2017-08-12, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Väldigt konstigt. Arrangörerna själva uppger att äldre personer anslutit sig till dem för att stödja deras sak så att det "bara" skulle röra sig om minderåriga är således inte ens sant enligt arrangörerna.

Vidare kommenterar Hanif Bali:
"Varför jiddrar polisen om minderåriga? De som får avslag är över 18."
https://twitter.com/hanifbali/status/896284631254929408

Vad håller polisen på med?
Det spelar för övrigt ingen roll vad "arrangörerna" har uppgett eller inte uppgett i "dialogen". Polisen måste agera självständigt - inte förlita sig på vad "arrangörer" uppger eller inte uppger.

De gör helt enkelt inte sitt jobb för de vill inte göra sitt jobb och de hoppas komma undan med svepskäl. Varför de inte vill göra sitt jobb kan man spekulera i. Två skäl är ändå uppenbara här: det upplevs vara för jobbigt eller så är det av politiska skäl.
Citera
2017-08-12, 17:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det spelar för övrigt ingen roll vad "arrangörerna" har uppgett eller inte uppgett i "dialogen". Polisen måste agera självständigt - inte förlita sig på vad "arrangörer" uppger eller inte uppger.

De gör helt enkelt inte sitt jobb för de vill inte göra sitt jobb och de hoppas komma undan med svepskäl. Varför de inte vill göra sitt jobb kan man spekulera i. Två skäl är ändå uppenbara här: det upplevs vara för jobbigt eller så är det av politiska skäl.
Så är det, men poängen är att inte ens det (svep)skäl som polisen uppger för sin inaktivitet stämmer och detta enligt arrangörerna själva.
Citera
2017-08-12, 17:46
Medlem
Provokatörs avatar
Feministflata sänder live nu och rasistanklagar folk till höger och vänster: https://www.facebook.com/carolina.farraj87/videos/455590878146029/?ref=notif&notif_t=live_video&notif_id=15025521611 13636

/Provokatör
Citera
2017-08-12, 17:55
Medlem
Polisens sofisterier om varför de inte går in och gör id-kontroller på Medis, och griper dem som har ett avvisningsbeslut eller saknar PUT/TUT, eller som inte kan uppvisa några id-papper och uppenbarligen inte är svenskar:

https://polisen.se/Stockholms_lan/Aktuellt/Nyheter/Stockholm/juli-sept/Polisens-arbete-med-inre-utlanningskontroller/

Polisen säger i princip: Vi kan inte avvisa några barn cih ungdomar till Afghanistan eftersom säkerhetsläget där har försämrats och de inte vill resa frivilligt, dessutom är det inte vårt jobb. Det är MigV som borde sköta den saken.

Tyvärr "glömmer" de att samtliga som öronmärkts för avvisning har fastställts vara över 18 år, och därmed kan utvisas oavsett om det finns någon välkomstkommitté av anhöriga på flygplatsen i Kabul eller inte.

PK-tomtar.
Citera
2017-08-12, 17:55
Avslutad
Eddie Omar:

https://www.youtube.com/watch?v=YUJlwwkY8lQ

Citat:
Jag pratar om afghanerna som sitter på Medborgarplatsen. De är inte flyktingar. En flykting som passerar flera säkra länder för att ta sig till Sverige söker inte skydd, utan något annat. De är vuxna som låtsas vara barn. De missbrukar asylsystemet:
Citera
2017-08-12, 18:00
Avslutad
Roger Sahlström:

Citat:
Vi går sakta mot ett instabilt samhälle, en stat som faller ihop.

Att våra myndigheter inte använder de lagar och förordningar som finns för att hålla ordning på allmän plats är ett bevis på att vårt land håller på att sjunka.

Det som är än värre är att våra myndigheter helt lämnat iden om att alla ska behandlas lika inför lagen. Att en afghansk makt nu sitter på medborgarplatsen och ställer krav och polisen snällt tittar på visar på att Sverige håller på att klappa ihop fullständigt.

Hundratals afghaner kan bröla på allmän plats och myndigheterna gör noll. En utomparlamentarisk gruppviftar med en flagga på Pride och polisen vevar med batonger och medierna vill se blod.

Vi lever i en verklighet just nu som jag förstår mindre och mindre av...
Citera
2017-08-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Feministflata sänder live nu och rasistanklagar folk till höger och vänster: https://www.facebook.com/carolina.farraj87/videos/455590878146029/?ref=notif&notif_t=live_video&notif_id=15025521611 13636

Det kanske är din svägerska som är där med en ny laddning kläder?

