2017-08-12, 09:19
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
AB gör reklam för Afghanistan som semesterresa

http://www.aftonbladet.se/resa/article23971903.ab

Men va bra, då kan vi svenskar söka asyl i Afghanistan... för skeppt Sverige håller på att sjunka
Citera
2017-08-12, 09:20
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ribbenvik och övriga på invällarverkat har fått direktiv att inte gå i närheten av Medis. Troligtvis för att visa att Svetsarn har total kontroll på invällningen.
Glädjande nog så har de flesta av gammelmedia nu inga uppdateringar om dessa baaaaarn som sitter ute i friska luften
OM de nu får sitta i fred utan motdemonstrationer och kastade bengaler så kommer de med all sannolikhet att ge sig därifrån när det bli lite sämre väder

Och när batikhäxorna inte längre har råd att mata barnen och har tappat intresset Låter som utpressning Inget annat land har stoppat utvisningar till Afghanistan Finland bedömer att det är säkert i många delar svensk msm sprider propaganda.
Citera
2017-08-12, 09:23
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/politik/891212-har-ar-allt-du-behover-veta-om-sittstrejken-i-stockholm
1151 för /2635 mot just nu.
Citera
2017-08-12, 09:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Mohammed, Abdullah, go away! Den har fastna i skallen och jag giller den, enkelt och slagkraftigt. Förmodligen kontraproduktivt men jag uppskattar ändå NUs initiativ och ska börja med lite bidrag. Förstår dock inte varför dom har ett lakan och använder ordet refugees, asylparasiter eller annat ord vore lämpligare.
Citera
2017-08-12, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Saft och bullar till barnen? Varför skriver du att det är barn? Du VET att dom inte är barn. Därför ska dom utvisas. Innerst inne kommer du känna dig som en idiot när du låtsas att det är barn. Gubbarna själva trodde nog knappt det var sant att dom först fick vara här som barn.

Sen att det inte är en enda liten flicka bland dessa gubbar. Du måste ju tycka det är fel? Jag kan omöjligen tycka synd om vuxna män som spelar barn.

Det är alltså dessa som kommer äta dina bullar https://cdn02.nyheter24.se/7dcb048001d8020000/2017/08/10/1428752/sdltc21e1f7_NormalPreview.jpg

Sen tycker jag du ska upplysa dom om att i Sverige röker inte barn cigaretter.

Med "barnen" i mitt inlägg syftade jag på mina egna barn. Hazarerna är inte barn, nej. Men de är under 18. En härdad uppväxt samt andra faktorer gör att de kan se äldre ut.
Citera
2017-08-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Med "barnen" i mitt inlägg syftade jag på mina egna barn. Hazarerna är inte barn, nej. Men de är under 18. En härdad uppväxt samt andra faktorer gör att de kan se äldre ut.

Enligt ny statistik från Rättsmedicinalverket är "minst 80%" över 18 år: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-statistik-visar-minst-80-procent-av-undersokta-asylsokande-over-18-ar

Citat:
Av Migrationsverket har RMV hittills fått i uppdrag att undersöka 2481 asylsökande, som består av 96,7 procent män och 3,3 procent kvinnor. Så här ser resultatet ut:

2002 bedöms vara 18 år eller äldre
25 bedömer RMV att utförd undersökning möjligen talar för att den undersökta är 18 år eller äldre.
432 bedöms möjligen vara under 18 år.
22 har inte kunnat undersökas, då visdomständer saknats, eller knäled inte kunnat magnetkameraundersökas.

"Möjligen" under 18 år alltså.

Fatta vilken bluff detta är.
Citera
2017-08-12, 10:11
Medlem
Citat:

Det räcker bara att googla upp afghan children så ser man bilder på RIKTIGA barn i diverse åldrar som uppenbart bor i tuffa förhållanden. Härdad uppväxt my ass! Man måste fan ha mindre IQ än en inavlad MENA för att kunna komma med dessa lama argument.
Citera
2017-08-12, 10:13
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Mohammed, Abdullah, go away! Den har fastna i skallen och jag giller den, enkelt och slagkraftigt. Förmodligen kontraproduktivt men jag uppskattar ändå NUs initiativ och ska börja med lite bidrag. Förstår dock inte varför dom har ett lakan och använder ordet refugees, asylparasiter eller annat ord vore lämpligare.

