2017-08-12, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Så han är häktad för "uagtsomt manddrab" baserat på hans egna uppgifter att han lämnat henne i land, och sen seglat ut igen?
Det förefaller nämligen som om danska polisen utesluter att hon är vid liv, och då undrar jag vad som leder dem till den slutsatsen. Förutom det faktum att han var den som senast såg henne vid liv.
Senast redigerad av psonpson 2017-08-12 kl. 18:42. Anledning: Edit
Citera
Medlem
Hade PM någon typ av Sverigehat?

Kan KW har personifierat något som PM hatade med Sverige?

Danmark är ju inte lika mycket i krig med verkligheten som Sverige. Dk har en mycket nyktrare syn på feminism, politisk korrekthet och invandring.

MÅNGA utomlands provoceras av Sveriges skygglappar och feministiska högmod!

Med det sagt. Detta var ABSOLUT inget KW förtjänade, men i egenskap av vänsterfeminist och journalist för lögnpressen så kanske hon som sagt personifierade det som PM hatade med Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det lär ju handla om något sexuellt. Svårt att tänka mig något annat skäl till att de utestänger anhöriga.
Kan ha nånting med SM att göra?
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ett sånt där fartyg lär väl vara tvunget att ha AIS?
Jag hittade den heller i något fartygsregister.
Kan det vara så att UC3 Nautilus är officiella namnet, och den har något annat i registren?
Nä den är för liten för att det kravet ska gälla, se https://sv.wikipedia.org/wiki/Automatic_Identification_System

Jag vet inte vilka register du tittar i men du hittar inte alla fritidsbåtar i något register. Det här är ju en privat ubåt.
Citera
2017-08-12, 18:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det lär ju handla om något sexuellt. Svårt att tänka mig något annat skäl till att de utestänger anhöriga.

De skulle väl ändå få höra, det handlar nog snarare om att man vill ha sekretess om man har viss bevisning man söker komplettera.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Hade PM någon typ av Sverigehat?

Kan KW har personifierat något som PM hatade med Sverige?

Danmark är ju inte lika mycket i krig med verkligheten som Sverige. Dk har en mycket nyktrare syn på feminism, politisk korrekthet och invandring.

MÅNGA utomlands provoceras av Sveriges skygglappar och feministiska högmod!

Med det sagt. Detta var ABSOLUT inget KW förtjänade, men i egenskap av vänsterfeminist och journalist för lögnpressen så kanske hon som sagt personifierade det som PM hatade med Sverige?

Men kom igen nu! Skärp dig
Du måste väl fan lämna flashback och bege dig ut i verkligheten EN gång om året iallafall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Tänk efter nu. Det som visas på M.T. är ju främst signaler från det GPS+VHF-baserade AIS-systemet. Ett vrak på havets botten kan förstås inte sända någon AIS-signal. Den är markerad för att andra fartyg ska undvika att köra på den, precis som ett grund men den har inte och verkar aldrig ha haft någon AIS.

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Säker på det... ? ca. 7 km från Vina som väl släpar på Nautilus ?

Som skunkjobb skriver ovan. Den hade det namnet och var positionerad där när den låg på botten. Nu finns positioneringen kvar pga detta även om båten fraktas mot land.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nautilus är namnet på u-båten i Julius Vernes romaner.
Det vet väl nästan alla. Även namnet på världens första atomubåt så det är väl ett rätt populärt ubåtsnamn.
Citera
Medlem
Citat:

Kan det vara så att det framgick i förhandlingar att hon är påträffad död men inte alla anhöriga ännu är ubderättade. Därav också anledningen till att inget skrivs i media att hon ä hittad död.

Det borde pågått ett omfattande avsök i havsområdet och dykning vid den påstådda avlämningsplatsen om hon inte varit hittad.
Citera
2017-08-12, 18:44
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Säker på det... ? ca. 7 km från Vina som väl släpar på Nautilus ?
Det stämmer. Jag mätte just från den punkten. Den lilla runda pluppen lite till vänster och upp från mitten på denna mer inzoomade kartbild är "WRECK".
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:12.615/centery:55.527/zoom:16

Edit: Jag missförstod dig nog. Du letar efter ubåtens AIS, inte den markerade vrakplatsen.
Senast redigerad av 80231 2017-08-12 kl. 18:46.
Citera
2017-08-12, 18:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Borde det inte vara olagligt att tillverka... ja iallafall segla hemmagjorda ubåtar? Och vem fan gör det liksom? Och vem följer med en sådan människa? Jo jag håller på att bygga en egen finlandsfärja förresten..nån som är sugen en stormig höstdag? Jag står för alkoholen...

Haha förlåt, men sååå roligt!!! Jag hakar gärna på tack! Kör du till Letttland?

Ont; Finner det MÄRKLIGT att ingen fotograf var med för att ta bilder om hon nu skrev en artikel om en sådan häpnadsväckande skapelse som en egentillverkad u-båt.
De tänkta läsarna vill väl se bilder inifrån båt-jäkeln? Nej hon hoppar glatt ombord i kjol och strumpebyxor utan fotgraf men med penna å papper i fickan. Eller?
Citera
2017-08-12, 18:45
Medlem
miraques avatar
Tycker att det är märkligt att så snart man kan bli häktad för vållande till annans död, utan att man hittat en kropp. Antingen har man hittat kroppen, men håller tyst av utredningstekniska skäl. Alternativt har man tydliga tecken på att hon inte lever längre, t ex videobevis på att MGM bär på en död kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in