Ur livechatten;

Citat:
Loan Sundman Imorgon
Loan Sundman Vi är där i mor
Loan Sundman Älskar dig Carro ❤
Tina Kampefalk <3
Freyja Arrow Jag kommer med en till

[...]

Loan Sundman Ha ha
Loan Sundman Filma henne
Loan Sundman Hon har uttalat hot mot ungarna
Loan Sundman Surströmmingskärringen
Tina Kampefalk Blondin från hell
Loan Sundman Jepp
Loan Sundman Hon är vidrig
Julia Louise Hollström Men jag spyr vilka vidriga människor...
Loan Sundman Åsa riksrasisten
Loan Sundman På han Carro!
Tina Kampefalk Kränkt vit man....
Loan Sundman Vit svensk skitman!
Loan Sundman Filma dem!
Loan Sundman Aha ok du vet jag exakt vem det var. 😊
Loan Sundman Tossingar från Folkets Demo?
Christer Gunnarsson Tack för att du sänder.
Citera
2017-08-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Eddie Omar:

https://www.youtube.com/watch?v=YUJlwwkY8lQ

Just det, och som någon skrev här på FB tidigare: i en ganska nära framtid kommer det att bli ett brott att komma till Europa och söka asyl, och tära på mottagningssystemet, när man uppenbart saknar någon sorts vettiga asylskäl alls.
Citera
2017-08-12, 18:12
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Nu har man tydligen fått dit riktiga barn, mycket unga denna gång, som placeras ut med skyltar i handen med diverse budskap på rad. Känns väldigt tveksamt detta....

https://twitter.com/mSaleemJaved/status/896389917831565312

Dom där ungarna var med redan vid presskonferensen. Dom har mammor och pappor där. Men skulle vara otroligt om det vore så att dom små barnen kommit ensamma hit. Då hade jag jag utan tvekan sagt att dom får stanna. Jag är ju inte helt rasist, gillar ju vissa ickesvensktjejer. Och dom gillar mig. Men kukbärande ickesvenskar gillar jag inte. Hjälp tjejer istället. Är fan nästan feminist när det gäller invandring.

Har ju visat sig att dom här på FB som är för ensamkommande barn är bögpedofiler. Tror dom har dubbla användare. Eller tredubbla.
Citera
2017-08-12, 18:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
Nu har man tydligen fått dit riktiga barn, mycket unga denna gång, som placeras ut med skyltar i handen med diverse budskap på rad. Känns väldigt tveksamt detta....

https://twitter.com/mSaleemJaved/status/896389917831565312

Det är nog första gången jag ser enbart barn (dvs riktiga barn) från Afghanistan på en och samma bild.

Däremot är det väl tveksamt om de är ensamkommande.
Citera
2017-08-12, 18:13
Avslutad
Jag har verkligen förlorat den lilla respekt jag hade kvar för svensk polis. Om ni är härinne och läser, era regimtrogna PK-kräk, så ska ni veta att ni har svikit ert uppdrag, hela nationen och det svenska folket. FEGA SVERIGEHATANDE KRÄK!

Roger Sahlström igen:

Citat:
När kvinnorna som hjälper de hemlösa i Björns Trädgård ville sätta upp ett bord där de kunde ha mat och annat på så var polisen snabbt på plats.

Polisen sa:
Ta bort bordet annars kommer vi att avlägsna bordet och er. Ni måste söka om tillstånd. Detta är en organiserad verksamhet.

Ett år senare 50 meter därifrån sitter 100-tals individer på Medborgarplatsen utan tillstånd och ställer krav.

Polisen säger att tillstånd inte är nödvändigt...

Sverige är ett land där våra myndigheter gör skillnad på folk och grupper. Konceptet har prövats tidigare i Sydafrika.
Citera
2017-08-12, 18:27
Medlem
Gubbmagens avatar
Det är fördjävligt det som händer, dvs att poliserna och politikerna är så flata och inte bara kör bort "barnen" därifrån. Jag känner tyvärr att det som händer är helt förväntat, jag hade inte förväntat att samhället skulle stoppa detta utan tvärtom bara låta det hända.

Det är högst anmärkningsvärt att det Anders Borg gjorde polisanmäldes för ca en vecka sedan av både polisen själv och privatpersoner medans detta som händer verkar flyga under radarn både för polisen, vissa politiker samt vissa privatpersoner. Varför anmäler inte polisen detta?

Till flyktingarna, poliser, politiker och övrigt patrask som stödjer detta: Dra åt helvete!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in