2017-08-12, 19:48
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Är dum i huvudet? Lägg ner kjol tramset nu

Du vet att det blir ganska kallt på en ubåt när man dyker några meter ner va? Jag gissar på att den här primitiva ubåten inte hade värmeelement. Hur i helvete tror du att man ska kunna klara sig med kjol och strumpbyxor?
Citera
2017-08-12, 19:48
Medlem
Kommer det bli en svensk eller dansk utredning på detta?

I fall dråp/mord kan ju dådet ha skett på dansk/svenskt/(internationellt?) vatten. Dansk förövare och svenskt offer. Intressant vilket språk vi kan förvänta oss FUP:en på.

(Nästa Bron?)
Citera
2017-08-12, 19:49
Medlem
riskybizzys avatar
Mest troligt har en olycka skett varpå Madsen fått panik och försökt städa undan bevisen.

ot. synd att tråden kapats av finniga 18-25 åringar som sitter i pojkrummet med joltcolan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Du vet att det blir ganska kallt på en ubåt när man dyker några meter ner va? Jag gissar på att den här primitiva ubåten inte hade värmeelement. Hur i helvete tror du att man ska kunna klara sig med kjol och strumpbyxor?

Han kanske ville bädda mer henne då?
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davent
Du är verkligen korkad in i benmärgen. Helt normal klädsel din neandertalare, vi lever inte i ett muslimland där kvinnor måste klä sig på något speciellt sätt när de rör sig i verkligheten.

Du har helt klart inte haft en flickvän din tönt. Skaffa en (om du kan) och lär dig ett och annat om kvinnlig klädsel.

Normal klädsel under vissa omständigheter ja. Men inte när man är med en okänd man och definitivt inte när man är på en ubåt där det är trångt och kan bli väldigt kallt.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Visst ser det ut på bilden som om hon förväntar sig något utöver det vanliga.

Nja, tror ni övertolkar här med att hon ser lycklig och förväntansfull ut. Hon ser glad ut, ja, men mer än så går väl knappast
att se på detta foto? Vad hennes klädsel beträffar är det väl fan också vad brottsoffers klädsel ska diskuteras jämt!
Det som kallas för blus och kjol i media kan vara vad som helst för lättare jacka, vindjacka, långärmad sweater mm, till det att "kjol" kan vara en felöversättning från "kjole" , dvs klänning eller tunika. Hon kanske bar tjocka leggings under osv osv.
Bara för att det står blus o kjol läggs en undertext in att tjejen har klätt sig "fin".
Tror att allt detta är värdelösa spekulationer som inte har något med det misstänkta brottet att göra.

Däremot intresserar jag mig mer för den misstänktes beteende. Finns någon som kan översätta vad han säger på videoklippet efter han blivit "räddad" som finns upplagt på expressen?
Där pratar han på till synes obekymrad av det som hänt och att tjejen är försvunnen.
Hans beteende att flina inför fotograferna på häktningsförhandlingen verkar skumt och psykopatiskt.
Han ser sliten ut. Hade det varit min ubåt som jag lagt ner så galet mycket pengar i och som nu havererat med massor av kostnader för bärgning och reparationer, att en person som jag nyss lämnat av på kajen är spårlöst försvunnen, ja då skulle jag varit fruktansvärt upprörd och orolig vad som hänt o inte velat prata med journalister.
Men denna typ konverserar en lång stund med intervjuaren, flinar upp sig och nekar till allt.
Obehagligt och minst sagt misstänkt!
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Jag gissar på #2 men att hon inte räknade med att han kunde ha ihjäl henne. Ingen kvinna klär upp sig i kjol när hon ska åka ubåt med en ensam man som hon inte har en relation till.
Du är muslim va? Det kan ju vara bra om du och andra extremreligiösa muslimer försöker förstå att här i Norden så har vi en helt annan syn på kvinnan än att hon ska behöva täcka sin kropp och att bärandet av kjol eller annan icke täckande klädsel inte ger män rätt att förgripa sig på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Hon ser förväntansfull och glad ut, alltså är hon kåt. Dessutom har hon KJOL på sig.

Jag måste missat nån tidsresa. Är vi tillbaks i medeltiden eller har vi fått sharia lagar redan?

(att en kvinna ler är inte en sexuell handling. Och inte ens en kort kjol är en invit. Hur konstigt det än verkar för er)
Ja herregud !
Den här tråden fullkomligt stinker av vidrig kvinnosyn och galna teorier .

Hoppas att det åtminstone kommer bli klarlagt vad som hänt för hennes nära o käras skull.
Citera
2017-08-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Din kommentar #2 säg er mer om vad DU skulle göra med en kvinna med kjol på båt än vad hon har för intentioner. Man kan bära kjol till havs, hör och häpna. Detta är dessutom ffa inomhus. Aldrig sett någon en kvinna med ex. kjol eller man i shorts på en segelbåt exempelvis? Att han är en främmande man har noll med saken att göra. Du har uppenbarligen dålig koll på hur kvinnor klär sig vid olika tillfällen.
Spott on !!!
Förväntar ni er att hon skall ha burka på ubåten eller ??
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nu var hon frilansjournalist, och dessutom skrivit bland annat om klimathotet och inte bara om feminism. Hon skulle åka en ubåt och göra ett reportage om en snubbe som gjort en egen ubåt. Varför är hennes feministiska sida så viktig att ta upp här? Om hon har bragts om livet så är PM den som är skyldig till det, vare sig hon sa att båten är en penisförlängare eller inte.

Jag menar inte den feministiska sidan i sig, utan att denna ubåtshistoria skiljer sig från vad hon brukar skriva om; dvs feminism mm. För mig får människor gärna skriva om feminism, utan att jag lägger någon värdering i det, men ubåtshistorien går utanför de "ramar" hon vanligtvis håller sig inom.

Rätt eller fel, jag vet inte. Men det känns som ett gruskorn i skon som skaver.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Bara en liten spekulation, men det är ju Flashback; på Aftonbladet sa de att Kim Walls "partner" larmade polisen om att Kim var försvunnen... "Partner"? Det vanliga är väl att man skriver pojkvän e l. "Partner" låter lite misstänkt ledande. Hon ser ju bra ut tycker jag, men vet någon om hon möjligtvis är lesbisk? Jag vill ju inte döma Madsen, men om han stötte på henne o hon sa att hon var intresserad av tjejer så... ja... Spekulativt, visst

"partner" är ju Aftonbladets vanliga PK-term. Den är könsneutral, sexuell läggnings-neutral, den ger inte företräde för dem som ingått äktenskap framför dem som är sambos eller särbos, o.s.v. o.s.v..
Senast redigerad av Merwinna 2017-08-12 kl. 20:13.
Citera
2017-08-12, 19:51
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
En väsentlig bit är att lista ut varför hon var på ubåten. Hennes artiklar verkar mestadels vara inom det feministiska området (?) och plötsligt ska hon åka ubåt och skriva artikel om det!? Jag får inte ihop hennes journalistiska inriktning med denna ......

PM verkar inte ha någon utbildning, men är ändå ett geni, ett snille.. Ingen här i forumet skulle exempelvis lyckas sätta ihop en väl fungerande ubåt?

Jag får ihop det helt och hållet.
Ang PM så handlar det väl om att han har en plan, fixar kapital och ordnar andra som sköter jobbet.
Der står någonstans att han försökte laga ett fel, men då blev det bara värre, så han styrde kanske mest. Inget jättegeni, bara en med visioner och förmåga att samla in stålar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in