2017-08-13, 00:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
För att Sveriges talman har kommit på tal i denna tråd...

Det gjorde han redan för ett tag sedan, men jag missade det. Det är bara av den anledningen som jag ville få sambandet bekräftat.
Citera
2017-08-13, 00:46
Medlem
Citat:
För att Sveriges talman har kommit på tal i denna tråd...
.

Ah, du tänker så. Ja FRA har väl sniffat upp hans namn åtminstone.
Citera
2017-08-13, 00:50
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det gjorde han redan för ett tag sedan, men jag missade det. Det är bara av den anledningen som jag ville få sambandet bekräftat.

Jag har läst att han redan var nämnd tidigare, så dom kanske redan har kollat in här
Citera
2017-08-13, 00:51
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
.

Ah, du tänker så. Ja FRA har väl sniffat upp hans namn åtminstone.

Det har dom med all säkerhet gjort
Citera
2017-08-13, 01:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Undra om SÄPO sitter och läser här nu....
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Varför tror du det? Det är väl typ 0,5 poliser som jobbar på detta fallet (tyvärr) Den förhoppningen jag har är att polisens coldcase grupp tar upp detta fall och börjar med att gå igenom fallet ända från början. Tror man kommer hitta en hel del intressant...

Detta fall är ju knappast SÄPO:s område. Om nu inte någon i tråden kan utgöra ett hot mot rikets säkerhet, och det är knappast troligt.
Citera
2017-08-13, 01:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Undra om SÄPO sitter och läser här nu....

Säkert Mariestads-Tidningen i alla fall: Urb*ns fru Jennie jobbar som journalist på just Mariestads-Tidningen.
Citera
2017-08-13, 01:18
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hur många punkter är det som pekar på MR nu igen? En? Följande punkter besvärar KM
*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll.
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt.
*KM klänger på HA på stadt
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 92.
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton och tar bort bilder.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 92. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil, "typ Nissan micra."
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.

Fyll gärna på även med motbevis ni som sitter på det. Jag har gärna fel. Jag menar dock att det är mycket besvärande för KM.

Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Detta fall är ju knappast SÄPO:s område. Om nu inte någon i tråden kan utgöra ett hot mot rikets säkerhet, och det är knappast troligt.

Nämns ju att KM ska vara kusin med Sveriges talman och att det kanske mörkas pga detta.
Så då kan väl SÄPO kolla in
Citera
2017-08-13, 01:20
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Säkert Mariestads-Tidningen i alla fall: Urb*ns fru Jennie jobbar som journalist på just Mariestads-Tidningen.

Har för mig att hon har slutat på tidningen.
Citera
2017-08-13, 01:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Hur många punkter är det som pekar på MR nu igen? En? Följande punkter besvärar KM
*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll.
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt.
*KM klänger på HA på stadt
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 92.
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton och tar bort bilder.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 92. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil, "typ Nissan micra."
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.

Fyll gärna på även med motbevis ni som sitter på det. Jag har gärna fel. Jag menar dock att det är mycket besvärande för KM.

Min fetning: En mycket intressant tanke du har där, lubbe. Tänk om KM är "pilotmannen" och vägrade advokat för att inte få sitt namn röjt, så kanske anledningen till denna vägran finns just där: Att i första hand skydda kusinen Urb*n? Och åklagaren fick kalla fötter inför denna mindre delikata situation? Ja, vem fasen vet.

Nu har inte jag personligen fått bekräftat att KM skulle vara "pilotmannen", så några utsvävningar ska kanske inte göras. Men om man tittar på Urb*ns politiska roller runt 1998 så är det ingen småpotatis vi pratar om. Klicka på "Alla uppdrag" i länken så ser ni: https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/urban-ahlin_0891971250317

Det är "tungt" värre. Skäl i överflöd att inte bli hopkopplad med ett krimfall, om så skulle kunna bli fallet.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-13 kl. 01:33.
Citera
2017-08-13, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Inte 32 år -92

98 menade jag förstås😉
Citera
2017-08-13, 01:31
Medlem
Xeitums avatar
Urban själv verkar ha arbetat som lärare i fysik o kemi på högelidsskolan vid tidpunkten för Helenas försvinnande. Kanske nämnts tidigare. Helena gick väl inte där iaf.
Citera
2017-08-13, 01:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Urban själv verkar ha arbetat som lärare i fysik o kemi på högelidsskolan vid tidpunkten för Helenas försvinnande. Kanske nämnts tidigare. Helena gick väl inte där iaf.

Nej, hon måste ha gått på Tunaholmsskolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in