2017-08-12, 01:24
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tiden för anmälningen är väl det som är litet konstigt med sambon. Han måste snabbt blivit rejält orolig om han polisanmäler efter 4 timmar mitt i natten. Nu har någon skrivit i tråden, vet ej om det stämmer, att han stått och väntat på henne, och ubåten kom inte som den skulle, förklarar isf till stor del hans oro. Men om det inte var så reagerade han ovanligt snabbt. Dock är det betydligt mer som är märkligt med ubåtskillen än med sambon, så ingen tvekan om vem som är mest trolig GM. Men hittas hon inte i ubåten när den bärgas är det tveksamt om vi någonsin får svar.

Ja han har ju förmodligen dumpat henne någon annanstans än där båten sjönk. Så det blir en del yta att leta på. Han är ju ändå rätt smart.
Citera
2017-08-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Väldigt mycket konspirationsteorier väldigt snabbt. Man har väl inte ens hittat en kropp? Ändå är han misstänkt för mord. Ta det lite lugnt nu.

Säg det till den danska polisen; det var ju de som började spekulera om mord och grep honom.. Självklart återstår det att se vad som händer/vad man kommer fram till/kan bevisa etc men inte är det väl så märkligt att det här skrivs att det kan handla om ett mord sett till omständigheterna?
Citera
2017-08-12, 01:28
Medlem
supremanics avatar
Det vore intressant att veta om PM visste om att det var en pojkvän som väntade på land på kvinnan. Det är ganska suspekt att han avbokar turen med sin polare som skulle skett dagen efter och inte säger ett ord om att han ska ut med kvinnan. Inte omöjligt att han planerat att våldföra sig på kvinnan redan när de bestämde att de skulle ut.
Han kanske inte visste om att en pojkvän väntade så att han trodde sig ha mer tid på att sopa igen alla spår.
Senast redigerad av supremanic 2017-08-12 kl. 01:32.
Citera
2017-08-12, 01:29
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Ingen har påstått att det skulle vara svårt att bärga en miniubåt från sju meter, som dessutom sägs ha fästanordningar för lyft. Däremot kan det ta tid för att rekrytera lämpliga fartyg och förmågor för detta.

Ok, det köper jag. Men när min 34-fots snipa sjönk skickade sjöassistans en båt dagen efter som bärgade båten. De gick ner med dykare och fäste linor och nyttjade luftkuddar. Rena rutinjobbet..
Citera
2017-08-12, 01:32
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Det vore intressant om PM visste om att det var en pojkvän som väntade på land på kvinnan. Det är ganska suspekt att han avbokar turen med sin polare som skulle skett dagen efter och inte säger ett ord om att han ska ut med kvinnan. Inte omöjligt att han planerat att våldföra sig på kvinnan redan när de bestämde att de skulle ut.
Han kanske inte visste om att en pojkvän väntade så att han trodde sig ha mer tid på att sopa igen alla spår.

Och när menar du att han skulle fått reda på att pojkvännen väntade? Genom att hon sagt det själv? Fast det borde väl göra honom ännu mindre sugen på att döda henne?
Citera
2017-08-12, 01:34
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Och när menar du att han skulle fått reda på att pojkvännen väntade? Genom att hon sagt det själv? Fast det borde väl göra honom ännu mindre sugen på att döda henne?

Det ända som jag TROR är bekräftat är att han var med när hon hoppade på ubåten. Om han stannade eller gjorde annat tror jag ej det finns uppgifter om.
Citera
2017-08-12, 01:36
Medlem
supremanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860

Hon kan ju sagt det när de bokade in turen att hennes kille skulle lämna o hämta henne eller vänta på land till exempel. Är det klarlagt att han visste det redan innan de skulle ses för avfärd så talar det emot att det var planerat då det vore lite orimligt riskabelt. Men om hon inte sagt något om någon pojkvän eller annan för den delen utan PM kanske trott att hon skulle ta sig till o från kaj på egen hand så är det ju mer troligt att han planerat fulspel.
Citera
2017-08-12, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ok, det köper jag. Men när min 34-fots snipa sjönk skickade sjöassistans en båt dagen efter som bärgade båten. De gick ner med dykare och fäste linor och nyttjade luftkuddar. Rena rutinjobbet..
Ja, jag tror vi får se en bärgning inom de närmaste dagarna faktiskt. Nu är det ju helg, så kan hända det får vänta till nästa vecka.
Citera
2017-08-12, 01:44
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ja, jag tror vi får se en bärgning inom de närmaste dagarna faktiskt. Nu är det ju helg, så kan hända det får vänta till nästa vecka.
Danskarna verkar väldigt angelägna om att få upp den illa kvickt. Jag har sett uppgifter på att den ska bärgas redan imorgon. Om det är praktiskt möjligt får andra bedöma.
Citera
2017-08-12, 01:45
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:

Redan bekräftat att bärgning sker lördag.
Citera
2017-08-12, 01:47
Medlem
Lite långsökt men...kan det vara så att kvinnan ville ta självmord och att PM erbjöd sig att hjälpa henne med det?

Jag tror att det var en olycka eller att kvinnan medvetet tog livet av sig. PM som den kuf han är får panik och vet inte vad han ska göra.

Det är känt att autister och kufar försätts i panikläge när något händer som de inte kan hantera eller greppa, och logiken som de annars har full koll försvinner ut från fönstret.
Citera
2017-08-12, 01:49
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Lite långsökt men...kan det vara så att kvinnan ville ta självmord och att PM erbjöd sig att hjälpa henne med det?

Jag tror att det var en olycka eller att kvinnan medvetet tog livet av sig. PM som den kuf han är får panik och vet inte vad han ska göra.

Det är känt att autister och kufar försätts i panikläge när något händer som de inte kan hantera eller greppa, och logiken som de annars har full koll försvinner ut från fönstret.

Känns som att ju teorier som kommer fram så blir hela händelsen mer förvirrande.. Tror vi får vänta tills lördag förmiddag / lunch på nya detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in