Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 19:22
  #1273
Medlem
Har snart varit nykter i 9 månader och tror på programmet och går på möten. Tänkte höra ifall ni tror att man kan ta poppers ifall man har beroende sjukdomen eller riskerar man att trigga igång beroendet igen då? Har aldrig brukat mycket poppers men blev sugen på att köpa en flaska till porrsurfande. Låter det jättedumt eller klassar man ens poppers som sinnesförändrande?
Citera
2017-08-11, 21:30
  #1274
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dante27
Har snart varit nykter i 9 månader och tror på programmet och går på möten. Tänkte höra ifall ni tror att man kan ta poppers ifall man har beroende sjukdomen eller riskerar man att trigga igång beroendet igen då? Har aldrig brukat mycket poppers men blev sugen på att köpa en flaska till porrsurfande. Låter det jättedumt eller klassar man ens poppers som sinnesförändrande?

Grattis till nio månader"

Jag avstod poppers med, varför riskera det liksom? Om du behöver poppers tlll porrsurfandet kanske du bör fundera över runkandet med. Vad skulle du säga om ditt porrsurfande i ett nytt första steg?
Citera
2017-08-12, 01:25
  #1275
Avstängd
Zeolites avatar
Gick förbi, som vanligt, en lokal där de har AA-möten, det var paus och det stod, som vanligt, flera stycken nikotinberoende utanför och puffade, som vanligt, maktlöst på sina cancerpinnar i desperata men sannolikt fruktlösa försök att uppnå sinnesro.

Beroendet var de inte av med, det brukas ju också generellt beroendeframkallande nikotin och koffein i mängder på dessa möten.
Citera
2017-08-12, 14:06
  #1276
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeolite
Gick förbi, som vanligt, en lokal där de har AA-möten, det var paus och det stod, som vanligt, flera stycken nikotinberoende utanför och puffade, som vanligt, maktlöst på sina cancerpinnar i desperata men sannolikt fruktlösa försök att uppnå sinnesro.

Beroendet var de inte av med, det brukas ju också generellt beroendeframkallande nikotin och koffein i mängder på dessa möten.

Du var mig en riktigt bitter jävel, vad har dom stackarna gjort dig för ont? Låt dom gå på sina möten och röka sina stinkpinnar, det är fan så mycket bättre än alternativet när dom ränner på stan i jakt på pengar/droger.

Är du lika cynisk och bitter på jobbet? Jag hoppas bara att du är det när du skriver på nätet annars tycker jag synd om dina arbetskamrater.
Citera
2017-08-12, 22:34
  #1277
Avstängd
Zeolites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Du var mig en riktigt bitter jävel, vad har dom stackarna gjort dig för ont? Låt dom gå på sina möten och röka sina stinkpinnar, det är fan så mycket bättre än alternativet när dom ränner på stan i jakt på pengar/droger.

Är du lika cynisk och bitter på jobbet? Jag hoppas bara att du är det när du skriver på nätet annars tycker jag synd om dina arbetskamrater.

Tråden handlar om AA, inte om mig. Alternativet till att gå på möten och röka stinkpinnar enligt dig, är alltså att ränna runt på stan och jaga pengar/droger. Kan du inte tänka dig fler möjligheter (din bittra jävel) så är du verkligen att beklaga.

Mitt inlägg avhandlade det aktiva beroende av giftiga substanser som manifesterades. Tycker du att du får sinnesro genom att gå till personangrepp och kalla mig en bitter jävel, för att jag påpekar brister i AA:s behandling av beroenden? Är du själv beroende av cigg och kaffe, är det därför du är så bitter?

Själv nyttjar jag varken det ena eller andra, ej heller dricker jag alkohol, använder narkotika eller andra beroendeframkallande substanser av något slag. Alternativen till att jaga pengar/droger eller gå på möten är många, men sektprogrammerade tenderar ju att se saker i svart eller vitt.
Citera
2017-08-13, 18:23
  #1278
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeolite
Tråden handlar om AA, inte om mig. Alternativet till att gå på möten och röka stinkpinnar enligt dig, är alltså att ränna runt på stan och jaga pengar/droger. Kan du inte tänka dig fler möjligheter (din bittra jävel) så är du verkligen att beklaga.

