2017-08-12, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Med "barnen" i mitt inlägg syftade jag på mina egna barn. Hazarerna är inte barn, nej. Men de är under 18. En härdad uppväxt samt andra faktorer gör att de kan se äldre ut.
Stolle.

Alla dessa små taniga barn som tigger i tv rutan som behöver hjälp och mat i deras sandländer, de gör en vetenskaplig fantastisk förvandling.
De börjar som undernärda smutsiga småbarn i hemlandet enl "Rädda barnen" mm, efter att ha hittat en båt att köpa plats på över Medelhavet så har de växt mycket och fått skäggstubb av det salta vattnet, men att de inte använde dessa pengar till att köpa mat i sitt hemland istället? Hur som så fotvandrar de genom ett stort antal fredliga länder utan att finna säkerhet, spåren kan man se i olika tidningar som följer dem, enorma ränder av sopor de lämnar efter sig. När det kommer till England eller Sverige så har de efter denna fantastiska fotvandring de starta som undernärda till att ha blivit fullväxta jättar på dryga 13-15 år och kräver då rakhyvlar mm som första krav när de kommit in i våra tidigare fina länder...
Vem tror på detta och hur långt skulle en Europeisk eller Svensk/Finsk Norsk 13-åring komma om han starta hemifrån och skall fotvandra till nått av sandländerna...
Så här är de som tror detta är sanning
Bara idioter och löfven med sina socialdemokrater, reinfeldt med sina blå M och lööf & MP med resten av de för oss kostsamma politikerna, och en del medelålders kvinnor som inte orkar åka till Gambia.

kör dem till gränsen, de klarat sig hen, de orka ju gå hit.
Citera
2017-08-12, 11:54
Medlem
Eftersom de strejkar (?) borde det bli avdrag för dagsersättning för var och en som sitter på trappan eller hur ? Vet ej hur mycket de får men det måste svida i fickorna om ersättning uteblir.

Ja ja ingen har tänkt på det hos Migränverket, så klart. De får bidrag oavsett vilka skador de åsamkar samhället.

Citat:
Ung i Sverige har delat sitt foto.

Hej vänner!
Det finns olika swisch-nummer som andra har ordnat. Vi önskar donationer till vårat som är detta så vi kan planera mat och förnödenheter på ett långsiktigt vis. Så om ni vill bidra så är det detta nummer som är bäst!
0736755183
Vi är enormt tacksamma över de pengar vi fått, det gör vår strejk möjlig. Tack 💪

Hungerstrejk är det inte att tänka på heller
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-12 kl. 12:08.
Citera
2017-08-12, 11:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Har forumet fler kreativa tips på hur frustrerade konstaplar kan fördriva tiden och göra någon form av samhällsnytta?

/Provokatör
De kan plocka in skäggbarnen i piketen och köra ett varv runt Södermalm medan de går loss på dem med batongerna, t ex.
Citera
2017-08-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
https://nyheter24.se/nyheter/politik/891212-har-ar-allt-du-behover-veta-om-sittstrejken-i-stockholm
1151 för /2635 mot just nu.

Har just lagt min röst:

1164 för / 2796 mot

Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-12 kl. 12:14.
Citera
2017-08-12, 11:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Har forumet fler kreativa tips på hur frustrerade konstaplar kan fördriva tiden och göra någon form av samhällsnytta?

/Provokatör

Någon borde JO-anmäla Ribbenvik för passivitet, eftersom det är helt klart Migrationsverkets ansvar att effektuera avvisningar av minderåriga.

Istället rullar han tummarna.
Citera
2017-08-12, 12:03
Moderator
Tinuviels avatar
Det ryktas på twitter att de migrerat till Rådhusplatsen. Mer än ett rykte?
Citera
2017-08-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Med "barnen" i mitt inlägg syftade jag på mina egna barn. Hazarerna är inte barn, nej. Men de är under 18. En härdad uppväxt samt andra faktorer gör att de kan se äldre ut.
Hade dom varit under 18, så hade dom fått PUT/TUT och således inte varit på Medborgarplatsen.
Afghaner/Hazarer med påvisat ålder under 18 får nestan utan undantag UT.

Förstår du inte att dom som sitter på Medborgarplatsen är i Sverige olagligt?
Förstår du inte att om vi inte gör skillnad på laglig och olaglig migration, så söndrar vi hela asylsystemet?
Vi måste göra skillnad på människor som kommer till Sverige med skyddsbehov och dom som inte har det.

Sveriges skattkista är begränsad. Politik handlar om att sätta grupper upp mot varandra och prioritera. För mig är det fruktansvärd orättvist att prioritera topp 5% av världens fattiga, samtidig som vi drar ner biståndet till resten. Var finns det humana i det?

En migrant i Sverige har 3 möjligheter att få UT. Först genom att ansöka om asyl via Migrationsverket. Om Migverket avslår ansökan, så vet vi att individen i frågan inte har skyddsbehov. Migverket friar hellre än fällar i 100% av tillfellen vid den minsta osäkerhet kring skyddsbehov.
Får man avslag, så kan man överklaga till Migrationsdomstolen inte bara en, utan två gånger.
Ett individ med avslag har varit genom tre processer där oddsen är i stor favör den sökande.
Ingen ansökan i hela riket har större rettssäkerhet än just en asylansökan.

