2017-08-12, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tiden för anmälningen är väl det som är litet konstigt med sambon. Han måste snabbt blivit rejält orolig om han polisanmäler efter 4 timmar mitt i natten. Nu har någon skrivit i tråden, vet ej om det stämmer, att han stått och väntat på henne, och ubåten kom inte som den skulle, förklarar isf till stor del hans oro. Men om det inte var så reagerade han ovanligt snabbt. Dock är det betydligt mer som är märkligt med ubåtskillen än med sambon, så ingen tvekan om vem som är mest trolig GM. Men hittas hon inte i ubåten när den bärgas är det tveksamt om vi någonsin får svar.

Vem har sagt att han stod och väntade på henne på kajen? Har sambon själv sagt det, utan vittne så blir han ju ännu mer misstänkt för svartsjukemordet ute på "industriområdet". Om sambon stått och väntat på att ubåten skulle släppa av henne och ubåten inte ankom i tid? Varför då vänta i 4 timmar innan man ringer polisen?
Varför vill man som journalist åka ubåt på kvällen?
Citera
2017-08-12, 03:58
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Vem har sagt att han stod och väntade på henne på kajen? Har sambon själv sagt det, utan vittne så blir han ju ännu mer misstänkt för svartsjukemordet ute på "industriområdet". Om sambon stått och väntat på att ubåten skulle släppa av henne och ubåten inte ankom i tid? Varför då vänta i 4 timmar innan man ringer polisen?
Varför vill man som journalist åka ubåt på kvällen?

Min gissning och den jag anser vara mest rimlig i detta sammanhanget är att pojkvännen släppte av tjejen, tog någon bild och vinkade. Åkte sedan hem och somnade i soffan, vaknade efter ett par timmar och inser att tjejen inte är hemma eller hört av sej. Ringer polis och allt det där.. Med andra ord så känns det som att PM är skyldig till någon form av brott. Känns för osannolikt allt detta annars.
Citera
2017-08-12, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Varför renovera farkosten i hela sex år för att några månader senare försöka få ut på försäkringen..? En farkost du själv byggt och ritat. Nej, det är inte rimligare.

Det är jag övertygad om.

Klart det tar tid att renovera om man gör allt "själv". Men visst om den inte var försäkrad så låter det idiotiskt att sänka den. Kan det vara en hämnd mot de andra i projektet? "Jag sänker möget så dom lär sig, att mig "fuckar" dom inte med.
Citera
2017-08-12, 04:20
Medlem
lazze93lazzes avatar
Nu händer det saker vid ubåten! Sit tight, uppdaterar er så fort jag ser något!
Citera
2017-08-12, 04:21
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Klart det tar tid att renovera om man gör allt "själv". Men visst om den inte var försäkrad så låter det idiotiskt att sänka den. Kan det vara en hämnd mot de andra i projektet? "Jag sänker möget så dom lär sig, att mig "fuckar" dom inte med.
Renoveringen skulle bara ta några månader, vet inte vad som hände men det kan säkert ha varit lite drama inblandat när det gäller den här mannen. Med tanke på vad som finns att läsa om raketforskarens sociala egenskaper och hans uppträdande i dokumentären(som jag för övrigt inte hittar i sin helhet) så kanske hämnd kan vara inblandat men helt ärligt, varför i helvete är det så många märkliga omständigheter? Jo, för att han givetvis ljuger om någonting.

Det kommer nog att bli en hel del justeringar i den misstänktes berättelse allt eftersom utredningen närmar sig honom. Jag kan inte se att pojkvännen är inblandad. Ska bli lite spännande att se vad Raket-Madsen kokar ihop. Om han har bestämt sig för att ljuga sig genom detta så lär han trampa fel många gånger. Fast allt detta kanske bara blir uppklarat när båten kommer upp och man får se insidan.
Citera
2017-08-12, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Min gissning och den jag anser vara mest rimlig i detta sammanhanget är att pojkvännen släppte av tjejen, tog någon bild och vinkade. Åkte sedan hem och somnade i soffan, vaknade efter ett par timmar och inser att tjejen inte är hemma eller hört av sej. Ringer polis och allt det där.. Med andra ord så känns det som att PM är skyldig till någon form av brott. Känns för osannolikt allt detta annars.

Alla är vi olika men jag hade ju inte gått och lagt mig om min sambo varit ute på en ubåt om "natten".
PM har sänkt ubåten. Det enda "brottet" som står klart.
Som folk varit inne på, hennes mobil måste givit någon typ av signal ifrån sig om hon lämnats iland. Har hon inte lämnats iland lutar det ju åt PM som misstänkt GM.
Men låt säga att hon lämnats iland då är det alla gånger hennes sambo som dödat henne ca 22:45. För att sedan ta sig hem, städa undan alla bevis och först 02:00 anmäla henne saknad. Senare idag vet vi mer. När folk varit nere i ubåten.
Citera
2017-08-12, 04:33
Medlem
Citat:
Renoveringen skulle bara ta några månader, vet inte vad som hände men det kan säkert ha varit lite drama inblandat när det gäller den här mannen. Med tanke på vad som finns att läsa om raketforskarens sociala egenskaper och hans uppträdande i dokumentären(som jag för övrigt inte hittar i sin helhet) så kanske hämnd kan vara inblandat men helt ärligt, varför i helvete är det så många märkliga omständigheter? Jo, för att han givetvis ljuger om någonting.

Det kommer nog att bli en hel del justeringar i den misstänktes berättelse allt eftersom utredningen närmar sig honom. Jag kan inte se att pojkvännen är inblandad. Ska bli lite spännande att se vad Raket-Madsen kokar ihop. Om han har bestämt sig för att ljuga sig genom detta så lär han trampa fel många gånger. Fast allt detta kanske bara blir uppklarat när båten kommer upp och man får se insidan.

Det är helt klart ett mycket mycket sjukt försvinnande som vi står inför!
Citera
2017-08-12, 04:34
Medlem
lazze93lazzes avatar
Vi har troligtvis en bärgare på ingång nu!!
Citera
2017-08-12, 04:40
Medlem
Citat:

Pengar att tjäna så inte konstigt att det jobbas extra.
Citera
2017-08-12, 04:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Kan du länka?
Citera
2017-08-12, 04:59
Medlem
Dom verkar ju vara där med två fartyg. Dessutom har dom sin räddningsbåt i vattnet. Dyker dom redan? Inte orimligt då det inte är varje dag man får dyka på förlista ubåtar i Öresund.
Citera
2017-08-12, 05:00
Medlem
Citat:
Kan du länka?
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:154427/zoom:16
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto