2017-08-12, 09:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Vad är rimligt att anta händer i utredningen nu? Är det fortsatt en utredare? Med en misstänkt på sannolika skäl bör åklagare bevilja tex avlyssning av den misstänkte eller annan kartläggning.

Vi får anta att utredningsmaterialet pekar på att den senast förhörda är gm eller mgm. (Sen tror inte LGWP det vilket kan öppna för tvivel även om han inte har tillgång till alla uppgifter.)

Efter förhöret i maj/juni kom radiodokumentärerna och allmänintresset blossade upp igen. Sveriges Radio når de flesta i stugorna, flashback gör det inte.

Tanken jag vill dela är att det inte hittills har gått att få polisens gm/mgm att prata. Har polisen parallella resurser insatta eller sätter de hoppet till samhällstrycket? Vad är rimligt att anta?
Citera
2017-08-12, 10:29
Medlem
[quote=FedupFlorence|61472901]Vad är rimligt att anta händer i utredningen nu? Är det fortsatt en utredare? Med en misstänkt på sannolika skäl bör åklagare bevilja tex avlyssning av den misstänkte eller annan kartläggning.

Vi får anta att utredningsmaterialet pekar på att den senast förhörda är gm eller mgm. (Sen tror inte LGWP det vilket kan öppna för tvivel även om han inte har tillgång till alla uppgifter.)

Efter förhöret i maj/juni kom radiodokumentärerna och allmänintresset blossade upp igen. Sveriges Radio når de flesta i stugorna, flashback gör det inte.

Tanken jag vill dela är att det inte hittills har gått att få polisens gm/mgm att prata. Har polisen parallella resurser insatta eller sätter de hoppet till samhällstrycket? Vad är rimligt att anta?

-------
Kling / Klang ska vi nog inte sätta hoppet till - tror en människa kan knäckas mer av ett samhällstryck som tex kan skapas här. Den som är oskyldig vet ju själv att den inte är aktuell - men en utpekad som är skyldig kommer inte undan samhällstryck och sin egen förnekelse när hjärnspöken tar över. Ett sätt att förneka sig själv är väl att sprida diverse osanningar här - men tror alla osanningar som försöker spridas har kryddats med en liten gnutta av sanningshalt. Tycker vi lägger ner prestigen i att ha "rätt". Tror mest på KM - men har även provat teorin om påkörning. Sanning kan ju ändå i den teorin vara hur/ var HA gömdes tex.
Tror vi får jobba att skapa fakta så vi kan avfärda sånt som dykt upp - verkar väldigt svårt att få fram "ny" fakta.
Har en sån fråga: Vem körde runt med en vit lancia med tonade rutor? Vet att frågan kanske inte kan kopplas till KM - men isåfall borde denna frågan lätt checkas av.
Senast redigerad av Hardbeck 2017-08-12 kl. 10:32.
Citera
2017-08-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Vad är rimligt att anta händer i utredningen nu? Är det fortsatt en utredare? Med en misstänkt på sannolika skäl bör åklagare bevilja tex avlyssning av den misstänkte eller annan kartläggning.

Antar att det fortfarande är en utredare. Inväntar svar på inskickade analysen, beroende på om det ger något som leder fram utredningen. Fallet har trots misstänkt gm inte hög prio just nu. Efter semesterperiodens slut så visar det sej vad som kommer att ske, och det är i snar framtid.

Om deras pilot är KM, är det nog inte så svårt att dra det vidare till nästa nivå, genom att använda tillhörande punktinsatser. PW och U mfl kan vittna mot honom ang aktuella kvällen, tex klädsel, beteende, foton osv.....Det enklaste vore om det är KM som påstås här, då tror jag det blir en lösning.
Är det någon/några andra blir det betydligt mer komplicerat.
Citera
2017-08-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Sant!
Hur såg deras egen bil ut?
Citera
2017-08-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Antar att det fortfarande är en utredare. Inväntar svar på inskickade analysen, beroende på om det ger något som leder fram utredningen. Fallet har trots misstänkt gm inte hög prio just nu. Efter semesterperiodens slut så visar det sej vad som kommer att ske, och det är i snar framtid.

Om deras pilot är KM, är det nog inte så svårt att dra det vidare till nästa nivå, genom att använda tillhörande punktinsatser. PW och U mfl kan vittna mot honom ang aktuella kvällen, tex klädsel, beteende, foton osv.....Det enklaste vore om det är KM som påstås här, då tror jag det blir en lösning.
Är det någon/några andra blir det betydligt mer komplicerat.
Det var nog det som hände i början på detta fall man trodde så starkt på ett spår och missade allt annat misstänkt som skedde denna natt. Farligt att gå loss för "hårt" på en GM. Och när det sedan från dag 1 varit person/er som ljugit om visa saker blir det inte lättare. Straffet för dessa borde bli ett par år tycker jag.
Citera
2017-08-12, 11:31
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Är det inte bara enklare att prata klarspråk än i gåtor?

Du citerar twiggygirl som excplicit nämner MRÖ (=Mikael Rönnlund). Eller menar du att jag ska läsa igenom alla dina inlägg i denna oändliga tråd för att bilda mig en uppfattning vad du tror? Är det inte bara enklare att svara på min fråga?