Vad blir resultatet av tiotusentals illegala i Sverige då, eller att vi ger uppehåll till människor utan skyddsbehov?
Svaret ligger i prioriteringen. Icke-västliga migranter, i likhet med svenska, medför en kostnad för staten. Sveriges regering har inte gjort en uppskattning av vad det kostar (ponerar faktisk en vinst ). Men Norges regering har gjort det, och i grannlandet är genomsnittskostnaden för en icke-västlig man från 25 år till död 6 miljoner kronor. Jag tror inte skillnaden är stor mot här.
http://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2017/03/Saa-mye-koster-en-innvandrer

Vad kan vi göra för pengarna i stället är jo frågan, vi kan jo inte både äta kakan och behålla den. Prioritering måste till.

Sverige kan tex för kostnaden av 1234 illegala Afghaner, hjälpa 7,4 miljoner Iraker i akut kris.
https://unvis.it/bohuslaningen.se/fn-vädjar-om-irakstöd-1.20923

Sverige kan för kostnaden av 34000 illegala(minst 80000 illegala kom i 2015), egenhändig bistå alla pengarna FN vädjar om till insatser för att hjälpa de omkring 93 miljoner människor som är mest utsatta.
https://unvis.it/metro.se/artikel/fn-vädjar-om-rekordhög-summa-xr

Jag förstår inte varför ni som tycker vi ska hjälpa ett fåtal människor här i Sverige är bättre människor än mig som vill hjälpa miljontals på plats i hemländerna?

Varför är det mer humant att hjälpa 34000 än att hjälpa 93 miljoner?

Av all bistånd så är bistånd till fattiga icke-västliga i Sverige den absolut minst effektiva.

Varför vill du vara ineffektiv?
Citera
2017-08-12, 12:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det ryktas på twitter att de migrerat till Rådhusplatsen. Mer än ett rykte?

Nu är jag iofs bara en infödd Stockholmare men var ligger Rådhusplatsen?

/Provokatör

"PS" Vad gäller den där sommarpappan så kan ni ignorera hans inlägg, personen i fråga är antingen ett troll eller en idiot att döma av hans trådstarter: (FB) Var och hur träffar man en sommarpojke i Sverige? / (FB) Hur bäst ta kontakt med svenska tonårspojkar?
Citera
2017-08-12, 12:50
Medlem
Tjoflos avatar
Ska också åka dit med bullar och saft. Saft med glykol. Så mycket avskyr jag deras invasion. Vi invaderas och folk stöttar det, är helt absurt. 25 åringar som går i samma skola som vanliga riktiga barn. Ska man själv jobba i en skola så måste man ta ut register där det står att man inte dömts för brott, något som inte alls kontrolleras av dessa män som ofta har heroin problem.
Citera
2017-08-12, 12:56
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:

/Provokatör

"PS" Vad gäller den där sommarpappan så kan ni ignorera hans inlägg, personen i fråga är antingen ett troll eller en idiot att döma av hans trådstarter: (FB) Var och hur träffar man en sommarpojke i Sverige? / (FB) Hur bäst ta kontakt med svenska tonårspojkar?

Enda Rådhuset jag känner till är vid Scheelegatan 7. Dvs. vid Stockholms Tingsrätt.

För 4 timmar sen var de fortfarande kvar på Medborgarplatsen:
Det politiskt korrekta twitterkontot @sweden var där:
https://twitter.com/sweden/status/896267191158546433

Notera madrasserna uppe i högra hörnet på denna bild:
https://pbs.twimg.com/media/DHAuOXPXgAAKY2K.jpg

börjar bli ett riktigt tattarläger, intressant att även @sweden kontot uppmanar till kriminalitet, han kallar kriminalitet "civil olydnad", vilket patrask.
Hela tråden här:
https://twitter.com/sweden/status/896267191158546433

vad är det för avskum de har på det där jävla @sweden egentligen, rätthaverister och kriminella. WTF?
Senast redigerad av P4n0pl147h305 2017-08-12 kl. 13:03.
Citera
2017-08-12, 12:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Polisen säger sig ha pratat med arrangören och blivit garanterade att samtliga som sitter på trappan är minderåriga vilket är skälet till att man inte anser sig behöva göra någon vidare kontroll.

"Utifrån polisens dialog med arrangören till demonstrationen är uppfattningen att de personer som deltar i demonstrationen vid Medborgarplatsen ingår i den grupp ensamkommande minderåriga personer som har fått ett avvisnings- eller utvisningsbeslut från Migrationsverket."

Jag förstår inte riktigt logiken här.

Om polisen får tips om att det förekommer vapen och knark i ett MC-gängs lokaler, men ledaren för MC-gänget garanterar att här finns inga vapen och inget knark, då nöjer sig polisen med det och gör ingen åtgärd?

Angående att "alla är minderåriga". Det räcker med att titta på denna bild från Medborgarplatsen (trappan) så inser man att alla inte alls är minderåriga:

https://hds.imgix.net/5JN5Yz6Logngf0oaqqz8huDOsik.jpg

Bilden finns i denna artikel: https://www.sydsvenskan.se/2017-08-10/ribbenvik-avbojer-inbjudan-till-asylprotest

Har inte polisen rätt att göra en egen bedömning, baserat på vad polisen ser med egna ögon?
Citera
2017-08-12, 12:57
Medlem
Citat:

/Provokatör

Köpenhamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in