2017-08-13, 02:38
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller om de drog åt ännu mera?
Borde det inte vara vänstergängat på ovansidan?

Mycket möjligt... Men om det inte är en luftsluss där under utan bara öppet rakt in i tryckskrovet så hade jag nog haft en låsmekanism på insidan så den inte hade gått att öppna utifrån, som en försäkring mot klåfingriga dykare mm...
Citera
2017-08-13, 02:39
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu blottar jag antagligen min okunskap, men varför ska det finnas två luckor på ovansidan? Ökar det inte bara risken att någon av dem tar in vatten? Det borde ju vara säkrare med så få luckor och fönster som möjligt, eller?

Finns nog flera anledningar, men det är ju smidigt om man har en lång ubåt att ha flera luckor för att ta ner grejor, det är ju ganska trångt där nere och kan vara besvärligt att röra sig allt för långt med last till och från enbart en central lucka.
Citera
2017-08-13, 02:40
Medlem
MissJaneMarples avatar
Några med orange väst, är de militärer?
Citera
2017-08-13, 02:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Ser ingen lucka i aktern på bilder som finns på den i alla fall. Tror inte det finns lucka där.

Det finns ju en lucka i tornet.
Citera
2017-08-13, 02:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Finns nog flera anledningar, men det är ju smidigt om man har en lång ubåt att ha flera luckor för att ta ner grejor, det är ju ganska trångt där nere och kan vara besvärligt att röra sig allt för långt med last till och från enbart en central lucka.

Så kan det vara!
Citera
2017-08-13, 02:42
Medlem
Browndawgs avatar
Alltså det vore fan lite humor i misären om dom drog åt luckan stenhårt nu. För den öppnas väl åt andra hållet. Men hoppas dom kollat upp det före dom började bända i den.
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Kan även vara att han hävdar att han haft frivilligt sex med henne. Har han våldtagit henne så är det en bra strategi att komma undan den biten då det förklarar spår. Att låta en misstänkt gärningsman sitta och säga sådana saker öppet kan vara kränkande för anhöriga.
Håller med dig helt. Skulle inte förvåna mig om han under häktningsförhandlingen idag hävdade att han och Kim haft "frivilligt" sex innan han "släppte av henne vid Refshaleøen vid 22:30".

Anklagelsen som riktades mot honom idag var vållande till annans död, men det nekade han ju till. Om han hade erkänt under polisförhören att han vet att Kim är död så hade förmodligen anhöriga underrättats vid det här laget.

Utifrån detta så verkar det som att han kommer att hålla fast vid sin förklaring om att han släppte av henne vid 22:30-tiden inne i Köpenhamn. Utifrån det så skulle man kunna dra slutsatsen att kroppen inte kommer att återfinnas i ubåten. Den har han säkert dumpat på en annan plats. Sen sänkte han ubåten för att försöka bli av med spår från gärningen.
Citera
Medlem
Citat:
Nu blottar jag antagligen min okunskap, men varför ska det finnas två luckor på ovansidan? Ökar det inte bara risken att någon av dem tar in vatten? Det borde ju vara säkrare med så få luckor och fönster som möjligt, eller?

Två luckor innebär alltså två luckor ovanpå varandra. Samma ingång men man måste öpnma den ena först. Gå in. Stänga den första för att sen öppna den andra. På så sätt kan du hoppa ur ubåten när den är under vatten utan att den kommer in vatten i ubåten.
Citera
2017-08-13, 02:43
Medlem
Citat:
Så är det - men tror inte det brukar vara så väldigt stora problem med att ta in vatten. Tar du däremot det andra fallet så innebär ju två luckor att du har större chans att ta dig ut om du får problem med en lucka. Alltid bra med en nödutgång.
Citera
2017-08-13, 02:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakm0nster
Två luckor innebär alltså två luckor ovanpå varandra. Samma ingång men man måste öpnma den ena först. Gå in. Stänga den första för att sen öppna den andra. På så sätt kan du hoppa ur ubåten när den är under vatten utan att den kommer in vatten i ubåten.

Då är det ju en sluss. Det var inte det jag menade.
Citera
2017-08-13, 02:45
Medlem
Browndawgs avatar
Om det nu finns en redan öppen lucka, varför håller man på och jävlas med den här luckan för?
Citera
2017-08-13, 02:45
Medlem
Max3xs avatar
3 militärer där.

Blåklädd är polistekniker, munskydd för att inte skräpa ner med dna.

Säkert vattenfylld, annars kunde de använt tornluckan.

De var väldigt intresserade av att titta in genom fönstret, ant såg de något o vill nu in. Innan de flyttar ubåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in