full tillgång till hur detta arbetet går till på så nära håll också.

"Ubåten är större än vad dörren är vilket är anledningen till att undersökningen sker utomhus."
Citera
2017-08-13, 10:41
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Visst är det ett skådespel för allmänheten men varför inte dra in ubåten i en hall så polisen kan jobba mer ostört och utan kommentarer? Tänk om det ligger en död människa där som ska baxas upp till allmän beskådan.
I första hand ska man nog konstatera om det ligger ett lik i Ubåten. OM det gör det så är det ju enkelt att skärma av när det ska plocka upp liket
Citera
2017-08-13, 10:42
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Ja jag uttryckte mig kategoriskt. Men att man väljer tub när man skall in i detta trånga utrymme måste handla om att man bedömt just syre tillförsel som behövligt. Ett enkelt gristryne eller en sk friskluftsmask tar mindre plats och är smidigare.

Yes! Sen är väl olika filter för olika gaser? Kan ju vara så att det är någon gas om ett standard filter inte klarar av? Nog säkrast med en tät mask!
Citera
2017-08-13, 10:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fan vad märkligt och oproffsigt. "Dörren till "hangaren" är för liten", miniliften orkade inte lyfta, stegbil inkallad. Man borde såklart baxat in den i hangaren och rest en byggnadsställning. Söndag förmiddag i Köpenhamn...
Citera
2017-08-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Visst är det ett skådespel för allmänheten men varför inte dra in ubåten i en hall så polisen kan jobba mer ostört och utan kommentarer? Tänk om det ligger en död människa där som ska baxas upp till allmän beskådan.

Polisen kanske är med i denna verkliga film också?
Citera
2017-08-13, 10:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hur får man upp en kropp? 56 kilo vägde hon enligt uppgift. Måste väl nästan hissas upp genom tornet? Eller tar dom ut henne genom en lucka upp genom däck.
Citera
Medlem
Är de rädda för att träffa på ett vattenlik eller är de nervösa inför kameror, eller vad beror tafattheten och inkompetensen på?
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fan vad märkligt och oproffsigt. "Dörren till "hangaren" är för liten", miniliften orkade inte lyfta, stegbil inkallad. Man borde såklart baxat in den i hangaren och rest en byggnadsställning. Söndag förmiddag i Köpenhamn...

Den var för stor för att gå in genom dörren.
Citera
2017-08-13, 10:46
Medlem
Hon verkade väldigt höjdrädd men jag är mest fundersam över hur hon ska ta sig ur igen.

Jag tror att de är tämligen säkra på att det inte finns en kropp i u-båten för annars hade de täckt båten.

Det smidigaste de hade kunnat göra hade varit att slå upp en byggställning runt båten. då behövs inga saxlyftar eller stegbilar och man de kunnat klätt utsidan för att förhindra insyn.
Citera
2017-08-13, 10:46
Medlem
jackflashs avatar
Inte en chans att hon ligger kvar i båten. Han har haft nästan 12 timmar på sig att dumpa en eventuell kropp och han är inte korkad. Frågan är hur mycket spår som har förstörts av havsvattnet.
Citera
2017-08-13, 10:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Den var för stor för att gå in genom dörren.
Då väljer man en annan hangar, eller bygger tält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in