2017-08-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Feministflata sänder live nu och rasistanklagar folk till höger och vänster: https://www.facebook.com/carolina.farraj87/videos/455590878146029/?ref=notif&notif_t=live_video&notif_id=15025521611 13636

/Provokatör

ushshsh fy faaaeennnn man mår illa av att höra och se detta missfoster. Och vi är händerna på dessa dårar. Hon skäms, kallar folk (oss svenskar) för as, bla bla oj oj puh man spyr, helvetes djävlar.
Citera
2017-08-12, 18:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Det är fördjävligt det som händer, dvs att poliserna och politikerna är så flata och inte bara kör bort "barnen" därifrån. Jag känner tyvärr att det som händer är helt förväntat, jag hade inte förväntat att samhället skulle stoppa detta utan tvärtom bara låta det hända.

Enligt polisen så kan de inte ingripa eftersom afghanerna vid Medborgarplatsen är minderåriga barn:

Citat:
"Generellt överlämnas inte avvisnings- och utvisningsärenden avseende ensamkommande minderåriga utan vårdnadshavare till Polismyndigheten för verkställighet. Dessa ärenden hanteras av Migrationsverket."

"För att en verkställighet avseende en minderårig utan vårdnadshavare till Afghanistan ska genomföras krävs bland annat att ett ordnat mottagande är förberett innan så sker. Det saknas med andra ord skäl för att ta dessa personer i förvar."

"Utifrån polisens dialog med arrangören till demonstrationen är uppfattningen att de personer som deltar i demonstrationen vid Medborgarplatsen ingår i den grupp ensamkommande minderåriga personer som har fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut från Migrationsverket."

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Nyheter/Stockholm/juli-sept/Polisens-arbete-med-inre-utlanningskontroller/

Du kanske tycker att de ser ut att vara äldre än 18 år, på alla bilder, men i polisens ögon är alla afghaner på torget barn under 18 år...
Citera
2017-08-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Fin logik där. Det är alltså tusentals människor som stödjer denna aktion och NU var cirka 20 personer. I din värld är alltså 20 personer mer än flera tusen. Galna jävel
och vilka är dessa tusentals personer? Räknar du bort afghanerna själva är det inte några tusen som aktivt stödjer detta.
Nu är väl inte din logik så himlabra heller, bara för att vi andra som inte stödjer detta skitarrangemang låter bli att störa demonstrationen innebär det inte att vi stödjer detta. Avsaknad av engagemang för arrangemanget kan också tolkas som att man skiter i afghanerna.
Citera
2017-08-12, 18:38
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du kanske tycker att de ser ut att vara äldre än 18 år, på alla bilder, men i polisens ögon är alla afghaner på torget barn under 18 år...
Ja, dom ser alla äldre ut än 18 år eller mer som gubb-barn som någon annan skrev tidigare.

Det är därför man ifrågasätter det därför att det inte rör sig om barn utan unga vuxna, a.k.a gubb-barn.
Citera
2017-08-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt polisen så kan de inte ingripa eftersom afghanerna vid Medborgarplatsen är minderåriga barn:
Men dom kan väl gripa batik-mormödrarna och övriga svenskar och avvisa dom därifrån? Varför görs inte det?
Citera
2017-08-12, 18:51
Medlem
Ljus i mörkret:

https://nyheter24.se/nyheter/politik/891212-har-ar-allt-du-behover-veta-om-sittstrejken-i-stockholm

Stöttar du sittstrejken?

JA: 1197 NEJ: 3245
Citera
2017-08-12, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
och vilka är dessa tusentals personer? Räknar du bort afghanerna själva är det inte några tusen som aktivt stödjer detta.
Nu är väl inte din logik så himlabra heller, bara för att vi andra som inte stödjer detta skitarrangemang låter bli att störa demonstrationen innebär det inte att vi stödjer detta. Avsaknad av engagemang för arrangemanget kan också tolkas som att man skiter i afghanerna.

