2017-08-12, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Jag funderar över varför hennes sambo slog larm så tidigt. Om en trettio årig kvinna är borta några timmar längre än förväntat är detta oftast inte något man bör blanda in polisen i.
Om någon drar ut med rimligt stor båt och blir ett par timmar försenade skulle jag fundera om de fått motorproblem men inte bli alltför bekymrad.

Om någon drar ut i en hemmabyggd ubåt och inte dyker upp efter ett par timmar skulle jag fundera på om något tekniskt problem inträffat under vattnet - och att det då kanske behövs brådskande hjälp att lokalisera ubåten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Han ville visa sina ubåtar, först den stora och sen den lille men hon ville bara ta en kortare tur medans han ville köra henne till bornholm över helgen, slutade med att han tvingade sig på henne i det lilla utrymmet.

Det låter som det mest logiska förloppet.

PM har vad vi vet ingen historik som indikerar att han är en sexuell förövare. Däremot vet vi att han är en man med temperament och KW en kvinna som sannolikt inte är den som backar från varken rättvisa eller människors rättigheter. Om PM är skyldig till något gällande KWs försvinnande så är sannolikheten störst att det började här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Vållande till annans död. "Om det ens leder till åtal". Ja, jag får en makaber vision av att hon fallit över bord och hamnat i propellern.
Den sitter ju längst bak och oskyddad.
Säg att han inte kan bjuda på en riktig dykning och undervattensseglats, men styr ner så att tornet där de båda står, sticker upp och vattnet forsar kring detta. Häftigt nog!
Rätt som det är går det lite för djupt. Hon spolas ner och sugs in i propellern.

Vad gör han nu? Han har vållat en människas död med sin fina ubåt. Han kajkar omkring och funderar på detta. Så kommer sjöräddningens helikopter. Han sänker fanskapet och försöker hitta på något så länge.

Han pratar om det med polisen och åklagaren tycker att anhöriga kan besparas makabra detaljer.

Vad har han gjort sig skyldig till? Ja, oskicklighet som lett till en persons död. Han har inte rapporterat det hela direkt utan dragit ut på tiden och gjort klumpiga försök att dölja eller fördröja utreningen.

Försvarsadvokaten förutser att det kan finnas möjlighet att utredning om mord och dråp läggs ner, kanske, möjligen, eventuellt..

De börjar med något som det är lättare att häkta för, sen kan de uppgradera eller nedgradera.
Citera
2017-08-12, 21:49
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Skepparen påstår ju att han lät Kim gå av vid en hamn.., videoövervakning som kan, eller inte kan bekräfta det.

Men är det bekräftat att själva ubåten lade till vid denna hamn ?
Ja det har lämnats in övervakningsfilm till polisen. Vittnen vid hamnen säger att de INTE såg en Ubåt där, men att de kan ha tittat åt annat håll. (Mindre troligt)
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Ritning på ubåten uc3 Nautilus (planlösning)
https://www.google.se/search?q=uc3+nautilus+plans&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=sv-se&client=safari#imgrc=Dh0RlgbwQhRabM:

Nähäpp. Det bidde inte riktigt rätt nej.
https://laststandonzombieisland.com/tag/uc3-nautilus/
Senast redigerad av locknloll 2017-08-12 kl. 21:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpolis
Jag funderar över varför hennes sambo slog larm så tidigt. Om en trettio årig kvinna är borta några timmar längre än förväntat är detta oftast inte något man bör blanda in polisen i.
Ja det måste ju vara att han fått indikation på att något var fel ..
Att sedan polisen ryckte ut så tidigt är väl ännu ett bevis på det
Hon messade väl pojkvännen
Citera
2017-08-12, 21:50
Medlem
riskybizzys avatar
Ett inte så troligt men ändå möjligt scenario är att han helt sonika knuffat henne överbord i övervattensläge. Alt. 2 är styckning. Att vinscha upp kroppen tror jag inte på. Mest sannolikt är nog att hon är kvar i ubåten.
Citera
2017-08-12, 21:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Vållande till annans död. "Om det ens leder till åtal". Ja, jag får en makaber vision av att hon fallit över bord och hamnat i propellern.
Den sitter ju längst bak och oskyddad.
Säg att han inte kan bjuda på en riktig dykning och undervattensseglats, men styr ner så att tornet där de båda står, sticker upp och vattnet forsar kring detta. Häftigt nog!
Rätt som det är går det lite för djupt. Hon spolas ner och sugs in i propellern.

Vad gör han nu? Han har vållat en människas död med sin fina ubåt. Han kajkar omkring och funderar på detta. Så kommer sjöräddningens helikopter. Han sänker fanskapet och försöker hitta på något så länge.

Han pratar om det med polisen och åklagaren tycker att anhöriga kan besparas makabra detaljer.

Vad har han gjort sig skyldig till? Ja, oskicklighet som lett till en persons död. Han har inte rapporterat det hela direkt utan dragit ut på tiden och gjort klumpiga försök att dölja eller fördröja utreningen.

Försvarsadvokaten förutser att det kan finnas möjlighet att utredning om mord och dråp läggs ner, kanske, möjligen, eventuellt..
Det blir sjöförklaring. Som rättegång men helt efter sjölag.
Citera
2017-08-12, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Nu är Vina nästan framme i Nordhavn, http://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:12.657/centery:55.679/zoom:13, sen gäller det att pumpa ur vattnet och se vad som finns i ubåten.
Citera
2017-08-12, 21:53
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Är man lite uppfinningsrik så är det knappast några större problem att få upp en liten späd 160 centimeters flicka ur ubåten, lite rep, en motvikt hängandes utför relingen och sen dra upp henne.

Men jag tror inte hon var ner i ubåten, bara stod på bryggan, där hände något oförutsett som fick PM att få panik och inte hantera det på bästa sätt.
edit: eller så försökte hon gå ner i ubåten men kjolen fastnade i nåt stag som ledde till att hon slog ihjäl sig så hon dog.

edit2: eller så kan hon av misstag ha ramlat ner genom luckan, den kan ha varit öppen och han gjort en gir så hon trillade i. Tvivlar på att han stod och hoppade på luckan och sa 8 8 8 8 8 8 8, (hon blev nr 9).
Senast redigerad av nudebrainsurgeon 2017-08-12 kl. 22:02.
Citera
2017-08-12, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ett inte så troligt men ändå möjligt scenario är att han helt sonika knuffat henne överbord i övervattensläge. Alt. 2 är styckning. Att vinscha upp kroppen tror jag inte på. Mest sannolikt är nog att hon är kvar i ubåten.
Varför tror du mer på styckning än vinschning? Det senare tycker jag vore mycket enklare.
Citera
2017-08-12, 21:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Ja det har lämnats in övervakningsfilm till polisen. Vittnen vid hamnen säger att de INTE såg en Ubåt där, men att de kan ha tittat åt annat håll. (Mindre troligt)

Det tar säkert en liten stund att angöra hamnen, likaså så dök ju knappast ubåten upp ifrån ett u-läge vid kajen. Den borde ha setts och noterats på lååånga vägar..

En motorbåt som glider in i en hamn höjer ju inte folk ögonen för, det måste ju vara något mera ovanligt, en fet yatch tex. Skulle jag sitta vid en uteservering på kvällen och notera en Ubåt som kommer in i hamnen, så skulle jag nog komma ihåg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in