2017-08-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britania
Det var ju någon tidigare itråden för någon dag sen som fick det till att KM o UA var kusiner...jag själv vet inte, men lade ihop ett o ett! Har följt tråden med spänning sen 2013 och måste säga att den exploderat sista veckorna! Är ej från mariestad och var ej med på den tiden...men läser man mellan raderna har jag kommit fram till detta! Kan någon reda ut

Ja de är kusiner.
Citera
2017-08-12, 21:05
Medlem
[quote=Britania|61479261]Det var ju någon tidigare itråden för någon dag sen som fick det till att KM o UA var kusiner...jag själv vet inte, men lade ihop ett o ett! Har följt tråden med spänning sen 2013 och måste säga att den exploderat sista veckorna! Är ej från mariestad och var ej med på den tiden...men läser man mellan raderna har jag kommit fram till detta! Kan någon reda ut

Det stämmer!
Citera
2017-08-12, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Förstår att det blir jobbigt att stå upp för vad du vet och samtidigt fått tilldelat i information till dig i PM.

Men denna kommentar är inte i samma stil som du brukar använda, helt utanför vad som efterfrågas idagsläget i denna tråd.

Ex:, KB är från Lyrestad, lantisar?,

Tunaholmskolan är väl ingen fin privatskola direkt, eller?

När flyttade du till mariestad?

//lugnås

Snälla! Jag blev bara lite trött efter en lång dag på kontoret!

Jag förstår inte riktigt vad du menar? ...

Vad har saken med att KB är ifrån " Lyrsta"....och lantisar!!?? Det var ju så man sa när man själv gick på högstadiet eller nu också för den delen!

Om det är något snobberi du är ute efter så har du kommit fel jag har själv varit en lantis väldigt länge!

Född och uppvuxen i Mariestad !!!!
... Sedan gjorde jag som det flesta i umgängeskretsen var ute och reste, utbildade mig och mycket mera! ( precis det som Helena gick runt och drömde om men aldrig fick chansen att göra! )

Vad menar du med helt annan stil än vad som efterfrågas i dagsläget i denna tråd!!? Hjälp mig att förstå?

Vad efterfrågar du?

PM är inget som jag är ett stort fan av .. brukar aldrig initiera eller nästan aldrig initiera ett PM men jag svarar på det jag får oftast

Nej Tuna är väl en vanlig högstadieskola som det andra skolorna Maria skolan Högelid skolan
Citera
2017-08-12, 21:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja jösses! Tyvärr så kan jag inte svara på frågor som ställs direkt alltid! Jag har ett väldigt hektiskt yrkesliv också med mera.

Ja, Helena och KB gick i samma klass!
De kan även har gått i samma klass på Tunaholm-skolan Även kallad Tuna! Vet inte för jag kände inte Helena när hon gick på högstadiet! Men jag vet att hon gick på Tuna Karin B däremot är ifrån Lyrestad och jag vet inte vart de gick...
Tror i så fall att de gick i parallellklasser på Tuna för lantisarna brukade gå tillsammans så var det iaf på högstadiet jag gick på.

Hur svårt ska det vara att förstå!!! Man är anonym på denna sida.
Så allt alla skriver förutom direkt hämtad fakta från vad polis har sagt är påståenden i andras ögon.

Var det något mer någon undrade? Jag får gå tillbaka och titta! Har jag missat något påhopp eller fråga så återkommer jag! ..

Freija21, jag har ett problem och i och med detta några frågor till dig (och till min ”Tipsare 2 i PM”) som jag behöver svar på, och det gäller Helena och KB.

En vänligt sinnad person har tillhandahållit mig skolkataloger från Vadsboskolan för åren 1986/1987 till 1989/1990 och tittar man i dessa kataloger finns det faktiskt bara en enda Karin i Helenas årskull, och då med ett efternamn som absolut inte passar in (alltså inte ens som ogift) – detta trots att Helena och KB var jämngamla.