Mitt inlägg avhandlade det aktiva beroende av giftiga substanser som manifesterades. Tycker du att du får sinnesro genom att gå till personangrepp och kalla mig en bitter jävel, för att jag påpekar brister i AA:s behandling av beroenden? Är du själv beroende av cigg och kaffe, är det därför du är så bitter?

Själv nyttjar jag varken det ena eller andra, ej heller dricker jag alkohol, använder narkotika eller andra beroendeframkallande substanser av något slag. Alternativen till att jaga pengar/droger eller gå på möten är många, men sektprogrammerade tenderar ju att se saker i svart eller vitt.

Om du påstår att ditt inlägg som osade bitterhet över de som stod och rökte utanför lokalen var en avhandlade en opartisk kritik av AA och brister i deras behandling av beroenden så är du en lustig filur. Jag brukar vare sig alkohol eller droger precis som du, inte heller tobak, däremot dricker jag kaffe, ska du inte beklaga dig över mitt beroende av kaffe också?
Fast jag har ju aldrig haft något beroende som du, ej heller har jag gått på AA som du, bara haft en anhörig som var alkoholist (min far). Nädu lille vän, du får nog spy din galla över någon annan istället, låt de människor som faktiskt försöker bli bättre och komma ifrån beroenden vara ifred, dom har inte gjort dig något så varför ser du ner på dom.

Ps. Äter du godis eller något annat med socker?
Citera
2017-10-05, 22:54
  #1279
Medlem
Den här tråden har just avskräckt mig allvarligt för att gå på möten hos NA. Hade annars funderingar på det
Citera
2017-10-06, 01:44
  #1280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Den här tråden har just avskräckt mig allvarligt för att gå på möten hos NA. Hade annars funderingar på det
För att några få deppiga individer tror att allt de är emot är skit?

Jag har inte varit på NA-möten men på sex stycken AA-möten vara fem nyktra.

Det är väldigt olika på de tre ställen jag varit på men det är förståelse, kärlek och värme. Det känns lite sektliknande men vad gör det? Jag trivs med de som suttit i samma skit som mig. Ingen tvingar dig till något. Se det som en bokklubb där man avslutar med att hålla varandras händer och läser upp något som ingen människa kan förneka stämmer.

Men det finns bättre och sämre ställen säkert. Men det mesta är givande. Du avgör vad du själv köper. Varför missa chansen?
Citera
2017-10-06, 07:08
  #1281
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Den här tråden har just avskräckt mig allvarligt för att gå på möten hos NA. Hade annars funderingar på det
Otroligt synd, tycker jag. Bilda dig en egen uppfattning istället. Det kostar inget mer än din tid och det värsta som kan hända är att du slösat en timme. NA/AA har en hel del vettigt också och man måste inte köpa hela konceptet även om 12-stegstalibanerna tycker det.
Om du upplever att ditt missbruk är ett problem så är det väl vettigt att ta de chanser som finns för att komma ur det, inte att låta andra styra huruvida du ska ge det en chans eller inte.
Citera
2017-10-06, 10:11
  #1282
Medlem
Igelkottsarméns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Den här tråden har just avskräckt mig allvarligt för att gå på möten hos NA. Hade annars funderingar på det

Gå dit och känn på det och bilda dig en egen uppfattning. Har varit drogfri / nykter i över 16 månader tack vare regelbundet mötesgående, har NA att tacka för mycket. Ge det tio möten innan du bestämmer dig!
Citera
2017-10-06, 13:43
  #1283
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantannorlunda
Den här tråden har just avskräckt mig allvarligt för att gå på möten hos NA. Hade annars funderingar på det
Vilken rädsla är störst?
Rädslan av att sluta knarka eller rädslan av att träffa drogfria knarkare?
Citera
2017-10-06, 16:05
  #1284
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Vilken rädsla är störst?
Rädslan av att sluta knarka eller rädslan av att träffa drogfria knarkare?

Bra där, end off discusion...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback