2017-08-13, 09:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0x539
Utredare har naturligtvis tillgång till mer bevisning än bara ubåten. Mobildata (vilka master om några, när), övervakningskameror (finns på platsen där hon hävdas ha blivit avsläppt) och så vidare.

Om MGM ljuger om avsläppet är det nog knappast svårt att bevisa. Tyvärr gör inte en lögn honom till mördare så utan kropp, mordvapen etc blir det snårigt.

Dock kommer naturligtvis hela världen döma honom om det visar sig att han ljugit om avsläppet, oavsett vad domstolarna säger.
Jag tror att det enda han bryr sig om är att inte bli inlåst, så att han kan fortsätta vara i sin bubbla - varvet. Han kommer nog även beskriva en historia som så lite som möjligt kan besvära framtida sponsorer.
Citera
2017-08-13, 09:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Oavsett om liket är borta nu, så är chansen stor att kroppen flyter i land och hittas.
Då kommer uppfinnaren dömas för vållande till annans död.
Hittas inte liket och han kniper igen, så lär han gå fri.
Trots allt är han den siste som sett och varit med henne. Hans historia om att hon släpptes av är lögn verkar det som.
Rimligen övervakas sunder 24/7 av primärradar. Det borde gå att kolla exakt hur ubåten seglat och befunnit sig.
Citera
2017-08-13, 09:42
Moderator
OYs avatar
Tekniker verkar vara på väg att gå in i ubåten. Danska polisen har antagligen lyckats hitta den minst lämpliga teknikern att gå ner i en ubåt, smällfet kärring, hoppas hon inte fastnar i tornluckan.
Citera
2017-08-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det hade väl varit mycket bättre att fästa tyngder på kroppen och dumpa den i havet?

Kanske var det vad han planerat, men ännu inte genomfört, och när han hittades paniksänkte han hela båten istället?
Citera
2017-08-13, 09:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror att det enda han bryr sig om är att inte bli inlåst, så att han kan fortsätta vara i sin bubbla - varvet. Han kommer nog även beskriva en historia som så lite som möjligt kan besvära framtida sponsorer.
Hans uppfinnade med stöd av andra är slut. Ingen kommer vilja ta i honom med tång i fortsättningen.
Citera
Medlem
Han var ju nära att förlora sin roll i ubåten redan 2015 och var definitivt oense med dom andra i teamet nu med. Detta kom kanske upp under färden vilket gjorde att han inte kunde kontrollera sig. Han kan ha haft ihjäl henne. Men egendomlig som han är kan han lika gärna ha tvingat henne att lämna ubåten genom att sätta av henne på nån fyr. Finns ju ett antal i Öresund. Sedan sänkte han ubåten för att det var hans livsverk i hans ögon, inte något andra skulle få bestämma över.
Citera
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Har han slängt henne överbord så kommer hon flyta fram någonstans beroende på strömmarna, ett tips är att leta där han vänt med båten inåt land igen.

Om du går in och läser i tråden Försvunna personer så har flera försvunnit helt spårlöst i just Öresund. Så det är tyvärr långt ifrån säkert.
Citera
2017-08-13, 09:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Kanske var det vad han planerat, men ännu inte genomfört, och när han hittades paniksänkte han hela båten istället?
Att han sänkte sin ögonsten visar i min värld att han är skyldig.
Citera
2017-08-13, 09:45
Medlem
Quarrels avatar
Nu hissas en man i gasmask upp i tornet. http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/1245
Det är nog inte varje dag danska kriminaltekniker för undersöka en ubåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Bilden av en excentrisk, smått galen och temperamentsfull person börjar nå media. En person som drivs av sin barnsliga fantasi snarare en sunt tänkande. Verkar dock ses mer som annorlunda.och harmlös snarare än galen, temperamentsfull och farlig.

http://www.expressen.se/kvallsposten/vannerna-om-madsen-blir-latt-arg-men-ar-inte-valdsam-/

Min personliga uppfattningär dock att sådana personer lätt kan går över deras normala gränser precis som psykopater när deras övertygelse och livsidé kanske blit emotsagd. Kan ha räckt som orsak. Å andra sidan kan sänkandet av ubåten vara en kortslutning i tanken att får inte jag ha den så ska dom inte heller få den.

Citat:
han lever efter en militär logik

Undrar om Kim kanske fått panik i ubåten och Madsen har då dödat henne för att hon inte ska äventyra säkerheten. Kanske inte avsiktligt men...

Skulle inte förvåna mig om kapten Madsen har en pistol ombord.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hans uppfinnade med stöd av andra är slut. Ingen kommer vilja ta i honom med tång i fortsättningen.
Det vet vi förstås inget om. Ett inte helt orimligt alternativ är att han, på sikt, börjar jobba för knarksmugglare - då får han uppfinna och tjänar pengar. Känner han sig motarbetad av staten så tror jag han snabbt blir full blown rättshaverist, och då försvinner ju de moraliska aspekterna av brottslig verksamhet.
Citera
2017-08-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Har han slängt henne överbord så kommer hon flyta fram någonstans beroende på strömmarna, ett tips är att leta där han vänt med båten inåt land igen.
Jag tror att han har fäst henne i något tungt så att hon har sjunkit till botten. Även om området är litet kan det vara svårt att hitta en kropp på havsbotten. Nu finns det ett helt hav att leta i vilket gör att kroppen troligtvis inte kommer att hittas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in