Anledningen till min fundering är att min ”Tipsare 2 i PM” har hävdat - förutom att KM ska ha varit på stadshotellet och klängt på Helena - att KB gick med Helena på gymnasiet och att Freija21 har hävdat att de också gick vårdlinjen tillsammans. Enligt skolkatalogerna gick Helena årskurs 1 och 2 på Social (Social var tvåårig, så Helena gick därmed klart den gymnasielinjen!) – men KB gick inte Social … Alltså stämmer inte uppgifterna att Helena och KB gick både gymnasiet och vårdlinjen tillsammans – trots att de var jämngamla och trots att jag har fått den informationen. Klart är nu att Helena gick de två åren på Social, men inte KB. Därmed kan Helena och KB inte ha gått gymnasiet tillsammans – och inte heller vårdlinjen tillsammans. Det är något i uppgifterna från Freija21 och min ”Tipsare 2 i PM” som inte stämmer.

I ett PM från Freija21 framgår det att han/hon har fått typ samma information från "Tipsare 2 i PM" som jag verkar ha fått från den personen, och att det därmed råder rundgång angående informationen. Frågan är då: Vem kan man lita på? Freija21? ”Tipsare 2 i PM”? Ingen av dem? Är båda oseriösa? Uppgifterna om att Helena och KB gick gymnasiet tillsammans stämmer alltså inte – såvida man inte menar att ”gå gymnasiet tillsammans” skulle betyda att Helena gick Social på Vadsbo medan KB gick vårdlinjen på Marieholm. Men då faller ju resonemanget att de ”gick gymnasiet tillsammans” så som man tänker sig den formuleringen – och även vårdlinjen tillsammans. De kan alltså inte ha gått båda de här linjerna tillsammans som jämnåriga när det inte finns någon KB (då KJ) i Helenas klass på Social på Vadsbo!

Som jag ser det är den enda möjligheten att HA och KB gick något vårdprogram tillsammans i form av en typ vuxenutbildning på Marieholmsskolan efter gymnasiet – vilket i så fall måste betyda att KB måste ha hoppat av vårdlinjen när Helena gick Social, eftersom KB ju annars skulle ha haft den behörigheten (”vårdlinjebehörigheten”) samtidigt som Helena gick ur Social.

Freija21: Kan du återkomma i den här frågan? Du påstår ju att du kände Helena så väl, då borde väl du utan problem kunna bringa klarhet i detta, tycker jag. Och ”Tipsare 2 i PM” (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18), kan också du återkomma i antingen tråden eller i PM angående det ovanstående?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-12 kl. 21:39.
Citera
2017-08-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Alltså, varför snackar ni om att mannen jag pratade med skulle va A-lagare??? Hur i helskotta bär ni er åt? Han var/är en vanlig man som satt på torget och åt glass. Ni fantiserar som vanligt. Det ni måste retat er på är att han sa att den som satt anhållen nyss är M.RÖ.
Så då ska vi ge honom glåpord också. Ugglan, Pudelfrillan och Freija21: Ni motarbetar sannerligen att sanningen kommer ut. Har ni hört talas om " Försvårande av mordutredning". Ni är så vidriga!

Hur många punkter är det som pekar på MR nu igen? En? Följande punkter besvärar KM
*Flera i tråden har fått bekräftat att KM suttit anhållen från nära invigda. Freija har det naturligtvis från MYCKET nära håll.
*KM är med i bilen till förfesten i Töreboda. KB kör bilen. Han är med på festen och troligen även i bilen till stadt.
*KM klänger på HA på stadt
*KM är född 66 vilket stämmer till fullo med ålder på den anhållne, 32 år 92.
* KM var inte på den arbetsplats han borde varit 2/6.
*KM var tillsammans med KB som red med HA vid hassle-säby, vilket är KMs uppväxtort.
* KB och HA är goda vänner.
* INGEN i KMs stora släkt dementerar honom som pilot utan stänger ned Fb-konton och tar bort bilder.
*Minst två av KMs systrar bor på lockerud 92. Två av dessa sätts av två oberoende källor i samband med en mindre vit bil, "typ Nissan micra."
* KM är kusin med U Ahlin vilket kan förklara mörkläggning.