Syns på Facebook och så vidare. Är det inte helt ofattbart att ni säger att det finns stöd för Nordisk Ungdoms aktion trots att de var 20 pers och hånades i media och sociala medier? Medan gruppen för hazarbarnen har många medlemmar, får många likes osv.

Jag vet att det inte är jättemycket att mäta med, men.. det är ju något i alla fall. Du har inget. Svenska folket vill ha dessa grabbar kvar.

Vi står inte ut men vi slutar aldrig att kämpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Geggen
Adoptera? Ni som vurmar för barnen, det måste gå att adoptera dom.

Om inte min fru hade sagt nej så hade jag velat adoptera en av dem. Även en pojkrumsradikal som du måste väl förstå att inte alla har möjlighet att adoptera? Eller, när du utnyttjar svenska pensionärer i din politiska retorik, varför frågar du dig själv inte varför du inte tar emot Gertrud, 89, hemma hos dig istället för att gnälla och gråta på internetforum över hur illa ställt svenska pensionärer har det?
Senast redigerad av sommarpappan 2017-08-12 kl. 19:12.
Citera
2017-08-12, 19:11
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Syns på Facebook och så vidare. Är det inte helt ofattbart att ni säger att det finns stöd för Nordisk Ungdoms aktion trots att de var 20 pers och hånades i media och sociala medier? Medan gruppen för hazarbarnen har många medlemmar, får många likes osv.

Jag vet att det inte är jättemycket att mäta med, men.. det är ju något i alla fall. Du har inget. Svenska folket vill ha dessa grabbar kvar.

Vi står inte ut men vi slutar aldrig att kämpa.
Varför skulle svenska folket vilja ha kvar dessa människor? På vilket sätt gynnar det dem?
Citera
2017-08-12, 19:15
Medlem
Alla dom här sittstrejkande inklusive tanterna ser på något vis så sjuka ut i blicken. Man undrar om det är en kromosom för mycket eller lite? Jag hoppas att dom fortsätter och att samtliga svenskar få se vilken galenskap som pågår. Dom kan sitta där och sen undrar jag var dom gör sina behov? Måsta lukta apa med så många skitiga afghaner och kärringar på en och samma plats. Samtidigt som det rinner mellan benen på tanterna när dom ser alla barn i en stor hög. Visste faktiskt inte innan att det var så många tokiga och kåta kärringar i Sverige. Trodde det bara var nått hundratal som åkte till Gambia innan och tog för sig.
#Jag står inte ut och kämpar på tills packet åkt hem. RYMDKYSS
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-12 kl. 19:18.
Citera
2017-08-12, 19:19
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Felpost
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-12 kl. 19:28.
Citera
2017-08-12, 19:22
Medlem
LaScalas avatar
Var det inte på Medis dom skulle sitta och se lidande ut?
Genom mitt fönster ser jag nåra vandra längs Folkungagatan och in i den lila parken mellan Folkunga-och Tjärhovsgatorna.
Om jag hänger ut genom fönstret ( OBS! med fara för mitt liv) ser jag att det redan sitter baaarn på bänkarna i parken!
Inte nog med att jag ska tvingas se tiggarna slänga ut allt ur sopbehållaren när jag tittar ut.
Jag ska tvingas se hazarbaaarnen också.
Har blivit väckt mitt i natten av att polisen radat upp nåra marockanska barn mot skyltfönstren och muddrat.
Nej, jag är varken journalist eller har röstat "fel" vill jag tillägga.
Inte tänker jag flytta heller. Det är baarnen som ska UT!
Citera
2017-08-12, 19:26
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Om det handlar om minderåriga enligt polisen som följer Eliassons direkriv ska minderåriga tas i målsmans förvar röker minderåriga ska polisen konfiskera cigg i Sverige röker inte barn. En orosanmälan är på sin plats så barnens boenden förlorar bidragen.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-12 kl. 19:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in