2017-08-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Hur vet vi ens att hon är död? Hur kan han häktas för mord så snabbt utan en kropp?
skulle tro att dom fått någon slags indikation eller bevis på att han ljuger
Citera
2017-08-12, 11:09
Medlem
Burkens avatar
Jag är mest imponerad av danskarnas resurser, redan efter någon timme efter att farkosten sjunkit dyker man och dagen efter bärgar man farkosten.
Det är snabbt jobbat.

I Sverige så skulle det för det första knappt finnas en roddbåt från räddningstjänsten att tillgå, än mindre dykare och fartyg till undersökning, förrens efter en utredning varit och som tagit X-antal veckor/månader att genomföra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Fy helvete vad mycket skitsnack. Hur orkar du ens med dina lögner? Vet du ens att du ljuger? Tveksamt alltså.

Nörrebro är faktiskt rätt illa. Angående privatskolor stämmer det men gäller även dagis. Titta på stränderna precis norr om köpenhamn när dagisbussarna står där. Privat skola dagis står det på dem, det är något man gärna skyltar med. Endast danska barn.

Nörrebro självt är till stor del styrt av MENA folk. På grund av att man håller på att tappa kontrollen så har man upprättat visitationszoner där man utan misstanke om brott kan visitera folk. Nörrebro eller delar av nörrebro är en sådan zon. Förlngdes häromdagen.

https://www.b.dk/nationalt/nu-opretter-politiet-ny-visitationszone-i-koebenhavn

http://ekstrabladet.dk/112/markant-bandefigur-anholdt/6775955
Citera
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Så kan det säkert vara. Vilken live-sändning tittar du på?

Jag funderade på samma sak. Den militära patrullbåten HDMS Najaden patrullerar runt området, så det fartyget kanske håller nyfikna borta, eller så syns inte mindre fritidsbåtar på marinetraffic.com.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:159219/mmsi:220434000/imo:0/vessel:HDMS_NAJADEN.

Ren chansning om att det kan vara så!

Nej "vanliga" fritids båtar syns inte!
Citera
2017-08-12, 11:12
Medlem
Merwinnas avatar
Någon som vet om det pågår något sökande alls, på den plats där M säger att han satte iland kvinnan? För hon kan ju ha ramlat och brutit foten, eller råkat på en våldsman eller något.
Citera
Medlem
Och vad gjorde han ute hela natten och morgonen fram till han hittades? Kan ju haft gott om tid att sänka kroppen i havet.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolandee
Finns det något militärt underättelse-motiv i bakgrunden? W*ll jobbade för en Amerikansk tidning?

Kim wall har under en längre tid gjort en massa reportage om udda, knepiga människor. Med en sådan erfarenhet borde hon ha full koll i alla lägen och vidtagit åtgärder "om något händer mig" när hon började med detta
En vinkling kan ju vara att tydliggöra "fake news"
Under dagen får vi kanske svar på om Kim verkligen ligger död i ubåten, vilket jag som sagt inte tror på innan det är bekräftat
Citera
2017-08-12, 11:13
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Konstigt att det är så tomt där. Man tycker ju att massor med nyfikna båtägare skulle ha tagit sig dit! Eller det kanske ligger fartyg som bevakar området? Men varför är dom i så fall osynliga på radar-kartan?

Men snälla! Det är ingen "radar-karta". Endast farkoster med AIS-system ombord syns på den.
Citera
2017-08-12, 11:14
Avstängd
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken
Jag är mest imponerad av danskarnas resurser, redan efter någon timme efter att farkosten sjunkit dyker man och dagen efter bärgar man farkosten.
Det är snabbt jobbat.

I Sverige så skulle det för det första knappt finnas en roddbåt från räddningstjänsten att tillgå, än mindre dykare och fartyg till undersökning, förrens efter en utredning varit och som tagit X-antal veckor/månader att genomföra.

Kan inte annat än att hålla med fullständigt i den analysen. Danskarna visar hur ett modernt I-land ska fungera i dessa sammanhang.

Samma sak med hanteringen av den misstänkte. Man plockade in honom och sen var det inget mer med det. Det var inte en ström av rättshaverister som via media gör allt för att försvåra polisens arbete som vi ser i Sverige allt som oftast.
Senast redigerad av guderi 2017-08-12 kl. 11:17.
Citera
2017-08-12, 11:15
Medlem
Omnomnomns avatar
han verkar ha haft damer ombord tidigare hittade en bild på en kvinna som tagit en selfie ombord på ubåten, detta för knappt 2 veckor sedan.

Texten till bilden säger om jag förstår danska ungefär:
Jag trodde inte i min vildaste fantasi att jag skulle vara fotograf ombord på en seglande ubåt när jag vaknade i morse.

Länkar inte så slipper det blir en massa förväxlingar om vem som är vem.

Men att hon hamnar på ubåten hastigt och lustigt kan ju vara samma scenario som för K*im W*all, hur nu det gick till..
Citera
2017-08-12, 11:15
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Jag tycker också att det är konstigt att polisen slår till med en så allvarlig anklagelse direkt. Vet dom något som vi inte vet?

Kan det vara så att kvinnans mobilsignal har upphört på ett märkligt sätt? Att polisen vet något om det.

Men det jag inte förstår är varför säga att reportern gått av ubåten om hon inte gjort det och den endast ligger på 7 meters djup. Kan han ha trott att den inte skulle hittas?
Möjligen är detta det bästa han kunde komma på i paniken, eller så lever reporter vilket ju tiden talar emot nu.
Citera
2017-08-12, 11:19
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Någon som vet om det pågår något sökande alls, på den plats där M säger att han satte iland kvinnan? För hon kan ju ha ramlat och brutit foten, eller råkat på en våldsman eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Och vad gjorde han ute hela natten och morgonen fram till han hittades? Kan ju haft gott om tid att sänka kroppen i havet.

Förstår att det inte är kul att läsa igenom hela tråden nu. Nästan allt som tas upp i tråden nu har redan varit uppe flera gånger! Men jag ska vara lite snäll och svara på er två iaf!

Nej det verkar inte som att det är någon from av sök alls! Vilket är lite konstigt för om nu det stämmer det han säger så ligger man ju lite efter kan jag tycka.. Men jag antar att polisen inte behöver söka för dom är så säkra på att hon inte kommit i land.. Dom har ju med all säkerhet kollat hennes mobil om den kommit i land, dom har kollar på övervakningen där hon släpptes samt att dom har haft en hel natt med PM så...

Någon länkade i början av tråden att han tycker om att "mys" köra lite själv och till och med sova ute i ubåten när han känner för det.. Jag har inte bevis på att detta stämmer men jag har för mej att det las fram med konkreta belägg! Sen om han gjorde det denna gången eller om han gjorde dumma saker det vet jag ju inte.

Sen en annan sak som jag kom på nu.. endast 7m djupt, ubåten var typ 5-6? inte super lätt att ta sig runt i vissa områden med mycket folk utan att bli upptäckt.. detta har också diskuterats om innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in