Fyll gärna på även med motbevis ni som sitter på det. Jag har gärna fel. Jag menar dock att det är mycket besvärande för KM.
Citera
2017-08-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Det var ett dråp, H drog in henne i bilen hon ropade" nej, så får ni inte göra ",tappade ringarna och ena skon, granne hörde bildörren slås igen. Sen uppstod en fajt hon skrek och H tryckte henne på halsen, troligen ett övergreppsförsök
Du måste ju nästan förstå att du inte är speciellt trovärdig.

När du först gav dig in här påstod du att GS var den som tagit livet av HA, H skulle ha plockats upp utmed vägen. Du var dessutom rädd för GS då denna skulle ha mördat någon 1977, och nu bor granne med ditt sommarställe. Och av någon outgrundlig anledning berättat saker för dig som var kvarlevorna "dumpats" och du vågar inte gå till polisen för att GS då skulle förstå att det var du.

Nu helt plötslig påstår du att H dragit in henne i bilen och strypt henne. Menar du att H är "pilot"?

Du har en hel del att förklara, och dessutom förtydliga med tydligare detaljer. Du verkar inte komma ihåg vad du skriver från en dag till en annan. (Lustig nog kan "pilot" inte komma med samma utsaga från ett förhör till ett annat heller.)
Citera
2017-08-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Ena dagen är kroppen i en vägbrunn efter Timmersdala-korset och nästa i Skövde. Låter lite knepigt.
Kan du prata ur skägget någon gång? Det enda du gör är att kommentera andras inlägg och fylla ut tråden med nonsens.
Vad är DIN teori? (eller kan du erkänna vad du gjorde om det är du som är GM?)
Citera
2017-08-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Ska jag vara ärlig tror jag personligen inte jättemycket på att den s.k "Pilot" är GM. Vad jag har förstått verkar han leva ett helt vanligt liv med familj och jobb. Jag har svårt att tro att någon som haft ihjäl någon avsiktligt eller genom olycka kan leva ett normalt liv i 25 år utan att braka ihop psykiskt med alkohol och/eller drogmissbruk som följd.. Såvida personen inte är en kallblodig psykopat utan samvete, men då känns det lite underligt om han kan leva ett "normalt" liv med fru och barn och hela den biten, men vem vet?..
Om jag ska spekulera fritt så tror jag GM är alkoholiserad och lever ett ganska tillbakadraget liv med få om ens några nära vänner. På den bilden verkar Phenas inlägg kunna stämma in, men å andra sidan vet jag inte vad syftet är med dennes inlägg om den ändå inte bemödar namnge personerna i fråga eller avslöja vart kroppen kan finnas.
Googla "Chikatilo", höll på med perversa saker VÄLDIGT länge utan att bli upptäkt. Togs för en "vanlig" morfar
Citera
2017-08-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Om hon tappat ringarna borde de inte rullat iväg ???ta 2 ringar och släpp dem de kan rulla långt och skulle vara ännu svårare att hitta än skorna som jag tror man slängt en åt var sitt håll för att de inte skulle hittas
Brukar du ofta rulla ringar i skogen? Skulle inte tro de rullar särkilt långt i terräng.
Citera
2017-08-12, 21:42
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja de är kusiner.

Naturligtvis mkt intressant om det är korrekt. En sådan sak som att en talmans kusin (räcker m. verksam som politiker) är misstänkt för ett uppmärksammat mord är ju någonting som kvällstidningarna med dräglande käftar skulle gräva fram o riktigt sätta tänderna i. Kan onekligen ha en inverkan på hur man handhar utredningen, lite silkesvantar på s.a.s.
Citera
2017-08-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Freija21, jag har ett problem och i och med detta några frågor till dig (och till min ”Tipsare 2 i PM”) som jag behöver svar på, och det gäller Helena och KB.

En vänligt sinnad person har tillhandahållit mig skolkataloger från Vadsboskolan för åren 1986/1987 till 1989/1990 och tittar man i dessa kataloger finns det faktiskt bara en enda Karin i Helenas årskull, och då med ett efternamn som absolut inte passar in (alltså inte ens som ogift) – detta trots att Helena och KB var jämngamla.

