2017-08-12, 21:48
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Freija21, jag har ett problem och i och med detta några frågor till dig (och till min ”Tipsare 2 i PM”) som jag behöver svar på, och det gäller Helena och KB.

En vänligt sinnad person har tillhandahållit mig skolkataloger från Vadsboskolan för åren 1986/1987 till 1989/1990 och tittar man i dessa kataloger finns det faktiskt bara en enda Karin i Helenas årskull, och då med ett efternamn som absolut inte passar in (alltså inte ens som ogift) – detta trots att Helena och KB var jämngamla.

Anledningen till min fundering är att min ”Tipsare 2 i PM” har hävdat - förutom att KM ska ha varit på stadshotellet och klängt på Helena - att KB gick med Helena på gymnasiet och att Freija21 har hävdat att de också gick vårdlinjen tillsammans. Enligt skolkatalogerna gick Helena årskurs 1 och 2 på Social (Social var tvåårig, så Helena gick därmed klart den gymnasielinjen!) – men KB gick inte Social … Alltså stämmer inte uppgifterna att Helena och KB gick både gymnasiet och vårdlinjen tillsammans – trots att de var jämngamla och trots att jag har fått den informationen. Klart är nu att Helena gick de två åren på Social, men inte KB. Därmed kan Helena och KB inte ha gått gymnasiet tillsammans – och inte heller vårdlinjen tillsammans. Det är något i uppgifterna från Freija21 och min ”Tipsare 2 i PM” som inte stämmer.

I ett PM från Freija21 framgår det att han/hon har fått typ samma information från "Tipsare 2 i PM" som jag verkar ha fått från den personen, och att det därmed råder rundgång angående informationen. Frågan är då: Vem kan man lita på? Freija21? ”Tipsare 2 i PM”? Ingen av dem? Är båda oseriösa? Uppgifterna om att Helena och KB gick gymnasiet tillsammans stämmer alltså inte – såvida man inte menar att ”gå gymnasiet tillsammans” skulle betyda att Helena gick Social på Vadsbo medan KB gick vårdlinjen på Marieholm. Men då faller ju resonemanget att de ”gick gymnasiet tillsammans” så som man tänker sig den formuleringen – och även vårdlinjen tillsammans. De kan alltså inte ha gått båda de här linjerna tillsammans som jämnåriga när det inte finns någon KB (då KJ) i Helenas klass på Social på Vadsbo!

Som jag ser det är den enda möjligheten att HA och KB gick något vårdprogram tillsammans i form av en typ vuxenutbildning på Marieholmsskolan efter gymnasiet – vilket i så fall måste betyda att KB måste ha hoppat av vårdlinjen när Helena gick Social, eftersom KB ju annars skulle ha haft den behörigheten (”vårdlinjebehörigheten”) samtidigt som Helena gick ur Social.

Freija21: Kan du återkomma i den här frågan? Du påstår ju att du kände Helena så väl, då borde väl du utan problem kunna bringa klarhet i detta, tycker jag. Och ”Tipsare 2 i PM” (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18), kan också du återkomma i antingen tråden eller i PM angående det ovanstående?

För att sammanfatta det viktigaste i mitt eget inlägg:

- Helena och KB är födda samma år.
- Helena gick tvåårig Social på Vadsbogymnasiet. KB gick inte tvåårig Social.
- Det finns ingen KB alls i någon av parallellklasserna på Vadsbo (trots samma födelseår). Alltså måste KB ha gått någon annanstans, troligen på Marieholmsskolan.
- Båda bör ha gått ur respektive gymnasieprogram samma år - med det var inte på samma skola.
Citera
2017-08-12, 21:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Nej, du har PM:at mig tvärsäkert om att Helena och KB gick vårdlinjen ihop.

Min "Tipsare 2 i PM" har PM:at mig lika tvärsäkert om att Helena och KB gick gymnasiet ihop.

Inget av detta stämmer enligt Vadsbogymnasiets skolkataloger.

Somliga har ju haft mailkontakt med PW. Mala igen o fråga hur det såg ut med Helenas o KB's skolgång, kan knappast vara sekretessbelagt.
Citera
2017-08-12, 21:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Somliga har ju haft mailkontakt med PW. Mala igen o fråga hur det såg ut med Helenas o KB's skolgång, kan knappast vara sekretessbelagt.

Det räcker ju med Vadsboskolans skolkataloger: Det finns ingen KB i Helenas klass eller i någon av parallellklasserna - trots att de är födda samma år. Så, de gick inte gymnasiet tillsammans.
Citera
2017-08-12, 21:56
Medlem
En fråga till Freija21:

Du berättade att BW var din killkompis och att du umgicks i gänget runt honom.
Han såg ju henne utanför Stadt när hon skulle gå hem, fick tom en kram.
Har han berättat något från kvällen till dig? det måste ju ha pratats en hel del efter det.
Citera
2017-08-12, 21:57
Medlem
KB gick på Marieholmsskolan, 100% säker. Var HA läste och var vet inte jag! Hon läste inte ihop med KB på gymnasiet!
Citera
2017-08-12, 21:57
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Kan du prata ur skägget någon gång? Det enda du gör är att kommentera andras inlägg och fylla ut tråden med nonsens.
Vad är DIN teori? (eller kan du erkänna vad du gjorde om det är du som är GM?)

