2018-11-18, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Finns det några bra förskolor och skolor i Malmö eller är alla totalt förfallna? Får lite ont i magen av det du skriver, stackars barn.

Intressant att du skriver att Malmö är värre vad filmen visar. Hade förväntat mig motsatsen.

I hela södra innerstaden finns inga svenska barnfamiljer kvar. Tänk dig ett Södermalm utan svenska barn. Inga katter på innergårdarna längre. På möllan kryllade det av hundar för 10-20 år sedan. Idag är nästan alla borta. Istället är råttor lika vanligt som stadsduvor.

Inga barn, inga hundar, inga katter. Det är mycket dåliga omen.
Citera
2018-11-18, 21:59
Medlem
Citat:
Finns det några bra förskolor och skolor i Malmö eller är alla totalt förfallna? Får lite ont i magen av det du skriver, stackars barn.

Intressant att du skriver att Malmö är värre vad filmen visar. Hade förväntat mig motsatsen.

Inga kommunla förskolor/skolor i alla fall. Alla har mer eller mindre problem med kaozet. Ett fåtal privata och friskolor, där köerna är långa och där barn skjutsas med bil från andra kommuner.

Att sätta sitt svenska barn i Malmös kommunla förskolor/skolor är detsamma som att begrava sitt barn i förtid. Hru efterbliven får man bli då? Själv gick jag i skolan på 90-talet i en av de värsta skolorna i Malmö och det var ett rent helvete på alla sätt och vis. Idag msåte det vara 100 ggr värre.

Som tur är bor man inte i den staden mer.

Det finns ju mycket som utelämnas. Han kunde ju filmat trappuppgångar och fastigheter på södra Rosengård, Lindängen, Kroksbäck/Holma och andra pisställen. Besökt ett AF eller JobbMalmö och filmat där. Det finns ju mycket mer skit än som visas här. Sen finns det faktiskt bra områden i västra Malmö.
Citera
2018-11-18, 22:03
Avslutad
Nog känner man allt igen sig i att känna avsmak inför det utbredda förfallet.
Citera
2018-11-18, 22:12
Medlem
Utan att se klippet så kan jag LOVA att det inte är några problem (värre än vasastan, södermalm för er nollåttor) i västra Malmö.

Trumvirvel....

Citera
2018-11-18, 23:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Även om filmen är lite vinklad och väldigt koncentrerad till stadsdelarna Möllan, Sofielund, Augustenborg, Folkets park och något skit till, så visar filmen hur jävligt illa det är. Sanningen är att Malmö är mycket värre än så (om man bortser från de svenska/vita medelklassområdena i västra Malmö). Malmö är riktigt illa ute.

Jag tänker främst på de svenska familjer som har sina barn i förskolor och skolor i Malmö. Vilken tragi. Överallt ser man svenska pundarungdomar som gått ner i skiten av blattefieringen och usla föräldrar. De bryter som blattar, knarkar och är blattarnas cuckar.
Filmen är absolut vinklad. Men Möllan är mitt i centrala Malmö och det ser ut som fan där. Det är helt sjukt. Jag får inte måla om min villa i vilken färg jag vill men man kan dra upp en fet arabisk neonskylt mitt i Malmö centrum. Butik efter butik får "bygglov" för tält och stånd på trottoarerna och skyltar i alla möjliga färger. Jag tycker Freddy har en jävligt bra poäng när han säger "hur fan kan det få se ut så här?". Det är något jag tänkt många gånger. Och många med mig.
Citera
2018-11-18, 23:36
Medlem
Som malmöbo tycker jag videon var jättetråkig.

Några fotografier och snyftmusik. Med den tekniken kan man få vad som helst att se dåligt ut.

Men visst är blattifieringen tråkig, och den går så snabbt. Så snart ett område börjar blattifieras så drar sig svenskarna därifrån. Områden går från bra till mindre bra på 5-10 år, och efter ytterligare 10 år är de getton. Det ÄR rätt sjukt. Områden man växt upp i och lekt på lekplatser vågar man inte längre besöka.
Vi malmöbor gör vad vi kan för att varna Sverige om vad som väntar.
Det är inte främst dödsskjutningar som är problemet. Det är gettoiseringen, och med den knarkhandel och en allmän otrygghet. Cyklar blir stulna, källare får inbrott osv. Det är sorgligt tänka att detta väntar varje svensk stad och ort. Innan det drabbar Stockholms innerstad verkar ingen bry sig.
Det är helt sjukt och det finns inget göra åt.