Anledningen till min fundering är att min ”Tipsare 2 i PM” har hävdat - förutom att KM ska ha varit på stadshotellet och klängt på Helena - att KB gick med Helena på gymnasiet och att Freija21 har hävdat att de också gick vårdlinjen tillsammans. Enligt skolkatalogerna gick Helena årskurs 1 och 2 på Social (Social var tvåårig, så Helena gick därmed klart den gymnasielinjen!) – men KB gick inte Social … Alltså stämmer inte uppgifterna att Helena och KB gick både gymnasiet och vårdlinjen tillsammans – trots att de var jämngamla och trots att jag har fått den informationen. Klart är nu att Helena gick de två åren på Social, men inte KB. Därmed kan Helena och KB inte ha gått gymnasiet tillsammans – och inte heller vårdlinjen tillsammans. Det är något i uppgifterna från Freija21 och min ”Tipsare 2 i PM” som inte stämmer.

I ett PM från Freija21 framgår det att han/hon har fått typ samma information från "Tipsare 2 i PM" som jag verkar ha fått från den personen, och att det därmed råder rundgång angående informationen. Frågan är då: Vem kan man lita på? Freija21? ”Tipsare 2 i PM”? Ingen av dem? Är båda ”troll”? Uppgifterna om att Helena och KB gick gymnasiet tillsammans stämmer alltså inte – såvida man inte menar att ”gå gymnasiet tillsammans” skulle betyda att Helena gick Social på Vadsbo medan KB gick vårdlinjen på Marieholm. Men då faller ju resonemanget att de ”gick gymnasiet tillsammans” så som man tänker sig den formuleringen – och även vårdlinjen tillsammans. De kan alltså inte ha gått båda de här linjerna tillsammans som jämnåriga när det inte finns någon KB (då KJ) i Helenas klass på Social på Vadsbo!

Som jag ser det är den enda möjligheten att HA och KB gick något vårdprogram tillsammans i form av en typ vuxenutbildning på Marieholmsskolan efter gymnasiet – vilket i så fall måste betyda att KB måste ha hoppat av vårdlinjen när Helena gick Social, eftersom KB ju annars skulle ha haft den behörigheten (”vårdlinjebehörigheten”) samtidigt som Helena gick ur Social.

Freija21: Kan du återkomma i den här frågan? Du påstår ju att du kände Helena så väl, då borde väl du utan problem kunna bringa klarhet i detta, tycker jag. Och ”Tipsare 2 i PM” (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18), kan också du återkomma i antingen tråden eller i PM angående det ovanstående?

Så här är det! För det första är jag inget troll! Jag vill också säga att jag umgicks/ lärde känna henne efter gymnasiet tiden! ungefär när Helena började på Komvux!
Som jag har berättat förut vid ett par tillfällen i PM till dig.

Då är det så här! Att när jag har pratat med Karin så har hon sagt att det gick i skolan ihop! Detta måste alltså vara då som jag skrev tidigare på Tunaholm-skolan ... en högstadieskola.

Detta måste jag dubbelkolla för jag var helt säker på i mitt tänk att Helena hade gått på Marieholmsskolan! OCH FÖR ATT KARIN pratade om att de gick i skolan tillsammans och jag vet att Karin gick på vårdlinjen!
Citera
2017-08-12, 21:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Så här är det! För det första är jag inget troll! Jag vill också säga att jag umgicks/ lärde känna henne efter gymnasiet tiden! ungefär när Helena började på Komvux!
Som jag har berättat förut vid ett par tillfällen i PM till dig.

Då är det så här! Att när jag har pratat med Karin så har hon sagt att det gick i skolan ihop! Detta måste alltså vara då som jag skrev tidigare på Tunaholm-skolan ... en högstadieskola.

Detta måste jag dubbelkolla för jag var helt säker på i mitt tänk att Helena hade gått på Marieholmsskolan! OCH FÖR ATT KARIN pratade om att de gick i skolan tillsammans och jag vet att Karin gick på vårdlinjen!

Nej, du har PM:at mig tvärsäkert om att Helena och KB gick vårdlinjen ihop.

Min "Tipsare 2 i PM" har PM:at mig lika tvärsäkert om att Helena och KB gick gymnasiet ihop.

Inget av detta stämmer enligt Vadsbogymnasiets skolkataloger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in