Nåja, du gör som du vill. Jag vill i alla fall uppmana alla läsare att titta på efterlyst från 1996 https://www.youtube.com/watch?v=pSORcGVY1Gk Där berättad det att en huvudmisstänkt "mr X" som alltså är samma person som PR har brutit samman och erkänt för vänner mordet på HA. Uppenbarligen kom polisen inte i mål med detta eftersom personer som tipsat anonymt inte vågat/velat vittna (min slutsats efter att ha tittat på programmet där man ber tipsarna att träda fram). Jag tror att det som senare händer när polisen inte kommer vidare och Leif GW ber om ursäkt och bjuder PR på middag så är det en chansning från polisens sida att kanske få PR att slappna av och att man ev. ska kunna få fram fler uppgifter.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag har väldigt svårt att släppa detta. Titta på efterlyst (Helenafallet börjar ca 21:30 in i programmet) Se hela och lyssna på det som sägs kommit fram om "MRX" Helt otroligt att man inte gick i mål med detta.

"Polisen vet nu med säkerhet att Helena Andersson mördats"
För en reklamkanal gäller det att fånga tittarna om man inte har mer än anonyma tips att presentera
Citera
2017-08-12, 11:55
Medlem
Om man ska lita på polisens uppgifter så ska denne "Pilot" vara född ca 1966 vilka av de misstänkta i tråden är det ???börja nysta därifrån tycker jag, sen om det är GM eller inte får framtiden utvisa
Citera
2017-08-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Om man ska lita på polisens uppgifter så ska denne "Pilot" vara född ca 1966 vilka av de misstänkta i tråden är det ???börja nysta därifrån tycker jag, sen om det är GM eller inte får framtiden utvisa

Varifrån kommer den uppgiften? KM=66
Är det ett långt cirka-spann då kanske.
Citera
2017-08-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det som talar emot lobotomist att det skulle varit en påkörningsolycka är väl att sådana olyckor slutar med smitning inte att man lastar in kroppen och för bort och gömmer den. Har det ens hänt någon gång?

Men just att det skulle vara en olycka att hon dog behöver ju inte vara sant. Skulle kunna vara GM som vill hintar var hon finns och samtidigt försöka säga att det var en olycka även om det inte var det. Det skulle t om kunna vara pilot som skrev det.
Citera
2017-08-12, 12:26
Medlem
Twiggygirls avatar
Hörrudu Sherlock ( Pudelfrillan). Har du och dina lakejer inte märkt att "nåt" hänt med M.R:s konto på flaschback. Dåligt av en privatspanare som du.
Från den 30 Juli-7 Augusti var det stendött. INGEN inloggning alls. 7 Augusti var det en liten kort inloggning. Av vem tro? Efter det är det dött igen.
Hur jag vet det? Jo, jag har haft span på honom och vet att han alltid gjort minst en inloggning per dag.
När man frångår sina rutiner så är det skäl att bli misstänksam. Men ingen av er har väl noterat det?
Hoppas farbror blå kollar fler konton här.
Citera
2017-08-12, 12:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Ursprungligen postat av Pudelfrillan som svar på Twiggygirls inlägg 18505:

Intressant, din referens här är alltså en A- lagar snubbe på en parksoffa... (no offense) men, det säger allt om dig TwiggyMAN.

Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Kan bara än en gång konstatera hur pudelfrillan helt nonchalerar mina uppgifter. Han har endast hånfulla kommentarer. En härskar ton som han antagit härinne. Och de flesta vågar fan inte säga emot honom utan slickar honom därbak och är tacksamma för det. En tyrann är du. Sen som vanligt spammar han tråden så mitt inlägg ska komma långt bak och glömmas bort. Visste jag inte bättre så skulle jag tro att du är pilot. En natt skrev du att lååång inlägg hur allt gått till med Helena. Jag bara gapade när jag läste. Jag fick känslan av att du lättade ditt samvete. Du är jävligt skum.

Twiggygirl, du får ursäkta men också jag fick känslan av att du i ditt inlägg pratar om typ en A-lagare.
Citera
2017-08-12, 12:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hörrudu Sherlock ( Pudelfrillan). Har du och dina lakejer inte märkt att "nåt" hänt med M.R:s konto på flaschback. Dåligt av en privatspanare som du.
Från den 30 Juli-7 Augusti var det stendött. INGEN inloggning alls. 7 Augusti var det en liten kort inloggning. Av vem tro? Efter det är det dött igen.
Hur jag vet det? Jo, jag har haft span på honom och vet att han alltid gjort minst en inloggning per dag.
När man frångår sina rutiner så är det skäl att bli misstänksam. Men ingen av er har väl noterat det?
Hoppas farbror blå kollar fler konton här.

Ditt inlägg var inte riktat mot mig men svarar ändå att det nog inte är så konstigt att han är trött på att utpekas som pilot och trött på (vad han förmodligen anser) "idioter" i tråden. Dessutom att han (enligt dig) loggade in var kanske att se om han fått ngt pm.

Inget konstigt alls med andra ord, som jag ser det.

För övrigt så vet vi alla som känner A-lagare och de typerna därikring de kretsarna att det folket får man ta med en redig nypa salt om vad som sägs vad beträffar sanningshalten. Mytomaner i de kretsarna är snarare mer regel än undantag. (källa: mig själv).

Se nu till att skaka fram ett trovärdigt vittne nu som kan sätta dit MR eftersom det är det du tycks vilja, det borde inte vara ngt problem alls eftersom du påstår att han var på statt aktuell natt, många måste då sett honom? Eller hur?

Jag tror du pratar Bullshit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in