Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Alla dom här sittstrejkande inklusive tanterna ser på något vis så sjuka ut i blicken. Man undrar om det är en kromosom för mycket eller lite?
Nu går jag lite off topic här, men ändå inte:
Jag har lagt märke till samma sak som du. Min personliga analys är att rent generellt är det kvinnor som mer eller mindre "blivit över" och är eller känner sig övergivna, alltså kvinnor normala svenska män aktivt valt bort därför att dom kvinnorna inte är helt normala. Det finns en djup existensiell ångest hos dessa kvinnor som inser/insett att dom är bortvalda redan från barnsben och att det är permanent för deras del. Det faktumet skapar en inre stress och panik.
Dom tillhör gruppen som evigt har varit och kommer att förbli singlar därför att ingen vill ha dom. Dom har endast upplevt några få kortare relationer och har sällan varit i en längre relation och därmed heller aldrig varit gifta. Det är också kvinnor som i högre grad än andra normala kvinnor aldrig fick några egna barn, antingen ofrivilligt eller därför att ingen normal svensk man ville ha barn med dom och som nu kan få leva ut sin moderskärlek med gubb-barnen. Dom har redan insett att deras chans (risk) att bli gravid är minimal, nästintill obefintlig. Det är över, livet är slut och har ingen mening.
Samma kvinnor gråter hejdlöst åt youtubeklipp där kattmamman föder sina ungar och slickar dom nyfödda och höjdpunkten är när den spinnande kattmamman diar sina ungar. Det påminner dom om det dom aldrig fått eller kommer att få uppleva, att bli mamma. Gråten är omedelbar och ångesten ökar och måste dämpas snabbt. Flyktingbarn hjälper att dämpa deras ångest.
Se ett typexempel över kvinnan här:
http://i1.wp.com/www.fnurra.se/wp-content/uploads/2017/08/IMG_5220.jpg
Parallellen är svenska män som gifter sig med thailändskor. Det är också generellt män som "blivit över" och som ingen normal svensk kvinna vill ha. Alla är ju mer eller mindre eljest och man förstår varför det blev en kärring från thailand för deras del. Dom lyckas inte få något annat. Man förstår även att svenska kvinnor valde bort dom.