Jag pekar här på motstridiga uppgifter. Det är inte nonsens enligt mig. Jag vill ha mer FAKTA innan jag uttalar någon teori i tråden så du får hålla dig till tåls.
Citera
2017-08-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Du måste ju nästan förstå att du inte är speciellt trovärdig.

När du först gav dig in här påstod du att GS var den som tagit livet av HA, H skulle ha plockats upp utmed vägen. Du var dessutom rädd för GS då denna skulle ha mördat någon 1977, och nu bor granne med ditt sommarställe. Och av någon outgrundlig anledning berättat saker för dig som var kvarlevorna "dumpats" och du vågar inte gå till polisen för att GS då skulle förstå att det var du.

Nu helt plötslig påstår du att H dragit in henne i bilen och strypt henne. Menar du att H är "pilot"?

Du har en hel del att förklara, och dessutom förtydliga med tydligare detaljer. Du verkar inte komma ihåg vad du skriver från en dag till en annan. (Lustig nog kan "pilot" inte komma med samma utsaga från ett förhör till ett annat heller.)

Vi kan väl lägga Phena till papperskorgen nu - blir ju patetiskt att slänga in ett par rader tagna ur en dålig kriminalroman. Tror inte du fattar vad du ställer till med att fara med osanning Phena.
Citera
2017-08-12, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Vi kan väl lägga Phena till papperskorgen nu - blir ju patetiskt att slänga in ett par rader tagna ur en dålig kriminalroman. Tror inte du fattar vad du ställer till med att fara med osanning Phena.
Förmodligen ja, om nu inte Phena är den alkoholiserade GM som en del pratar om och är så försupen att det inte riktigt kopplar längre.
Citera
2017-08-12, 22:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Och värst är ju att Phena inte för fem öre har koll på han/hon själv har skrivit tidigare - och givetvis inte heller på de fakta som trots allt föreligger. Något spretigare har jag aldrig sett. Och tänk om Phena kunde svara på en sådan enkel fråga som varför han/hon inte har tagit ton långt tidigare, när han/hon ändå har haft ett konto sedan 2006. Obegripligt.
Citera
2017-08-12, 22:06
Medlem
Citat:
Nej, du har PM:at mig tvärsäkert om att Helena och KB gick vårdlinjen ihop.

Min "Tipsare 2 i PM" har PM:at mig lika tvärsäkert om att Helena och KB gick gymnasiet ihop.

Inget av detta stämmer enligt Vadsbogymnasiets skolkataloger.

ok det var jag!!! Annars hade jag inte skrivet det! Nu får jag kolla upp detta! För Karin har sagt till mig att Helena och hon gick i skolan ihop!
Och jag vet att Karin gick vård linjen så det var väl därför jag skrev det till dig! Som jag sa och jag säger det igen !! När jag skrev detta till dig så tog jag för givet att det var på gymnasienivå det hade gått i skolan tillsammans!
Plus så hade jag för mig att Helena sa att hon gick på Komvux för att komplettera en massa ämnen som hon behövde för att söka till lärarlinjen!

Vad vill du? Är det så konstigt att jag rör ihop hur och vart Karin och Helena gick i skolan i hop ? Jag kände ju inte ens Helena när hon gick på högstadiet och gymnasiet.
När Karin sa att det hade gått i skolan tillsammans tog jag för givet att det var vårdlinjen!

Troll!!!!? Sure
Citera
2017-08-12, 22:07
Medlem
Citat:
Lugna ner dig, men vi var ju några stycken som uppfattade beskrivningen av mannen som att han kunde vara A-lagare. Men ett tips då, Twiggy: Försök skriv tydligt. Jag vet, det tar tid, men det är det värt.

Missade du att jag faktiskt självmant tog upp MR för några sidor sedan? Läs mitt inlägg 18466 på sidan 1539!!!
Vilken IDIOT som helst såg att det var en annan man som menades ,,,,inte a-lagarn som ni fick det till "konstigt nog",,dyslexi????? eller? .Utan en avdankad reporter tex A-Lström som menades ....läs ordentligt för faaan
Citera
2017-08-12, 22:15
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Det räcker ju med Vadsboskolans skolkataloger: Det finns ingen KB i Helenas klass eller i någon av parallellklasserna - trots att de är födda samma år. Så, de gick inte gymnasiet tillsammans.

Gick de i NÅGON skola tillsammans? Är väl följdfrågan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in