2017-08-12, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha förlåt, men sååå roligt!!! Jag hakar gärna på tack! Kör du till Letttland?

Ont; Finner det MÄRKLIGT att ingen fotograf var med för att ta bilder om hon nu skrev en artikel om en sådan häpnadsväckande skapelse som en egentillverkad u-båt.
De tänkta läsarna vill väl se bilder inifrån båt-jäkeln? Nej hon hoppar glatt ombord i kjol och strumpebyxor utan fotgraf men med penna å papper i fickan. Eller?

Hon kan fotografera själv med sin iphone skulle jag tippa. Fotografer har väldigt ont om arbete i dagens mediaklimat.
Citera
2017-08-12, 18:47
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75Sailorman
För liten för att ha krav på AIS
I detta fall lär storleken ha väldigt lite med ett AIS-krav.
Danska marinen lär nog fan vilja se vart den befinner sig.
Citera
2017-08-12, 18:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha förlåt, men sååå roligt!!! Jag hakar gärna på tack! Kör du till Letttland?

Ont; Finner det MÄRKLIGT att ingen fotograf var med för att ta bilder om hon nu skrev en artikel om en sådan häpnadsväckande skapelse som en egentillverkad u-båt.
De tänkta läsarna vill väl se bilder inifrån båt-jäkeln? Nej hon hoppar glatt ombord i kjol och strumpebyxor utan fotgraf men med penna å papper i fickan. Eller?

Hade hon inte kamera med sig då? De flesta frilansjournalister kan både skriva och fotografera. Annars funkar det ju inte.
Citera
2017-08-12, 18:49
Medlem
75Sailormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Önskan och regler är 2 helt olika saker.
Citera
2017-08-12, 18:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Hon kan fotografera själv med sin iphone skulle jag tippa. Fotografer har väldigt ont om arbete i dagens mediaklimat.

Nej, den kvaliteten som blir med iphone räcker inte för att man ska kunna sälja bilderna som proffsbilder. Att tidningar köper dem när de inte har något annat val, av en privatperson som fått upp kameran vid rätt tillfälle, är en annan sak. Men det går inte att arbeta som journalist/fotograf utan en bra systemkamera.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
I ytläge är den väl inte intressantare än någon annan fritidsbåt för marinen och i uläge funkar inte AIS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miraque
Tycker att det är märkligt att så snart man kan bli häktad för vållande till annans död, utan att man hittat en kropp. Antingen har man hittat kroppen, men håller tyst av utredningstekniska skäl. Alternativt har man tydliga tecken på att hon inte lever längre, t ex videobevis på att MGM bär på en död kvinna.
Exakt det som förbryllar mig också. Polisen verkar utesluta möjligheten att hon är vid liv. Av någon anledning.
Senast redigerad av psonpson 2017-08-12 kl. 18:54. Anledning: edit
Citera
2017-08-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, den kvaliteten som blir med iphone räcker inte för att man ska kunna sälja bilderna som proffsbilder. Att tidningar köper dem när de inte har något annat val, av en privatperson som fått upp kameran vid rätt tillfälle, är en annan sak. Men det går inte att arbeta som journalist/fotograf utan en bra systemkamera.

Hon hade en kamera med sig. Case closed.
Citera
2017-08-12, 18:52
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Hon kanske hade en bra systemkamera.
Citera
2017-08-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miraque
Tycker att det är märkligt att så snart man kan bli häktad för vållande till annans död, utan att man hittat en kropp. Antingen har man hittat kroppen, men håller tyst av utredningstekniska skäl. Alternativt har man tydliga tecken på att hon inte lever längre, t ex videobevis på att MGM bär på en död kvinna.

Något jag känner mig mer o mer övertygad om.
Bara att invänta tills rundan i rätten med Madsen och andra rättsliga procdurer har klarats av så får vi veta.
Citera
2017-08-12, 18:55
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hade hon inte kamera med sig då? De flesta frilansjournalister kan både skriva och fotografera. Annars funkar det ju inte.

Det vet jag förstås inte om hon hade, men det finns ju frilansande fotografer också. De brukar jobba med de frilansande journalisterna mig veterligen. I alla fall den fotografen jag känner till. Men detta kanske var ett tillräckligt litet scoop för att själv trycka av några bilder.
Citera
2017-08-12, 18:56
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory

Allt är väl möjligt i denna värld men jag tror inte på att mobilkamera används för artiklar i tidningar och magasin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in