Möllan i sig kanske kan kännas "spännande" med sin billiga öl och dynamiska miljö. Jag kan tycka det är charmigt med alla de små butikerna med sina neonskyltar . Men det är fan inte så att man vill bo i Nordens mest brottsbelastade område. Mår faktiskt psykiskt dåligt varje gång jag åker in där och allt man ser är utomeuropeer som undviker ögonkontakt, samt stockholmshipster med klottertatueringar. Och så alla blandrasförhållanden... Typiskt stockholmssyndrom. (Dvs man tyr sig till sin förövare)
Citera
2018-11-19, 05:33
Medlem
Bangers kastades vid 20-tiden in i två Malmöbutiker

Bangers kastades vid 20.13 in i Fosie Livs vid Motetten. En kort stund senare kastades ytterligare en Bangers in i en videobutik på Nydala. Inga personer skadades vid dåden. I nuläget är det oklart vad som ligger bakom händelserna. Yngre män har setts lämna båda platserna efter dåden.
Citera
2018-11-19, 07:12
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Malmö är inte så stort och hade varit betydligt tryggare om det bara bodde svenskar där. Jag tror inte att han är så upprörd över att poliserna gör sitt jobb utan snarare att det är orsaken bakom som gör honom upprörd. Det ser inte trevligt ut med tungt utrustad polis som bryter sig in hos folk och anledningen till att de måste vara tungt utrustade är ännu otrevligare.

Tycker du att islamisterna på slutet är något normalt som "hör storstaden till" också?
Jag fick skavsår av hans envetna tjat efter tio minuter och orkade inte titta till slutet. Sens moral: Har man ett viktigt budskap att föra fram är det smart att inte bädda in det i en massa dynga.
Senast redigerad av Drama-Llama 2018-11-19 kl. 07:28.
Citera
2018-11-19, 13:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Möllan i sig kanske kan kännas "spännande" med sin billiga öl och dynamiska miljö. Jag kan tycka det är charmigt med alla de små butikerna med sina neonskyltar . Men det är fan inte så att man vill bo i Nordens mest brottsbelastade område. Mår faktiskt psykiskt dåligt varje gång jag åker in där och allt man ser är utomeuropeer som undviker ögonkontakt, samt stockholmshipster med klottertatueringar. Och så alla blandrasförhållanden... Typiskt stockholmssyndrom. (Dvs man tyr sig till sin förövare)

Det finns ingen billig öl på Möllan längre. I Området huserar DN-skadade genusstudenter från högskolan från typ Småland och Stockholm och dessa apor har höjt ölpriserna så mycket att locals inte har råd att gå ut längre. Möllan VAR bra. Unga och gamla drack öl, Mascot och Nyhavn var sunkhak där det var helt OK att sova en timme om man behövde. Hundar sprang mellan borden på uteserveringarna. Sedan kom vänsterelitens inresta äckliga ungar. Idag sitter de bakom staket och tittar på när araberna säljer momsfria gurkor till varandra och enda gången de tilltalar en utomeurope´är när de skall köpa knark eller smuggelcigg. De lär sig röka hasch, leta nazister och provknullar en neger och efter 2-3 år "studier" åker de hem till småland eller Stockholm igen utan att vända sig om. Möllans problem är att dessa vegan-kommunist-ungdomar i sitt föräldraupprorsstadium byts ut regelbundet och det kommer nya hela tiden. Folk som bor här vill bara spy på dem. Folk hatar dom här. De har förvandlat hela jävla Möllan till en jävla nerklottrad lekstuga och det är dessa som håller uppe hela narkotikahandeln och kriminaliteten i området. Samtidigt ser sig själva som godhetens apostlar. Dessa Stockholms-elitens åsiktspoliser och soldater.
Citera
2018-11-19, 17:23
Moderator
Carlboms avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod
Citera
2018-11-19, 19:55
Medlem
mats_lindqvists avatar
Bakom betalvägg, men rubrik&ingress berättar vad det handlar om.

3300 hemlösa i Malmö.

https://www.sydsvenskan.se/2018-11-19/rekordmanga-hemlosa-i-malmo-storst-okning-bland-barn?redirected=1&fbclid=IwAR2Aq7u6Si4r_pXL43ASfQw 0QCMwW0YJJYeWVI2EDiJ6vMT0fhxi7z0T8Hk
Citera
2018-11-19, 20:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Bakom betalvägg, men rubrik&ingress berättar vad det handlar om.

3300 hemlösa i Malmö.

https://www.sydsvenskan.se/2018-11-19/rekordmanga-hemlosa-i-malmo-storst-okning-bland-barn?redirected=1&fbclid=IwAR2Aq7u6Si4r_pXL43ASfQw 0QCMwW0YJJYeWVI2EDiJ6vMT0fhxi7z0T8Hk

Det är fullständig katastrof, tycker Malmös socialdemokratiska kommunalråd Sedat Arif:

Citat:
"Hemlösheten i Malmö slår nytt rekord. Över 3 300 Malmöbor står utan bostad – 40 procent av dem är barn. På bara ett år har hemlösheten bland barn stigit med 26 procent. ”Det är en fullständig katastrof”, säger kommunalrådet Sedat Arif (S)."

Och så är det nog. Men det är mycket som är katastrof i Malmö. Malmö är nog Sveriges mest havererade stad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in