2017-08-12, 14:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Varför befann sig Kim Wall på båten? Journalist, ja, men i vilket syfte? För vems räkning?
Hon var där på jobb, skulle skriva om honom och hans projekt, på vems uppdrag vet jag inte.
Citera
2017-08-12, 14:13
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
av de artiklar jag kunnat läsa om honom så hände det tämligen ofta att han stack ut själv och att han övernattade i ubåten

Måste vara speciellt att övernatta på botten av ett hav. Om jag hade byggt den hade jag installerat några fönster så att man kunde ligga och kolla upp mot ytan när man skulle sova.
Citera
2017-08-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radice
Det är ju just det man kan som svensk. Men som många svenska vita män har svårt att ta till sig.
Intressant att flera i denna tråd ser scenariot att angripa sig på en kvinna pga feminist som en rimlig förklaring trots att det är en nordisk man i detta fall vi pratar om. Hur kan så många se den bilden? Jo, kanske för att ni är just nordiska män. Då är det legitimt att våldföra sig på kvinnor? De som anklagar offret i detta fall är exakt varför feminister som Kim behövs. Så ge upp.

Yada, yada, yada...svenska vita feminister har nu en ny verklighet att se fram emot. Inom 20 år är feminism förbjudet i Sverige enligt de då rådande sharialagarna och feminister blir offentligt stenade till döds på våra gator och torg. En framtid de själva kämpar för. Bra jobbat!!
Men för att återgå till ubåten så är slumpen lite för stor för att PM inte ska vara inblandad på något sätt.
Citera
Medlem
10 augusti
  • Kvinnan befinner sig på ubåten tillsammans med mannen, detta bekräftar vittnen i Köpenhamn ca kl 19:30.
  • Mannen påstår att kvinnan gått i land senare under kvällen.

11 augusti
  • Kvinnans partner larmar försvaret kl 02:30 eftersom ubåten inte återvänt till sin kajplats i Köpenhamns hamn.
  • Vid 03.39 får den danska polisen larm om en misstänkt sjöolycka.
  • Tidigt på morgonen påbörjas eftersökningarna efter ubåten.
  • Kl 10.30 siktas ubåten vid Kögebukten. Radiokontakt tas med mannen som meddelar att han är på väg tillbaka till hamnen och att alla ombord på ubåten mår bra.
  • Kl 11 sjunker plötsligt ubåten. Mannen räddas av en privatbåt, men kvinnan återfinns inte.
  • Kl 13.30 meddelar dansk polis att de ska påbörja dykningar och försöka ta sig in i ubåten men lyckas dock aldrig så beslut fattas att den ska bärgas.
  • Klockan 17.44 meddelar Köpenhamnspolisen att mannen är misstänkt för mord alternativt dråp.
  • Mannen nekar till brott och säger att kvinnan släpptes av i Refshaleøen vid klockan 22.30 på torsdagskvällen.

Något som ni reagerar på? Jag reagerar på att han 10 augusti påstått att kvinnan gått i land kl 22:30 när han vid radiokontakt 11 augusti säger att "alla ombord på ubåten mår bra".
Citera
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan vara det som gått snett också. Han förväntade sig att bli beskriven som en genialisk uppfinnare och driftig, modig, manlig ubåtskapten, medan hon såg EN TÖNT framför sig, och ställde frågor därefter...

Nej. Som rutinerad journalist har hon naturligtvis haft insikten i ryggmärgen, att man endast kan extrahera människors personlighetsdrag i en reportagesituation om man är någorlunda positivt intresserad av ämnet och personen oberoende av vad man tycker innerst inne.
Citera
2017-08-12, 14:15
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Måste vara speciellt att övernatta på botten av ett hav. Om jag hade byggt den hade jag installerat några fönster så att man kunde ligga och kolla upp mot ytan när man skulle sova.

Nu är det väl inget som säger att han skulle övernatta i undervattensläge?
Citera
2017-08-12, 14:17
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0

Fanns flera fönster på den.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men all denna spekulation. Det var någon annan som mördade henne efter hon blivit avsläppt. Kanske tom pojkvännen skulle liksom vara lite troligt om inte ubåten som inte haft problem sedan 2008 helt plötsligt först var försvunnen och sedan gick till botten dagen efter. Det skulle för en sådan mördare vara ett helt extremt tillfälle av god tur.
Nu finns det en övervakningskamera vid närbeläggen restaurang, ägaren har kollat filmen och gett den till polisen men vill inte säga något till pressen om varför filmen är intressant. Om den visar att kvinnan lämnade båten o kajen i livet, kan den kanske fria PM. Det hade inte behövt hållas hemligt.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Så stort uppslag fallet har fått i media så inställer sig frågan :

-Har den Danska polisen aviserat en presskonferens vid någon tidpunkt idag ?
Citera
2017-08-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RufusTFirefly
Yada, yada, yada...svenska vita feminister har nu en ny verklighet att se fram emot. Inom 20 år är feminism förbjudet i Sverige enligt de då rådande sharialagarna och feminister blir offentligt stenade till döds på våra gator och torg. En framtid de själva kämpar för. Bra jobbat!!
Men för att återgå till ubåten så är slumpen lite för stor för att PM inte ska vara inblandad på något sätt.

I tråden nämner flera svenskar ett scenario om att döda henne pga vänster/feminist. En del till och med hyllar hennes eventuella död som vänster/feminist så känns som att hotet finns även i nuläget utan det du nämner. Dock har vita män svårt att förstå det vilket är anmärkningsvärt. En liten sidonotis bara.
Citera
2017-08-12, 14:18
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Nu är det väl inget som säger att han skulle övernatta i undervattensläge?

Nej, men enligt källor så har han gjort det för och tycker det är "mysigt".
Citera
2017-08-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan vara det som gått snett också. Han förväntade sig att bli beskriven som en genialisk uppfinnare och driftig, modig, manlig ubåtskapten, medan hon såg EN TÖNT framför sig, och ställde frågor därefter...

I second that.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in