Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Ja jösses! Tyvärr så kan jag inte svara på frågor som ställs direkt alltid! Jag har ett väldigt hektiskt yrkesliv också med mera.
Ja, Helena och KB gick i samma klass!
De kan även har gått i samma klass på Tunaholm-skolan Även kallad Tuna! Vet inte för jag kände inte Helena när hon gick på högstadiet! Men jag vet att hon gick på Tuna Karin B däremot är ifrån Lyrestad och jag vet inte vart de gick...
Tror i så fall att de gick i parallellklasser på Tuna för lantisarna brukade gå tillsammans så var det iaf på högstadiet jag gick på.
Hur svårt ska det vara att förstå!!! Man är anonym på denna sida.
Så allt alla skriver förutom direkt hämtad fakta från vad polis har sagt är påståenden i andras ögon.
Var det något mer någon undrade? Jag får gå tillbaka och titta! Har jag missat något påhopp eller fråga så återkommer jag! ..
Freija21, jag har ett problem och i och med detta några frågor till dig (och till min ”Tipsare 2 i PM”) som jag behöver svar på, och det gäller Helena och KB.
En vänligt sinnad person har tillhandahållit mig skolkataloger från Vadsboskolan för åren 1986/1987 till 1989/1990 och tittar man i dessa kataloger finns det faktiskt bara en enda Karin i Helenas årskull, och då med ett efternamn som absolut inte passar in (alltså inte ens som ogift) – detta trots att Helena och KB var jämngamla.
Anledningen till min fundering är att min ”Tipsare 2 i PM” har hävdat - förutom att KM ska ha varit på stadshotellet och klängt på Helena - att KB gick med Helena på gymnasiet
och att Freija21 har hävdat att de också gick vårdlinjen tillsammans. Enligt skolkatalogerna gick Helena årskurs 1 och 2 på Social (Social var tvåårig, så Helena gick därmed klart den gymnasielinjen!) – men KB gick
inte Social … Alltså stämmer inte uppgifterna att Helena och KB gick både gymnasiet och vårdlinjen tillsammans – trots att de var jämngamla och trots att jag har fått den informationen. Klart är nu att Helena gick de två åren på Social, men
inte KB. Därmed kan Helena och KB
inte ha gått gymnasiet tillsammans – och inte heller vårdlinjen tillsammans. Det är något i uppgifterna från Freija21 och min ”Tipsare 2 i PM” som inte stämmer.
I ett PM från Freija21 framgår det att han/hon har fått typ samma information från "Tipsare 2 i PM" som jag verkar ha fått från den personen, och att det därmed råder rundgång angående informationen. Frågan är då: Vem kan man lita på? Freija21? ”Tipsare 2 i PM”? Ingen av dem? Är båda oseriösa? Uppgifterna om att Helena och KB gick gymnasiet tillsammans stämmer alltså
inte – såvida man inte menar att ”gå gymnasiet tillsammans” skulle betyda att Helena gick Social på Vadsbo medan KB gick vårdlinjen på Marieholm. Men då faller ju resonemanget att de ”gick gymnasiet tillsammans” så som man tänker sig den formuleringen – och även vårdlinjen tillsammans. De kan alltså
inte ha gått båda de här linjerna tillsammans som jämnåriga när det inte finns någon KB (då KJ) i Helenas klass på Social på Vadsbo!
Som jag ser det är den enda möjligheten att HA och KB gick något vårdprogram tillsammans i form av en typ vuxenutbildning på Marieholmsskolan
efter gymnasiet – vilket i så fall måste betyda att KB måste ha hoppat av vårdlinjen när Helena gick Social, eftersom KB ju annars skulle ha haft den behörigheten (”vårdlinjebehörigheten”) samtidigt som Helena gick ur Social.
Freija21: Kan du återkomma i den här frågan? Du påstår ju att du kände Helena så väl, då borde väl du utan problem kunna bringa klarhet i detta, tycker jag. Och ”Tipsare 2 i PM” (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18), kan också du återkomma i antingen tråden eller i PM angående det ovanstående?