2017-08-13, 02:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det handlar alltså inte om nån Stonewall Jackson-typ, utan om Robert E. fucking Lee. Antar att du vet vem det är. Att vilja ta bort honom är rätt tveksamt, skulle jag vilja säga. Då borde man också byta namn på "Washington", DC, och riva alla statyer av Jefferson och de andra founding fathers.

...

Där ser man. Jag inte satt mig in i vad allt det här handlar om, men att flytta statyer för att de blivit aningen obekväma ur politisk synvinkel luktar i min mening historierevisionism. Hur som helst så känns den ursprungliga anledningen till demonstrationen ganska sekundär i den här tråden med tanke på vad som hänt.
Citera
2017-08-13, 02:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men har du något vettigt att komma med? Flera senatorer och guvernörer har redan sagt att det är terrorism så vi ska nog ta och betrakta det som det också. Du gillar bara att skriva "idiot".
Vad får dig att tro att senatorerna vet mer än någon av oss?
Citera
2017-08-13, 02:12
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Vad får dig att tro att senatorerna vet mer än någon av oss?

Jag får helt enkelt anta att dom håller sig uppdaterade innan man uttalar sig så mycket som dom gjort helt enkelt.
Citera
2017-08-13, 02:12
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Kan ni som spammar tråden snälla kolla den här länken som redan har postats i tråden flera gånger:
https://everipedia.org/wiki/james-alex-fields-jr/
Precis, det kan ju vara nåt för folk

Citat:
Tech reporter for The Hill​ Taylor Lorenz​ tweeted that police officers think that the person that ran people down was not malicious in intent and that the driver was scared. His car was being swarmed and some of them turned violent.[16]​
Citera
2017-08-13, 02:16
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Precis, det kan ju vara nåt för folk

Så kan det givetvis vara, men det är en imponerande bedrift att köra ner så många på en ganska långt gata, krocka in i en bil (och skada några till) för att sedan backa iväg i panik. Det är en rätt så lång sträcka han kör.
Citera
2017-08-13, 02:18
Medlem
Biyu800s avatar
Man undrar varför antirasister är så förtjusta i att försöka sätta eld på folk https://twitter.com/jckattck/status/896430435089227780
Hänt flera gånger
http://www.snopes.com/2017/01/24/protester-sets-trump-supporters-hair-on-fire/
Citera
2017-08-13, 02:19
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Man undrar varför antirasister är så förtjusta i att försöka sätta eld på folk https://twitter.com/jckattck/status/896430435089227780
Hänt flera gånger
http://www.snopes.com/2017/01/24/protester-sets-trump-supporters-hair-on-fire/

Det är ett enkelt vapen att ha med sig. Med tanke på mängden automatvapen som fanns i nassedemonstrationen (jag har postat bilder tidigare) så är jag knappast förvånad över att någon har med sig en spraydeo.
Citera
2017-08-13, 02:20
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
Så kan det givetvis vara, men det är en imponerande bedrift att köra ner så många på en ganska långt gata, krocka in i en bil (och skada några till) för att sedan backa iväg i panik. Det är en rätt så lång sträcka han kör.
Inget att säga emot direkt här, det stämmer utan tvivel men panik kan låsa fast vissa och ja men iaf helt rätt.

Citat:
Det är ett enkelt vapen att ha med sig. Med tanke på mängden automatvapen som fanns i nassedemonstrationen (jag har postat bilder tidigare) så är jag knappast förvånad över att någon har med sig en spraydeo.
Så är det, men ingen sköts dock men försök att tända eld på folk gördes och om tidslinjen stämmer så hände det innan bilattacken.

Att den andra sidan bär vapen är inte fog att försöka tända eld på dom, oavsett vapenfobi
Senast redigerad av Biyu800 2017-08-13 kl. 02:24.
Citera
2017-08-13, 02:20
Medlem
Är detta den mest uppenbara falseflagen i USA:s europa. Fortsätta baita befolkningen med identitetspolitik medans landet går under.
Citera
2017-08-13, 02:21
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Haha nu tycker folk att det var nationalisternas fel att helikoptern störtade också.

Nu vore det extremt komiskt om han som är gripen inte är någon "nazist"
Citera
2017-08-13, 02:22
Medlem
JustZlatans avatar
Nationalisterna startade men det krävs två för att dansa tango. Whitetrashen och AFA-slöddren är gjorda av samma skrot och korn. Sen är inte alla nationalister argsinta idioter.
Citera
2017-08-13, 02:23
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Haha nu tycker folk att det var nationalisternas fel att helikoptern störtade också.

Nu vore det extremt komiskt om han som är gripen inte är någon "nazist"

Har inte sett så mycket om det, för mig har det ännu känts relativt orelaterat till själva demonstrationerna, annat än att den bevakade den då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in