"Rapefugees" och "Adult babies" är ord som leder till kognitiv dissonans.
De kan med fördel användas. Gärna i kombination med good bye eller go home.
Citera
2017-08-12, 10:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
"Rapefugees" och "Adult babies" är ord som leder till kognitiv dissonans.
De kan med fördel användas. Gärna i kombination med good bye eller go home.
Jag ogillar ändå användandet av ordet flykting, det skapar medlidande för de som inte förtjänar det. Det finns eller har i alla fall funnits riktiga flyktingar med det är definitivt inte Mohammed, Abdullah som nu kommer.
Citera
2017-08-12, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NeoFlexer
Enligt ny statistik från Rättsmedicinalverket är "minst 80%" över 18 år: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-statistik-visar-minst-80-procent-av-undersokta-asylsokande-over-18-ar

"Möjligen" under 18 år alltså.

Fatta vilken bluff detta är.

Brister i mätningssystemet har redan uppmärksammats. Läs på.
Citera
2017-08-12, 11:01
Medlem
Citat:
Brister i mätningssystemet har redan uppmärksammats. Läs på.

Du missade nog att mitt inlägg var ett svar på ett annat inlägg.
Citera
2017-08-12, 11:32
Medlem
Provokatörs avatar
Jag noterar i mitt social flöde att upprördheten över det som sker på trappan är större än på mycket länge, flatheten och avsaknaden av polisiära insatser har rört upp många känslor denna Augustimånad.

Polisen säger sig ha pratat med arrangören och blivit garanterade att samtliga som sitter på trappan är minderåriga vilket är skälet till att man inte anser sig behöva göra någon vidare kontroll.

"Utifrån polisens dialog med arrangören till demonstrationen är uppfattningen att de personer som deltar i demonstrationen vid Medborgarplatsen ingår i den grupp ensamkommande minderåriga personer som har fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut från Migrationsverket."

Denna hållning givetvis är en skymf mot dom poliser som inte vill annat än att ta i med hårdhandskarna alldeles oavsett om det är fotbollssupportrar, autonoma, nazister eller afghaner. Därför kommer här ett litet tips till den grupp konstaplar som befinner sig på kommendering i närområdet men inte delar ledningens uppfattning i frågan, jag förstår att det kliar i Era fingrar.

ANLEDNINGEN

Twitterpolisen förklarar att dom saknar anledning att kontrollera folk:

YB Södermalm‏ @YB_Sodermalm
"Precis. Hela saken är att ingen kontrolleras "utan anledning". LÄNK

Så då får vi finna en anledning. I Sverige är det förbjudet för minderåriga att köpa tobak men detta till trots så röker en stor andel av barnen på trappan, så hur kommer dom över denna tobak?

SÅ HÄR GÖR NI

När ni tröttnat på att hänga på Medis så gör ni en avstickare till en av Medborgarplatsens många tobakister och när ett litet afghanbarn kommer bolmandes ut från en tobaksaffär så gör ni en kontroll av hur barnet kommit över tobaken.

Ni kommer med 100% säkerhet att finna något av följande:

1. Tobakisten har sålt tobak till en minderårig utan att kontrollera åldern - anmäl tobakisten.
  2. Någon har langat tobaken - anmäl langaren.
  3. Barnet har legitimerat sig och är över 18 och inget barn - utvisa kravmaskinen.
  4. Barnet ser inte ut som ett barn och slapp därför legitimera sig - ålderstesta barnet.

För att ovan skall kunna ge resultat så krävs det att ni kontrollerar den lille afghanens legitimation, men nu har ni en anledning.

Har forumet fler kreativa tips på hur frustrerade konstaplar kan fördriva tiden och göra någon form av samhällsnytta?

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-08-12 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in