Citat:
Ursprungligen postat av
De Ambris
Jag spenderar en viss del av min tid i Malmö. Situationen är inte särskilt allvarlig, absolut inte som så att man kan likna staden vid en demilitariserad zon eller benämna den som särskilt kriminell. Visst så finns det arabiska gatugäng som är mycket brutala och lättretade. Men inte är det som så att svenskar förföljs öppet för sin etnicitet.
Jag kan informera om att du har helt fel. Jag bor i Malmö, Seved närmare bestämt och kan säga att här är för jävligt. En laglöszon där man inte ens behöver betala parkeringsavgift då inget P-bolag vågar sig hit. Seved domineras inte av araber, utan av zigenare och en del negrer samt folk från balkan/ Östeuropa och svennar. Dock ligger en moské i lokal på Föreningarnashus på Ystadvä gen samt en arab restaurang ( Mevlana) vilket gör att det är många araber i området ändå. Det är många araber överallt i Malmö utom kanske the stadsdelar.
Att bo på Seved innebär rädsla att gå utanför dörren. Att mötas av nationella insatsstyrkan i full utrustning och med dragna automatvapen kl 08 på morgonen är man är på väg till jobbet. Det innebär att planera när du skahämta ut paket hos ditt lokala ombud då du ej bör gå dit efter 17 efter som gängen äger affären då.
Det innebär kameraövervakning på torget för att få bort knarkhandel vilket resulterar i att delarna bara flyttar sig några meter längre bort.
Det innebär att bli vittne till dödsskjutning mitt på dagen i rusningstrafik kl 16 när du är ute med hunden.
Att bo på Seved/ Malmö är som ett avsnitt av the Wire.
Malmö suger och här är verkligen laglöst. Speciellt om du är/ser ut som en svenne eller är kvinna.