2017-08-12, 05:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:154427/zoom:16
Jag ser inget nytt där jämfört med igår eftermiddag. Vilket fartyg menar du?
Citat:
Dom verkar ju vara där med två fartyg. Dessutom har dom sin räddningsbåt i vattnet. Dyker dom redan? Inte orimligt då det inte är varje dag man får dyka på förlista ubåtar i Öresund.
De dök redan igår.
Citera
2017-08-12, 05:13
Medlem
TwinFins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Finns det fördelar med att bli "räddad" av någon privatperson kontra någon myndighetsbåt?
Satt han å ugglade med periskopet tills dess rätt läge kom?
Mja, myndigheter kan ju borda hans fartyg mot hans vilja så de kan ju kanske hinna se sånt som han inte vill att någon ska se. Dessutom kanske de har rejäla länspumpar med sig och manskap med kunskap eller utrustning för att täta läckor.

När man ändå pratar om sånt som inte riktigt går ihop i historien så är det ju också lite konstigt att han har ett tekniskt problem som ändå inte är större än att han har hållit det i schack ett bra tag. När sedan möjlig räddning är i närheten men medan han fortfarande är en bra bit från land så ger han sig som enda besättningsman på att försöka reparera felet. Som då helt plötsligt utvecklar sig till ett så katastrofalt fel att fartyget sjunker på mycket kort tid.
Citera
2017-08-12, 05:15
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag ser inget nytt där jämfört med igår eftermiddag. Vilket fartyg menar du?

Det var 1 fartyg påväg till den "port" då när jag skrev det, det såg ut som det kunde vara en bärgare men ser inte ens fartyget just nu... återkommer när jag hittar det!
Citera
2017-08-12, 05:16
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Det var 1 fartyg påväg till den "port" då när jag skrev det, det såg ut som det kunde vara en bärgare men ser inte ens fartyget just nu... återkommer när jag hittar det!
Du pratar om en gummibåt tror jag, den gummibåt som hör till HDMS Najaden som vaktar vraket. Den har hållit på så där ett bra tag, blinkar på kartan.
Citera
2017-08-12, 05:22
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du pratar om en gummibåt tror jag, den gummibåt som hör till HDMS Najaden som vaktar vraket. Den har hållit på så där ett bra tag, blinkar på kartan.

Nejnej, den har stått där hela natten med ankare i. Just nu ligger den jag såg i hamn vid "militär basen"... vi får väl se vad som händer
Citera
2017-08-12, 05:53
Medlem
Jag såg två fartyg på min marinetraffic, plus en gummibåt.
Ofta har räddningsbåten en egen ais så man med lätthet kan se var den befinner sig vid Search And Rescue uppdrag.
Citera
2017-08-12, 05:54
Medlem
75Sailormans avatar
Är en specialbåt med namn Vina på väg rakt mot haveristen.
Den har kran.
Citera
2017-08-12, 05:55
Medlem
75Sailormans avatar
https://www.marinetraffic.com/en/photos/of/ships/shipid:159310/#forward
Citera
2017-08-12, 05:57
Medlem
lazze93lazzes avatar
Carina är också påväg rakt i kurs!
Citera
2017-08-12, 06:02
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 75Sailorman
Är en specialbåt med namn Vina på väg rakt mot haveristen.
Den har kran.

Nu bekräftat att Carina ska till vraket.
Senast redigerad av lazze93lazze 2017-08-12 kl. 06:12.
Citera
2017-08-12, 06:04
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Vem har sagt att han stod och väntade på henne på kajen? Har sambon själv sagt det, utan vittne så blir han ju ännu mer misstänkt för svartsjukemordet ute på "industriområdet". Om sambon stått och väntat på att ubåten skulle släppa av henne och ubåten inte ankom i tid? Varför då vänta i 4 timmar innan man ringer polisen?
Varför vill man som journalist åka ubåt på kvällen?

Kan vi inte tills vidare släppa de här teorierna om sambon? Det finns ju absolut ingenting på honom än så länge. Vi har alltså en snubbe som sänkt en ubåt som kvinnan färdades med & nu sitter denne inplockad hos polisen. Att då börja dra upp teorier kring sambon blir långsökt när det bränner som tusan kring Madsen.
Citera
2017-08-12, 06:07
Medlem
lazze93lazzes avatar
Najaden fartyget påväg därifrån innan någon annan kommit dit??

Edit: Carina kom nu. Antar att militären släpper det nu. Dom hade väl bara vakten på natten.
Senast redigerad av lazze93lazze 2017-08-12 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in