Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Hur många punkter är det som pekar på MR nu igen? En? Följande punkter besvärar KM
*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll.
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt.
*KM klänger på HA på stadt
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 92.
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton och tar bort bilder.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 92. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil, "typ Nissan micra."
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.
Fyll gärna på även med motbevis ni som sitter på det. Jag har gärna fel. Jag menar dock att det är mycket besvärande för KM.
Min fetning: En mycket intressant tanke du har där, lubbe. Tänk
om KM är "pilotmannen" och vägrade advokat för att inte få sitt namn röjt, så kanske anledningen till denna vägran finns just där: Att i första hand skydda kusinen Urb*n? Och åklagaren fick kalla fötter inför denna mindre delikata situation? Ja, vem fasen vet.
Nu har inte jag personligen fått bekräftat att KM skulle vara "pilotmannen", så några utsvävningar ska kanske inte göras. Men om man tittar på Urb*ns politiska roller runt 1998 så är det ingen småpotatis vi pratar om. Klicka på "Alla uppdrag" i länken så ser ni:
https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/urban-ahlin_0891971250317
Det är "tungt" värre. Skäl i överflöd att inte bli hopkopplad med ett krimfall, om så skulle kunna bli fallet.