2017-08-02, 20:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra teori där.. att KM kan ha haft nycklar till en av systrarnas bil, det förenklar som sagt momentet med bortfraktandet av kroppen. Det är faktiskt inte helt otänkbart att KM kan ha haft en egen bilnyckel, familjen/syskonen har beskrivits som väldigt tighta och eftersom KM inte ägde en bil vid denna tidpunkt och sambon KB använde sin bil när hon pendlade till Skövde så fick säkert KM låna syrrans bil om han behövde det. Man kan utgå ifrån att bilen på Lockerud stod skriven på den ena av systrarna MEN att alla 3 syskonen kunde använda bilen. Både KM och den andra systern på Lockerud kan ha haft en egen nyckel, syskonen disponerade bilen vid behov.

Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
https://www.youtube.com/watch?v=JNV_4JiXaC0&t=468s

Har tänkt på det femte anonyma vittnet som Hasse Aro tar upp, som säger sig veta vilken bil som användes vid bortförandet av Helena. Sex min in i klippet.

Att anonymt tipsa polis att man vet vilken bil som användes vid bortförandet av H väcker en del tankar. Ordet 'bortförandet' kan vara polisens eller Aros ord och ger ingen vidare info.

Men varför vittna anonymt att man vet vilken bil som användes vid bortförandet? Var det ett bevittnat bortförande borde vittnesmålet uttryckt information om en eller flera gm, signalement, bilmodell, reg.nr i bästa fall. Att uttrycka att man vet 'vilken bil' uttrycker att man vet vem som äger bilen eller att man själv är ägare och har funnit spår eller förstått omständigheter men inte velat namnge den som lånat bilen?
Citera
2017-08-02, 20:35
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Twiggygirl hur känner du Klas? - ju mer du skrivit - ju mer konstiga förklaringar har du gett om Klas's oskuld. Kan du inte ta ett bra exempel på hans oskuld då?

Märkligt hur griniga en del blir när man är tveksam till Klas som pilot. Vissa hugger som huggormar DIREKT. Varför? Det står väl var och en fritt att ha sin egen uppfattning eller? Speciellt DU Hardbeck, är väldigt pigg på att psyka och göra narr av mej. Ligger det i ditt intresse på nåt vis? Jag börjar tro det.
Du skickade även ett hånfullt inlägg i p.m för ett tag sen: "Du behövs i tråden". Va? Du njuter av att känga till mej!
Senast redigerad av Twiggygirl 2017-08-02 kl. 20:38.
Citera
2017-08-02, 21:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Har tänkt på det femte anonyma vittnet som Hasse Aro tar upp, som säger sig veta vilken bil som användes vid bortförandet av Helena. Sex min in i klippet.

Att anonymt tipsa polis att man vet vilken bil som användes vid bortförandet av H väcker en del tankar. Ordet 'bortförandet' kan vara polisens eller Aros ord och ger ingen vidare info.

Men varför vittna anonymt att man vet vilken bil som användes vid bortförandet? Var det ett bevittnat bortförande borde vittnesmålet uttryckt information om en eller flera gm, signalement, bilmodell, reg.nr i bästa fall. Att uttrycka att man vet 'vilken bil' uttrycker att man vet vem som äger bilen eller att man själv är ägare och har funnit spår eller förstått omständigheter men inte velat namnge den som lånat bilen?

Min första tanke nu när jag läste det du skrev var att tipsaren kanske var angelägen om att lyfta fram just "bortförandet" och att bilen i sig var sekundär. Om GM själv har lämnat tipset anonymt så vill han givetvis att utredarna fortsättar att jobba efter misstanken att Helena blev just bortförd/bortrövad istället för mördad på plats och "bortfraktad". Så länge polisen misstänker att det är flera personer som ligger bakom ett "bortförande" av HA går en ensam GM säker.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-02 kl. 21:03.
Citera
2017-08-02, 21:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Ursprungligen postat av Twiggygirl
http://sla.se/skaraborg/2017/08/02/h...s-foraldrar-om

Jag länkar detta igen. Publicerat idag. "Det känns fruktansvärt provocerande att han utmålar sej själv som offer", säger Helenas föräldrar. Precis så har jag och många uppfattat hans beteende.
Både vad gäller "händerna som skakar" OCH att han var sjukskriven en vecka. Denne man har narcissistiska drag, kanske till och med psykopat. ALLT kretsar kring dom själva. Dom kan inte känna dåligt samvete för NÅGOT/NÅGON. Skillnaden mellan en psykopat och en narcissist är att PSYKOPATEN kan ej känna någon ÅNGER. Detta stämmer INTE in på autism, typ asperger. Vitt skillda störningar. Så NEJ, jag tror inte på K.M som varken pilot eller g.m. Pilot = g.m för mej. Jag tror också att detta kommer dementeras snart. Med Klas alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Din analys är helt felaktig eftersom det är inte bekräftat att KM har diagnosen Asbergers syndrom, det är ju endast ett rykte som har florerat i tråden. Enligt ditt eget resonemang kan alltså KM mycket väl vara "pilot" eller är du helt säker på att K*as inte har narcissistiska drag?

Jag håller med dig, Pudelfrilla, och jag varnade för detta för flera dagar sedan. Om vissa inte säkert vet att Kl*s skulle ha någon "diagnos", sluta då att spekulera om det. Detta är verkligen att försöka klistra på en person något som denna kanske inte har! Dessutom finns risken att spekulationerna blir till trådsanningar.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-02 kl. 21:26.
Citera
2017-08-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Jo, inte omöjligt att kroppen gömdes redan under natten. Angående vittnesrapporten som du nämner ovan:

1. Sågs en bil parkeras också på parkeringen?
2. I vilken riktning sågs personen springa? Mot lockerud eller mot stan?

Ja, som jag har uppfattat det i tråden så ställde en man ifrån sig en bil. Därefter sprang han mot Västra vägen/Lockerud. Enligt uppgift var han 1,75-1,80 och ljus.
Citera
2017-08-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ja, som jag har uppfattat det i tråden så ställde en man ifrån sig en bil. Därefter sprang han mot Västra vägen/Lockerud. Enligt uppgift var han 1,75-1,80 och ljus.

En annan sak: Han hade ljusa byxor som slutade vid knat
Citera
2017-08-02, 21:59
Medlem
Rhubarbwires avatar
Är det någon spm vet exakt vilket datum "pilot" var inne på förhör?
Citera
2017-08-02, 22:06
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har du möjlighet att klistra in texten? Måste ju vara prenumerant
Observera att det strider mot regel 1.02 att citera hela artiklar. Korta citat är OK.

/Mod
Citera
2017-08-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhubarbwire
Är det någon spm vet exakt vilket datum "pilot" var inne på förhör?

31/5-1/6
Har jag för mej
Citera
2017-08-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
31/5-1/6
Har jag för mej
Vart har du hittat det exakta datumen? För det har inte skrivits i tråden. Däremot så var det i månadsskiftet maj/ juni någon gång.
Citera
2017-08-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Vart har du hittat det exakta datumen? För det har inte skrivits i tråden. Däremot så var det i månadsskiftet maj/ juni någon gång.

Tror det är därifrån jag har fått det. Inget exakt datum är nämt.
Citera
2017-08-02, 23:56
Medlem
Jezzis avatar
Nyligen dykt ner i detta fall, många tusen inlägg så finns det nån stjärna som gjort en sammanfattning? Jävligt intresserad sedan jag hörde radiodokumentären. ber om ursäkt om något sådant finns och jag inte ser den 😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in